Większe dofinansowanie na "jedynkę"

Prezydent Andrzej Pałucki poinformował, że po odbytych rozmowach z wiceminister infrastruktury Patrycją Wolińską-Bartkiewicz kwota dofinansowania remontu krajowej "jedynki" wzrosła do 60%, co daje około 170 milionów.

Wstępnie na remont włocławskiego odcinka "jedynki" przewidywano 40 mln dofinansowania z 285 mln złotych jakie pochłonie całkowity remont. -W poniedziałek wspólnie z senatorem Andrzejem Personem odbyliśmy wizytę w ministerstwie infrastruktury u pani wiceminister Patrycji Wolińskej-Bartkiewicz i możemy mówić o tym, że dofinansowanie nie będzie niższe niż 60% z 285 mln złotych - powiedział Andrzej Pałucki.

Andrzej Person wraz z prezydentem Włocławka nie składają broni i zamierzają dalej walczyć o jeszcze wyższe dofinansowanie. Jak twierdzą: -jest duża szansa że dofinansowanie będzie wyższe - powiedział senator Platformy Obywatelskiej.

Jednym z czynników, który pozytywnie wpłynął na rozmowy w Warszawie było fakt, że miasto z własnych środków rozpoczęło pierwszy etap remontu. - Dużym atutem dla Włocławka jest to, że nie czekaliśmy na pieniądze tylko rozpoczęliśmy sami, zabezpieczyliśmy własny wkład, rozstrzygamy wykonawstwo. Wszystkie te aspekty zwiększają nasze szanse na wyższe dofinansowanie. - powiedział prezydent Andrzej Pałucki.

Pierwsze utrudnienia, remonty i korki na włocławskiej "jedynce" powinny pojawić się na przełomie września i października. Z pewnością wielu z mieszkańców Włocławka jak i przejeżdżających przez miasto będzie musiało uzbroić się w cierpliwość pokonywania kolejnych metrów.
30 komentarzy

Kierowca

Wole troszke postac w korkach, ewentualnie pojsc " z buta" w miasto by potem cieszyc sie mam nadzieje lepsza jedynką

1 1
ID:13408

zak

Panowie, pójdźcie za wzorem Wrocławia i na rogatkach miasta zamontujcie na remontowanej jedynce wagi dla TIRów. Pozwoli to minimalizować ilość kolein powstających w wyniku przejazdu przeciążonych ciężarówek i zwiększy wpływy dla miasta z mandatów za przekraczanie norm wagowych.

1 1
ID:13409

Mariusz K.

Zak na pewno dobry pomysl tylko ze Wroclaw ma inne mozliwosci aby ominac to miasto a Wloclawek nie.. u nas by mogli postawic znak, nakaz jazdy tir-ow prawym pasem na jezdni dwupasmowej jednokierunkowej a wtedy tez bylby wiekszy spokoj, bo teraz jezdza ktorym pasem chca, nawet na moscie na zglowiaczce nie patrza na znaki tylko wyprzedzaja czy to osobowe czy to inne tiry

1 1
ID:13410

Damian

Poseł Zbonikowski się załamie, ale zawsze zostaje mu zorganizowanie protestu przeciwko dofinansowaniu - powody już on znajdzie :)

1 1
ID:13411

Makumba

Bardzo ładnie Panie Prezydencie , nie patrzeć na protestujących tylko iść do przodu , wjechać koparkami i do dzieła , z placem wolności tak samo , A RODOWITEGO włocławianina Z KOWALA ZEGNAMY . PA PA PANIE .Z.

1 1
ID:13412

.

Krzysztofie Naubi moze jakas krytyczna opinia..??xD

1 1
ID:13414

?!

Na kapitulnej strajkowali, to na ich odcinku remontu nie będzie :)

1 1
ID:13416

Brawo !!!

Wlasnie Plac WOlnosci potrzebuje remontu, super jest koncepcja wlasnie podziemnych przejsc, odciazy to ruch pieszych i zwiekszy plynnosci, nasze miasto Plac przestanie byc wioskowaty !!!

1 1
ID:13418

krzysztof_naubi

3 lata ględzenia, zero kilometrów obwodnicy. To nie miasto, to wieś ulicówka. Na czele sołtys z Chełmicy, który najpierw ogłosił dobrą nowinę, że o obwodnicy trzeba zapomnieć, a potem, że dostał pieniądze na drogę krajową biegnącą przez środek grajdołka. Normalnie nie mogę się doczekać ogłoszenia przebiegu tych objazdów, to będą dopiero cyrki. Może wytyczą jako objazd średniowieczny szlak Płocka-Łęgska-Tumska-Wyszyńskiego-Toruńska? Czemu nie, jak rewitalizacja, to rewitalizacja. Wreszcie turyści zobaczą jak wygląda Włocławek od zaplecza. Cieszę się z remontu jedynki i dużych pieniędzy z zewnątrz, ale trzeba pamiętać, że to żadna rewelacja, już dawno temu jedynka powinna biec obwodnicą, tą której nie ma i za A.P. nigdy nie będzie.

1 1
ID:13420

sportowiec

do krzysztofa_naubi. Racja!

1 1
ID:13421

Mariusz K.

obwodnica jak najbardziej ale pozamiejska a nie miejska! to jest roznica... chodzi aby tranzyt szedl poza miastem a nie przez miasto, w miescie moga powstac ulice poprawiajace komunikacje miedzy osiedlami.. tak wiec dobrze ze mieszkancy nie zgadzaja sie na al krl J bo to mija sie z celem, a obwodnica pozamiejska nie powstanie bo czekaja na a1, a szkoda bo to tez by w jakis sposob usprawnilo dojazd do niej.. nalezy sie cieszyc z tego ze jednak dzialaja.. ze remont dk1 bedzie, ze jakos polacza poludnie z zazamczem nowm szlakiem wtedy bedziem oceniac czy slusznie

niektorzy "wielcy" tego miasta wola sie chwalic pismami, interpelacjami, ktos juz o tym wspomnial ze kazdy moze to napisac wyslac do odpowiednich sluzb, ale tzn ze zostana jego prosby spelnione.. myslalem ze ta osoba jest na wiekszym poziomie i chce dla miasta jak najlepiej ze poda konkretne przyklady zmian.. bo licza sie czyny a nie slowa..

1 1
ID:13422

Włocławianka

Uważam, że najwięcej remontu potrzebuje trasa, przy ul. Toruńskiej /Krzywa Góra/ do samego Anwilu. Są tam koleiny nie do wytrzymania. Współczuję mieszkańcom, którzy mieszkają tam przy trasie i wstrząsom, które towarzyszą podczas jazdy zwłaszcza Tirów.

1 1
ID:13424

od konca ???

Typowy dla ludzi ktorzy boja sie robic cos nowego, najpierw to sie buduje trase Jadwige dwupasmowa, w tym czasie robia autostrade A1, ruch tirow idzie na autostrade, ruch miejski na jadwige, remontuje sie po tym wszystkim jedynke, zawsze zaczyna sie od rzeczy trudnych, a nie od latwizny typu remontuj ulice to wielki sukces, a moze zbuduje nowa trase to jest Sukces. Czekam na taka wladze, dosc juz bylo malych sukcesow i mitycznych wizji propagandowych, czas na ludzi odwaznych, ktorzy zaczna cos co nie skonczy sie w jednej kadencji, ale zaczna dzialac !!!!!!!

1 1
ID:13425

.

Haha juz myslalem Krzysiu, ze sie nie doczekam ale ty jak zwykle mnie nie zawiodles.Chlopie to wyprowadz sie jak ci sie nie podoba ale ja widze twoj problem chyba w niecheci do wladz obecnie rzadzacych...no ta..tobie i twojemu kolezce Wladkowi S. nie na reke ich sukcesy no ale takie jest zycie...Wy nie potrafiliscie zrobic nic to ktos inny musi pociagnac ten wozek

1 1
ID:13426

Makumba


krzysztof_naubi ten osobnik powinien być izolowany co by się nie działo to źle , najlepiej jakby jedynkę A.P zrobił w powietrzu to by się mu podobało ..

1 1
ID:13427

.

przypomne ci jeszcze krzysiu ze dawna ekipa rzadzaca na czele z Wladyslawem S. nie potrafila nawet poprawnie napisac wniosku o wpisanie remontu drogi krajowej nr 1 na liste projektow kluczowych...wszystko na temat

1 1
ID:13429

!!

"Na kapitulnej strajkowali, to na ich odcinku remontu nie będzie :)"

Czytać ze zrozumieniem nie potrafisz, owszem będzie tylko zmienią plany i oś drogi zostanie na swoim miejscu

1 1
ID:13430

play euro mil

z Ue na jedynke nadal dostaniemy 17 %, tylko ,ze z budzetu panstwa maja nam dac zeby w sumie bylo 60 %, maja dac, pamietajcie ze budzet jest jaki kazdy widzi, zobaczymy, wniosek skrzypka zostal wyslany, poprawioniany 3 lata !!!!! a mialo byc tak szybko, przedostatnie miejsce na liscie do srodkow z UE, mialo byc sukcesowo,

1 1
ID:13432

!!

"Czytać ze zrozumieniem nie potrafisz, owszem będzie tylko zmienią plany i oś drogi zostanie na swoim miejscu"

A ty umiesz? :

"Etap III – zakresem budowy objęta będzie ul. Kapitulna na odcinku od ul. Okrzei do ul. Długiej, wraz z budową tunelu dla pieszych i rowerzystów w rejonie istniejącego wiaduktu PKP. Tunel, wraz ze ścieżką rowerową będą miały szerokość 4 m. Na pozostałym odcinku jezdnia będzie szeroka na 7 m. Wykonany będzie także obustronny chodnik o szerokości 1,5 m, jednostronna ścieżka rowerowa o szerokości 2 m oraz zatoki autobusowe.

Ul. Kapitulna i Gajowa - odcinek od ul. Jastrzębiej do ul. Szuwarowej - został wyłączony na chwilę obecną z realizacji ze względu na protesty mieszkańców. Przebudowę planuje się rozpocząć podczas III etapu realizacji inwestycji.
...
Cała inwestycja ma się zakończyć w 2012 roku."


Jak się coś przesunie w czasie, to może tego w ogóle nie być. Podpisy na umowach się liczą, a nie plany. Skąd wiesz kto i co zrobi w 2012 roku? :D

1 1
ID:13434

.

no dobra ale pomylily ci sie troche tematy bo przebudowa kapitulnej a DK 1 to 2 zupelnie inne sprawy

1 1
ID:13436

robić

Panie Prezydencie gratuluje i życzę następnych sukcesów które z pewnością będą. Zboniu i Pan Skrzypek z.o.o i inni zawistni specjaliści od kompromitowania się do Kowala albo na Seszele. Panie sportowiec i od końca zdejmijcie te klapki z oczu a Naubiemu to jak zwykle się nie podoba chociaż powinien być zadowolony i wniebowzięty z tego swojego pomysłowego objazdu bo przecież tak bardzo lubi szare i czarne......

1 1
ID:13450

Krisss

Naubi już przestań z tą obwodnicą, bo od dawien dawna wiadomo, że z obwodnicy zrezygnowano w momencie, kiedy powstały plany budowy autostrady, które są realizowane przez GDDKiA, która jest instytucją centralną i rządową i prezydent nic do tego niema i żaden nie będzie miał. Bardzo fajnie, że dostał pieniądze na tą drogę krajową bo to obiecał i wyglada nato że potrafi spełniać obietnice czego o poprzedniku powiedzieć nie można. Ta droga, której przebudowa cię nie rusza to największa plama i skaza na mapie i wizerunku miasta. W tym grajdołku jak to określasz wielki patrioto przez 3 lata dużo się zmieniło a jeżeli kiedykolwiek liczyłeś, że Planty II czy przedłużenie Ostrowskiej czy Węglowa-Miła będzie czteropasmową drogą a nie ulicówką to się pomyliłeś i zawsze było wiadomo, że tak będzie. Tobie Naubi mało co odpowiada, lubisz wybrzydzać i nic dla Ciebie nie jest i nie będzie rewelacją, najchętniej byś nic nie robił i można wysnuć wniosek że podoba ci się taki stan rzeczy jaki jest chociaż z drugiej strony narzekasz i ubolewasz nad tym jaki tu grajdołek. Ja tak nie uwarzam bo przykładowo wjazd do Torunia od strony Włocławka jest tak samo krzywy jak nasza Toruńska i każde miasto ma swoje ,,plamy”, dziury i wertepy. Remont tej drogi i dofinansowanie to duży sukces i duża rewelacja i na pewno niejeden kierowca będzie zadowolony z takiego obrotu sprawy a dawno temu jak budowali jedynkę to Włocławek wyglądał całkiem inaczej i to były inne realia. Tak w ogóle to nierozumiem tej twojej flustracji i zdziwienia ze będą korki

1 1
ID:13484

Krisss cd

To normalne i nic nadzwyczajnego przy przebudowie takiej trasy i tu niewiele pomorze. Trzeba nauczyć się żyć w mieście i już. Pozatym tiry i wielu innych kierowców ma CB-radia przez które przekazują sobie informacje o remontach itp. więc po jakimś czasie sami sobie wyznaczą nowe trasy przez inne miasta. Ten twój objazd jest bezsensowny. Mieszkańcy, którzy tu mieszkają sami sobie wyznaczą trasy objazdowe bo znają układ komunikacyjny miasta. Ja myślę, że lepszym objazdem byłaby: Szpitalna-Wysoka-Długa-Kaliska-Planty. Ale to jeszcze w dużej mierze zależy od tego kto gdzie chce dojechać i jak będzie przebiegał remont tego odcinka. Pani Włocławianko jakto mniej remontu czy więcej remontu?. Jedynka na całej długości wymaga remontu i to poważnego od podstaw ni mniej ni więcej, przedłużenie Jadwigi jest w planach na przyszły rok. Panie od końca twój pomysł jest bardzo kosztochłonny, dlatego że jak wybudują A1 to możemy zapomnieć o jakimkolwiek dofinansowaniu i to jest ostatni moment żeby zdobyć takie środki. Później nikt się do tego z zewnątrz poczuwać nie będzie, bo cały ruch przerzedzi się na nową trasę. Niektóre z inwestycji skończą się w następnej kadencji tylko trzeba coś o nich wiedzieć a nie pisać o mitach. Jeżeli coś jest dla Ciebie mitem albo propagandą zawsze możesz iść na spacer i sprawdzić. Może na początek Planty II……

1 1
ID:13485

od konca ???

czy ty nie rozumiesz, jedynka potrzebuje alternatywy, A1 wybuduja to odejdzie ruch tranzytu, ruch na jedynce i tak pozostanie, remont odcinka jedynki po ktorym maja jeszcze jezdzi ze 2 lata tiry to chyba nie sprawi ze nowa droga bedzie dluzej sluzyc ???? Srodki UE sa najbardziej punktowane, jezeli cos zmienia w ukladzie komunikacji, tylko teraz jest moment, aby uzyskac pieniadze na budowe Jadwigi dwupasmowej, ktora jest konieczna, bo ruch nie moze byc oparty na jednej drodze wewnetrznej. Potem mozna jak juz wybudujemy alternatywe, i powstanie A1 zaczac remonty, drog jedynka, kruszynska, PII, obecna ekipa nie mozna powiedziec ze nie robi nic, robi tylko ze to sa remonty, trudne inwestycje, wymagajace pokory, rozmow z ludzmi, z ekspertami itd. wymaga o wiele wiekszego wysilku niz robic to co juz bylo gotowe w wiekszosci, bo plany na remont kapitulnej byly za wawrzonkowskiego, wiec dawno, niestety obecna ekipa robi "latwe" sprawy, poprzednik nie mial wiedzy, ani kompetencji, wiec nie zrobil nic, wielkim sukcem byla na pewno jadwiga, takiej trasy od 1989 r. Wloclawek szerokiej jeszcze nie zbudowal, przetarg wygal najtanszy, teraz tez na jedynke wygral najtanszy, na szczescie strabag sie odwolal i obnizyl tak cene ze on wygral, wiec remont sie na pewno uda. Pamietam jak w kampani mowilo sie ze skrzypek zadluzyl, a ta ekipa zadluzy jeszcze bardziej obligacjami, mial byc aquapark, nadal wierze ze ten prezydent jest rzetelny, tylko trzeba wiedziec co kto mowil

1 1
ID:13495

apolityczny

1.Polecam obejrzec jak wyglada nawierzchnia DK1 na remontowanym nie tak dawno odcinku, wiadukt na krzywej gorze
2.Wyremontowana jedynka wytrzyma do nastepnych wyborow , wiec władze moga pozwolic sobie na fuszerke, zeby tylko zakonczyc do wyborow jak najwiekszy jej odcinek i mydlic ludziom oczy.
3.Udział ruchu wloclawian na dk1 na pewno nie jest proporcjonalny do wkładu pieniedzy z budzetu miasta na remont , co wiecej to głownie tiry niszcza droge, a tirami nie jezdza mieszkancy włocławka

1 1
ID:13513

Krisss

Ja wszystko rozumie, ale Ty musisz zrozumieć, że budowa dróg kosztuje i oprócz chęci i planów potrzebne są do tego pieniądze a czyny społeczne przeszły do historii. Im więcej mamy pieniędzy swoich i zagwarantowanych dopłat zewnętrznych to na więcej możemy sobie pozwolić. Koszt przebudowy jedynki to ogromne pieniądze a tylko teraz możemy na to zdobyć środki zewnętrzne. Prawda jest taka, że z dofinansowaniem czy bez ale prędzej czy później i tak będziemy musieli ją naprawić i wydać te same jak nie większe środki co i teraz bo wiadomo że z roku na rok trasa się sypie coraz bardziej. Twój pomysł żeby rzucać się na Jadwigę a darować sobie jedynkę i czekać aż wybudują A1 sprawi, że tą nieszczęsną drogę krajową będziemy musieli przebudowywać tylko i wyłącznie za swoje środki i w taki oto sposób zapłacimy za to drożej. Więc to co wydaje się nieraz robotą od końca to od strony finansowej jest całkiem racjonalnym rozwiązaniem. Od początku kadencji trwają zabiegi o dofinansowanie na jedynkę a na wiele inwestycji już mamy środki zabezpieczone preumowami i przedewszystkim je musimy zrealizować a potem ruszać z następnymi a nie na takiej zasadzie, że trzyletnie przygotowania dokumentacji i pozwoleń rzucamy w kąt i dziękujemy, bo nam się odwidziało i już na jedynkę nam nie trzeba wolimy na Jadwigę i codziennie coś nowego. W ten sposób nic nie zbudujemy a dofinansowania będą nam przelatywać koło nosa. Nad przedłużeniem Jadwigi trwają cały czas prace projektowe i z tego co wiem ma być realizowana w przyszłym roku tyle że nie będzie to trasa o czterech pasach ruchu ze względu na zabudowę powyżej ulicy Kaliskiej co wydaje się normalne. Możliwe, że uda się pozyskać na to dofinansowanie ale to jest nowy projekt i całą dokumentacje trzeba opracować od początku co jest czynione. Ten pomysł z poprzedniej kadencji już dawno jest nieaktualny gdyż wszelkie decyzje straciły ważność ze względu na zaniechanie inwestycji. Tak wiec biorąc pod uwagę to co napisałem wyżej to mement i inne realia związane z ciągnięciem dalej czteropasmowej Jadwigi raczej nie wskazują na trafność tej inwestycji. Takie pojęcie jak służebność w odniesieniu do jedynki już dawno przestało być aktualne. Ruch miejski (pomijam tranzyt) nie może być oparty na dwóch drogach wewnętrznych o czterech pasach ruchu ale o wiele ulic i niekoniecznie czteropasmowych

1 1
ID:13543

Krisss cd

Przykładem takiej ulicy jest przedłużenie Ostrowskiej, która znacznie ułatwiła komunikacja pomiędzy Śródmieściem a Kazimierza Wielkiego. U nas w mieście niema miejsca na to żeby budować takie trasy na potęgę jak sugerejujesz. Takie drogi jak PII, Kruszyńska, pierwszy etap Jadwigi mogły takie być bo powstawały na granicach miasta i z myślą o tranzycie. Dziś jak napisałeś tę funkcję przejmie A1. Jak budowali Jedynkę to Włocławek też całkiem inaczej wyglądał i był mniejszy. To co dla jednych jest łatwe jak np. budowy dróg i fundusze UE dla innych jest barierą nie do pokonania. Zdobycie pieniędzy na remont jedynki na pewno nie było i nie jest łatwym zadaniem. Branie kredytów na realizacje budżetu to normalna sprawa. Wynika to z tego, że podatki i dotacje różnie spływają. Jest to najczęściej II połowa lub koniec roku a pierwsze inwestycje ruszają już na wiosnę. Poprzednik obecnego Prezydenta popełnił ten błąd, że zlekceważył i zaniedbał całkowicie zdobywanie środków zewnętrznych i dlatego tamto zadłużenie miało groźniejszy charakter i tak mocno dało się we znaki. Obecnie jest inaczej. Praktycznie do każdej inwestycji jest jakieś dofinansowanie. Środki uzyskane z emisji obligacji maja iść na inwestycję na które uzyskaliśmy wsparcie z UE (wkład własny który jest konieczny do uzyskania dofinansowania) i maja być odkupione do 2025 r.

1 1
ID:13544

Krisss cd

Po ukończeniu inwestycji unijnych będzie za co odkupić obligacje (zwrot dofinansowania) a wszystkie z nich są prorozwojowe i przyczynia się tylko do poprawy sytuacji finansowej (Park Przemysłowy, Inkubator itd…) Jeżeli chodzi o obligację to warto tu wspomnieć o takiej sytuacji że jak było wiadomo że realizacja Jadwigi przypadnie na nastepną kadencję to dzisiejsza opozycja wtedy nic nie mówiła ani nie krzyczał. Pan W.S też sobie przypisał zdobycie środków na tą trasę w kampanii a później wziął na nią kredyt i nawet się nie zastanawiał, nie zająknął i jego owieczki też nie miały nic do powiedzenia. Dzisiaj jak się okazuje, że realizacja inwestycji ruszy jeszcze w tej kadencji to nagle jest dym i krzyk o zadłużeniu. Ot taka propaganda opozycji…..a Aquapark będzie i też wierzę w to samo co ty bo widać to gołym okiem.

1 1
ID:13545

Glupcy i tyle !!!

Przeciez remont fragmentu jedynki bedzie trwal az do czerwca 2011, jezeli nie bedzie odwolan itd, dlaczego nie budujemy Jadwigi, na to pieniadze bylyby z UE, a ta trase i tak trzeba zbudowac, powstanie niedlugo autostrada A1, a my robimy jak uposledzeni, dofinansowanie do jedynki bedzie, nawet wowczas jak wybuduja autostrade, obecnie ida wszystkie srodki na autostrady i drogi ekspresowe, oraz obwodnice i nowe drogi odciazajace obecne, zamiast wykorzystac korzystne wiatry i pobudowac jadwige dwupasmowa, poki sa mozliwe srodki z ue i GDKIA to my bawi sie w remont, ktory o zgrozo kawalka od zglawiaczki do mcdonald bedzie trwal az do czerwca 2011 r, dlaczego robi sie ludziom wode z mozgu, czy my musimy byc zawsze uposledzeni, no ale tu chodzi o "sukcesy", latwiej cos wyremontowac, niz zrobic cos nowego, od podstaw, kiedy wreszcie stare 60letnie dziadki pojda na emeryture, a zaczna tu rzadzi mlodzi, ale pozbawienie glupoty, nepotyzmu, skoku na wladze, kase, posady ludzie, ktorzy nie bede mowic, jak to fajnie jedynke zakorkowac, ze niepotrzeba jadwigi bo beda sie scigac, ze wogole to niczego tu nie potrzeba, tylko tablice i cieszyc sie ze w 110 tysiecznym miescie zrobili droge jak w Ciechocinku, a gdzie trasa miedzyosiedlowa, dwupasmowa, gdzie wyjazdy do inwestorow, pozyskanie kapitalu, ktory zagospodaruje te pustkowia i upadliny w miescie, no gdzie ? Miala byc nowa jakosc, a robi sie zapominajac o mysleniu !!!

1 1
ID:13567

Meritum

"Po ukończeniu inwestycji unijnych będzie za co odkupić obligacje (zwrot dofinansowania) a wszystkie z nich są prorozwojowe "


Nie wiem skąd masz wiedze, że środki UE pozyskaliśmy na każdą inwestycję w 100 %. Pozyskaliśmy dofinansowanie, w najlepszym wypadku na 50 % inwestycji. Dlatego też po ukończeniu inwestycji nie spłacimy tego odrazu, to nie jest tak jak ty myślisz, że powiedzmy, zrobię coś najpierw za swoje, jak zrobię, to mi oddadzą wszystko i tylko zapłacę za te odsetki za ten powiedzmy rok, czy dwa lata realizacji. Właśnie jest inaczej, my coś zrobimy, musimy mieć połowę pieniędzy, stąd obligacje, mamy połowę robimy, to potem połowę środków UE przelewa nam, a my rozliczamy się z wykonawcą ostatecznie. Po realizacji pozostaje nam dług, ponieważ wszystkie projekty mają dofinansowanie w kwocie 50 %. A obligacje emitujemy, aby mieć te 50 % wkładu własnego.

"Środki uzyskane z emisji obligacji maja iść na inwestycję na które uzyskaliśmy wsparcie z UE (wkład własny który jest konieczny do uzyskania dofinansowania) i maja być odkupione do 2025 r."

I ten dług będzie aż do 2025 spłacany w postaci kwoty pożyczonej, plus odsetek za te lata. Teraz czy to są inwestycje rozwojowe, tu trzeba by zastanowić się nad każdym projektem z osobna. Co do trasy krajowej E75, to za poprzednika, wogóle nawet nie brano nas pod uwagę, bo nie było to wszystko przygotowane jak należy. Teraz nasz wniosek w I etapie został rozpatrzony, dostaniemy pieniądze z UE, chociaż obecna kwota będzie tylko pokryciem w 17 %. Jest to niewiele patrząc na listę rankingową, gdzie inne miasta uzyskały 100 %. Jeszcze jest II etap, mam nadzieję, że uzyskamy z UE 100 %, jak inne miasta. Dlatego też obecny prezydent, pojechał do Warszawy, aby mieć obiecane, że ta droga z UE plus z budżetu centralnego będzie miała dofinansowanie w łącznej kwocie 60 %. To nadal nie jest jak inne miasta 100 % z UE. Gdzieś we wrześniu lub w październiku powinien być drugi etap, końcowy i powinno się rozstrzygnąć ile poszczególne miasta dostaną dofinansowania i jaki to będzie procent ogólne kosztu inwestycji, i czy my, Włocławek, dostanie więcej z UE niż te 17 % z listy z I etapu.

1 1
ID:13570


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA