''Łańcuch krewniaków'' we Włocławku

Nasze miasto przystąpi do społecznej kampanii promocyjno – edukacyjnej „Łańcuch krewniaków”. W najbliższych dniach samorząd Włocławka wyśle deklarację do organizatora kampanii – Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi i jeszcze w tym miesiącu Włocławkowi zostaną przekazane dwa bilboardy, każdy o wymiarach 1, 6 x 4 metry, które zawisną przy Urzędzie Miasta oraz na gmachu Włocławskiego Centrum Kultury przy ul. Toruńskiej. Oprócz banerów, miasto będzie dysponowało plastikowymi kartami, tzw. oświadczeniem woli o przekazaniu organów do transplantacji.

Kampania "Łańcuch krewniaków" jest nową akcją Fundacji Krewniacy. Ma na celu promocję przeszczepów i transplantacji. W jej ramach znane osoby poprzez billboardy będą zachęcać do podpisywania tzw. oświadczeń woli, czyli wyrażenia zgody na przeszczep swoich narządów po śmierci. Dzięki Fundacji rozpowszechnionych ma zostać co najmniej 60 tys. takich oświadczeń. Jak podkreślają organizatorzy akcji, jest to przede wszystkim kampania edukacyjna. Mimo że ustawa pozwala lekarzom na wykorzystywanie narządów wewnętrznych zmarłego dla ratowania ludzkiego życia, rodziny zmarłych w obliczu tragedii często nie zgadzają się na transplantację. Chcemy to zmienić - mówi Marcin Velinov z Fundacji Krewniacy.

W ramach akcji 450 billboardów w formie banerów zostanie przekazanych różnym instytucjom - m.in. wojewodom, uczelniom, Policji, Straży Pożarnej - by umieścili je w widocznych miejscach. Każdy, kto dołączy do akcji, eksponuje ten billboard na swoim budynku przez miesiąc i zobowiązuje się równocześnie, że znajdzie następcę. To eksperyment, który mamy nadzieję zda egzamin - dodaje Velinov. Środki na billboardy pochodzą z Fundacji i z Ministerstwa Zdrowia. Jak mówią organizatorzy, kampania ma potrwać minimum rok, maksymalnie 2 lata. Akcja rozpocznie się po 20 stycznia konferencją prasową z udziałem prezydent Warszawy, Hanny Gronkiewicz-Waltz, która objęła kampanię honorowym patronatem.

Wyjątkowa kampania bilbordowa Łańcuch Krewniaków rusza jeszcze w styczniu, a wyjątkowość projektu pozwoli, by była eksponowana nawet przez dwa kolejne lata. Bilbordy wielokrotnego użytku (w formie banerów) trafią do wszystkich instytucji, które zadeklarują ich ekspozycję przez okres jednego miesiąca i zobowiążą się do przekazania bilbordu kolejnej firmie „dobrej woli” - Urzędy Miast patronujące kampanii, Uczelnie, Policja, Straż Pożarna, Parafie, Instytucje i firmy. Kampania ma trwać do 2009 roku.

(empe)
Rozpocznij dyskusję!


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA