Trwają testy kolejnego autobusu
Zanim MPK zdecyduje się na kupno nowoczesnych autobusów, zamierza przetestować pojazdy kilku marek. Od poniedziałku do końca tygodnia włocławskich pasażerów wozi Volvo 7900 Hybrid.
Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej wnoszące ogromny wkład w ochronę środowiska. Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania, i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.
Pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.
Ogromną zaletą technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla.
To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Najnowsza generacja modeli hybrydowych – Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.
Przypomnijmy, że w czerwcu testowany był autobus Solaris Urbino 12 Hybrid wypożyczony z taboru szczecińskiego.