Pierwsza sprawa, to należy wykonać porządnie Aleje Jana Pawła II, w wariancie dwupasmowym, od ronda Falbanka do Michelina. A następnie przez cały Mielęcin oraz Michelin z perspektywą dalszego odcinka dwupasmowego do Nowej Wsi i lotniska w Kruszynie w porozumieniu z powiatem włocławskim. Ten etap poza miastem to oczywiście daleka przyszłość. Zajmijmy się najpierw odcinkiem od ronda Falbanka do Michelina, z budową po dwa pasy w każdą stronę, kolejny etap to budowa w Mielęcinie z wykupem gruntów i domów, następnie odcinek w Michelinie do granic miasta. Natomiast co do tych propozycji urzędu miasta: Wariant A wlot do Falbanki, absurd, aktualnie jest tam 5 wlotów, a ma być 6? Wariant B C i D trasa ma wpadać za chwilę w Kruszyńską, czy ta trasa dwupasmowa nie będzie się jeszcze korkować i nie będzie to powodowało kolejnych niebezpieczeń, skoro kilka set metrów było rondo na Falbance i za chwilę skrzyżowanie z wariantem B C czy D. Ogromy ruch z Pikutkowa z A1 dodatkowo. Wariant E kolejny bez sens, wyjazd przez działki, które są bardzo blisko, chyba, że miasto wszystkich wykupi, a nie zrobi jak za komuny, obniży wartość nieruchomości, uprzykrzy życie mieszkańcom. Ten wariant kolejny nic nie daje i spowolni ruch, od ronda Falbanki jest blisko aż za bardzo. Zdecydowanie jeżeli już myślimy o takim absurdzie jak droga przez las, to powinna wpadać do nowo wybudowane rondo łączące Aleję Królowej Jadwigi, Kruszyńskiej i II etapu Królowej Jadwigi przez tzw. plac cyrkowy. Od ronda Falbanki wtedy mamy aż do tego ronda w miarę spokój i bezpieczeństwo, ruch jest w miarę możliwości płynny i taka alternatywna coś rozwiązuje, a nie psuje i demoluje. Powtarzam, to jest jedyna sensowna możliwość, natomiast racjonalnie i zdrowo jest rozbudowa od ronda Falbanki do Michelina, dalej Mielęcin i Michelin odcinka dwupasmowego z rondami kołowymi co pewien kawałek na odcinku Mielęcin i Michelin.