Człowiek vs Urząd Skarbowy

"Mój pracownik miał wątpliwość dotyczącą najnowszych zmian w podatku VAT. Zadzwonił więc do urzędu skarbowego klienta którego sprawa dotyczy, chcąc dowiedzieć się, jak ten temat widzą urzędnicy którzy będą ewentualnie klienta kontrolować. Na czterech pracowników zajmujących się tylko i wyłącznie VATem, jedna pani powiedziała, że jest nowa i nic nie wie, dwóch panów powiedziało, że nie mają pojęcia, a czwarta osoba oprócz przyznania się do niewiedzy poleciła kontakt z Krajową Informacją Podatkową. Po wybraniu numeru telefonu do KIP okazało się, że mój pracownik jest 140 w kolejce a czas oczekiwania to jakiś milion godzin.

Ale gdy ci sami urzędnicy, którzy nie mają pojęcia jak interpretować ten przepis przyjdą na kontrolę, to nie dość, że oczywiście będą doskonale wiedzieli która interpretacja jest właściwa, to jeszcze okażą zdziwienie, że podatnik mógł myśleć inaczej. W końcu, jak pokazują statystyki częstości użycia klauzuli rozstrzygania wątpliwości na korzyść podatnika, urzędnicy nigdy wątpliwości nie mają, więc nie ma co korzystnie dla podatnika rozstrzygać." ~ Sławomir Mentzen

0 komentarzy


Znam i akceptuję regulamin portalu

włocławianie piszą

Włocławek

Włocławek

Podyskutuj o Włocławku, poznaj swoich sąsiadów.

Dom i mieszkanie

Dom i mieszkanie

Budujesz, kupujesz, urządzasz? Poradź innym i znajdź radę dla siebie.

Sport i rekreacja

Sport i rekreacja

Porozmawiaj o sporcie i jak aktywnie spędzasz czas.

Towarzyskie

Towarzyskie

Poznaj i porozmawiaj z nowymi ludźmi.

Motoryzacja

Motoryzacja

Podyskutuj o samochodach i motocyklach.

Inne

Inne

Rozmowy na różne tematy

Hydepark

Hydepark

Rozmawiaj na wszystkie tematy

O portalu

O portalu

Podziel się pomysłami, które ulepszą portal.

  • Najczęściej komentowane (7 dni)

  • Najczęściej czytane (7 dni)

WOLNE MEDIA