Wspomógł naukę dzieci w 33 szkołach
Od października do maja w 33 szkołach na terenie Włocławka realizowany był projekt „Lepsza przyszłość – raz jeszcze”, którego zadaniem było wyrównanie szans wszystkich dzieci.
Cała kwota została przeznaczona na wyrównywanie szans edukacyjnych oraz pomoc 1165 uczniom i uczennicom, którzy zgłosili chęć wzięcia udziału w zajęciach. Wszelkie działania w ramach projektu skierowane były do uczniów, którzy czuja się defaworyzowani w szkole ze względu na rożnego rodzaju dysfunkcje i wymagają specjalnego kształcenia, ze względu na duże trudności w nauce bądź też niesprzyjające warunki rodzinne i środowiskowe, a także do uczniów chcących rozwijać swoje uzdolnienia. Wartość projektu wyniosła 1 mln 126 tys. zł
Celem projektu było stworzenie przychylnych warunków do prawidłowego rozwoju oraz ułatwienie dostępu do wiedzy. W ramach projektu realizowano różne formy zajęć, w tym zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne, pedagogiczno-psychologiczne, z doradztwa zawodowego i specjalistyczne. Projekt pomógł wyrównać dysproporcje powstałe na różnych poziomach edukacyjnych i poprawił jakość zajęć poprzez nowe formy pracy, innowacyjne rozwiązania przy użyciu sprzętu multimedialnego, pomocy i gier dydaktycznych.
W programie udział wzięło 450 uczniów z klas IV i V szkół podstawowych, 490 uczniów gimnazjów oraz 225 uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Byli to uczniowie ze szkół: podstawowych nr 2, 3, 10, 12, 14, 18, 19, 20, 23; gimnazjów nr 2, 4, 6, 9, 12, 14; zespołów szkół nr 1, 5, 7, 8, 9, 11, Muzycznych, Ekonomicznych, Technicznych, Samochodowych, a także II LO im. Mikołaja Kopernika oraz III LO im. Marii Konopnickiej. Szkoły biorące udział w projekcie zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt: zestawy multimedialne (23 szt.), radiomagnetofony (23 szt.), odtwarzacze DVD (14 szt.), urządzenia wielofunkcyjne (7 szt.), komputery (3 szt.), drukarki (2 szt.), kamerę i projektor multimedialny. Ponadto zakupiono pomoce dydaktyczne, słowniki, encyklopedie, atlasy, które doposażyły biblioteki i świetlice szkolne. Nad prawidłowym przebiegiem zajęć czuwało 27 koordynatorów.
Projekt finansowany był ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Działania 9.1.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic edukacyjnych.