Lepiej zapobiegać niż leczyć

Obecnie coraz więcej firm boryka się z problemem zatorów płatniczych. Jest to jeden z poważniejszych problemów stojących na drodze rozwoju firmy. Kluczowym sposobem na zwiększenie płynności finansowej przedsiębiorstwa jest monitoring należności.

Aż 21% przebadanych przez dziennik „Puls Biznesu” firm wymienia problemy ze ściąganiem zobowiązań jako główną barierę w rozwoju biznesu. Procent ten regularnie wzrasta od kilku lat, stając się zmorą przedsiębiorców. Jednym z najważniejszych sposobów uniknięcia tworzenia się dużych zatorów finansowych jest niedopuszczenie do powstania zadłużenia, którego odzyskanie będzie kosztowne lub wręcz niemożliwe.

Monitoring należności to jedno z bardzo ważnych narzędzi w procesie zarządzania wierzytelnościami w firmie. Jego waga wzrasta jeszcze bardziej w czasie kryzysu. Przedsiębiorstwo monitorując należności zwiększa nie tylko płynność, ale tez jest w stanie zidentyfikować kontrahentów, którzy zapomnieli zapłacić, nie otrzymali faktur, bądź mają problemy finansowe i w ramach każdej z tych grup podjąć odpowiednie działania.

- Często przedsiębiorcy decydują się na działania windykacyjne, gdy należność przeterminowana jest o 90 – 120 dni. Tak późna reakcja spowodowana jest często ograniczonymi zasobami ludzkimi lub brakiem odpowiednich narzędzi infrastruktury wewnątrz organizacji. Odkładanie procesu monitorowania i windykacji należności „na później” może spowodować utratę płynności przedsiębiorstwa - mówi Sławomir Deleżuch, prezes DCGROUP sp. z o.o.

Podsumowując, główne korzyści płynące z monitorowania należności to zmniejszenie kosztów windykacji oraz poprawa płynności finansowej firmy. Dodatkowo, ważnym elementem monitorowania należności jest pokazanie kontrahentom, że firma ma kontrolę nad swoimi należnościami i wystawione przez nią faktury powinny być płacone terminowo.
1 komentarz

misha

Teoria jedno a praktyka, drugie. Niestety nie wspomniano o tym, że bardzo często jest tak, iż np. sprzedawcy wystawiają faktury na długie okresy spłaty, mało tego doskonale wiedzą o przekroczonym terminie ale ze względu na to iż klient X dokonuje zakupów na dużą kasę przymykają na to oko lub mają zielone światło od przełożonych. Każdy trzyma klienta przy sobie bo wiadomo, konkurencja nie śpi, a że "klient ma zawsze rację" czasem dochodzi do takich komplikacji. Taką sytuacje spotkamy w wielu hurtowniach gdzie zakupów dokonuję się na duże kwoty, w krótkich odcinkach czasu.

1 1
ID:31044


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA