,że nie kradną i że w spółkach panuje totalny niekontrolowany syf tak jak np.w SM bo jak to nazwa:
Moje uwagi podzieliłem na punkty co niewątpliwie ułatwi zrozumienie istoty problemu.
W cenniku ENERGY w pkt. 3.33.3.6. jest napisane ,że …za prowadzoną przez Sprzedawcę obsługę handlową związaną z wystawieniem faktur i ich dostarczeniem stosowana jest opłata w wysokości określonej w punkcie 6.5 cennika….
I dalej w cenniku pkt. 3.3.7. napisano ,że…. opłata handlowa naliczana jest raz w miesiącu, w pełnej wysokości, oddzielnie dla każdego miejsca dostarczania energii elektrycznej do Odbiorcy, niezależnie od dnia miesiąca, w którym nastąpiło zawarcie lub rozwiązanie umowy..
1. Jeżeli wszystkie wymienione wyżej czynności składające się na opłatę handlową są dokonywane nie częściej niż raz na dwa miesiące. Nie zrozumiałym staje się więc fakt żądania przez Biuro Obsługi Klienta opłaty handlowej w wysokości 40zł zamiast 20zł za jedno wyliczenie raz na dwa miesiące spisanego stanu zużycia energii i wystawienie na tej podstawie jednej faktury . Mówiąc wprost nie ma co naliczać raz w miesiąc. Przeczy to logice i uzasadnieniom zawartym w przytoczonych pkt. w/wym. cennika.
2. Dlaczego w przypadku np. zakończenia działalności biznesowej(inf. tel. BOK) w dalszym ciągu trzeba ponosić opłaty wg stawek dla osób prowadzących taką działalność.
3. Dlaczego klient nie prowadzący czy nawet prowadzący działalność gospodarczą zakupując prąd w systemie przedpłatowym( jak mnie poinformowano tel. w BOK) ma ponosić koszty działalności handlowej. Tego to już w ogóle nie rozumiem. Przecież w takim przypadku nie są spełniane żadne przesłanki z wyżej wym. pkt. w Waszym cenniku. Na dodatek nie prowadząc działalności gospodarczej ,czy nie będąc płatnikiem WAT nie jest potrzebna mu Faktura VAT.
4.Dlaczego zgodnie z informacja tel. BOK w przypadku e-Faktury naliczana jest należność opłata handlowa kiedy to e-Faktura nie jest wysyłana przecież fizycznie i Energa nie ponosi kosztów jej wysyłki..
5.Dlaczego klientowi nie zapewniacie łączności telefonicznej bez nagrywania jednostronnie rozmowy jeżeli nie wyraża na to nagrywanie zgody Nie do każdego BOK są adresy mailowe a i nie każdy klient musi posiadać łącze internetowe. Jest to wg mnie niezgodne z KC .
6. Dlaczego klient nie ma możliwości bezpośredniego połączenia się z Biurem Obsługi Klienta tylko jest skazany(naciągany) za każdym razem na długie oczekiwanie pozorowanej i specjalnie chyba przedłużanej informacji automatycznej co się wiąże z dodatkową opłatą telefoniczną. Na dodatek zainstalowany tam system informacji jest bardzo przestarzały. Jeżeli klient nie zna godzin urzędowania ,to informacja w telefonie o godzinach pracy BOK pojawia się na samym końcu automatycznej informacji żeby(oprócz opłaty handlowej )zapłacił jeszcze dodatkową opłatę za telefon.