Rusza Kampania „Zły dotyk”
Projekt Włocławek zamknął już przygotowania do startu w naszym mieście ogólnopolskiej Kampanii „Zły dotyk”. Kampania organizowana jest po raz drugi przez Fundację „Dzieci niczyje” i Rzecznika Praw Dziecka. Ambasadorem Kampanii we Włocławku jest Angelika Daroszewska z Młodego Włocławka.
Poświęcona jest problemowi wykorzystywania seksualnego dzieci. Akcja pod hasłem „Dzieci skrzywdzone przez zły dotyk chcą stać się niewidoczne” jest skierowana głównie do rodziców i profesjonalistów (nauczycieli, pedagogów, psychologów), a jej celem jest edukacja w zakresie możliwości ochrony najmłodszych i pomocy dzieciom, które doświadczyły wykorzystywania.
Organizatorzy kampanii postulują także o jak najszybszą ratyfikację przez polski parlament Konwencji Rady Europy o ochronie dzieci przed seksualnym wykorzystywaniem i niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych, przyjętej przez Komitet Ministrów w dniu 12 lipca 2007 r., a podpisanej przez Rzeczpospolitą Polską w dniu 25 października 2007 r.
Ważnym elementem kampanii „Zły dotyk” (II edycja) będą lokalne aktywności prowadzone przez instytucje i organizacje, które przyłączą się do kampanii. Do końca 2010 roku kilkuset partnerów z całej Polski zrealizuje działania skierowane do profesjonalistów i rodziców. Odbiorcom kampanii zostaną udostępniane materiały edukacyjne nt. problemu wykorzystywania seksualnego (broszury, ulotki, plakaty, moduły e-learning). W ramach akcji Fundacja Dzieci Niczyje uruchomiła portal www.zlydotyk.pl, poświęcony wykorzystywaniu seksualnemu dzieci. Zarówno rodzice, jak i profesjonaliści znajdą na nim informacje – również w formie e-learningu – jak diagnozować problem, jak mu zapobiegać i jak wspierać dziecko, które doświadczyło przemocy seksualnej.
W trakcie Kampanii we Włocławku odbędą się spotkania szkoleniowe, konferencje, akcje informacyjne i happeningi.