Twoją okolicę szpeci wrak? Zgłoś to do Straży Miejskiej
Jednym z zadań realizowanych przez Straż Miejską na podstawie odpowiednich przepisów jest możliwość usuwania pojazdów z dróg publicznych, których stan wskazuje na to, że są nieużywane oraz nie posiadają tablic rejestracyjnych.
Miejski Zarząd Infrastruktury Drogowej i Transportu oraz Straż Miejska przyjmują zgłoszenia dotyczące porzuconych pojazdów w granicach administracyjnych Miasta Włocławek, w szczególności znajdujących się w pasie drogowym bez tablic rejestracyjnych. dotyczy to również pojazdów, których stan wskazuje na to, że nie jest używany.
W większości przypadków Straż Miejska w toku ustaleń zobowiązuje właściciela pojazdu do uprzątnięcia wraku samochodu. W przypadku niewywiązania się z tego obowiązku pojazd jest usuwany z drogi publicznej na płatny parking na koszt jego właściciela.
Zgodnie art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U.2005 r. nr 108 poz. 908): "pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza". Pojazd ten przechodzi na własność Gminy Miasto Włocławek z mocy ustawy i jest przechowywany na parkingu na zasadach określonych w
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Po upływie 8 miesięcy,
pojazd przekazany jest do recyklingu bez pobierania opłat.