Wybieramy internetowe konta bankowe
Bankowość elektroniczna na dobre zagościła w naszym kraju. Zgodnie z raportem Związku Banków Polskich stale rośnie liczba osób kontrolujących swoje finanse online. W I kwartale 2011 r. aż 9,3 mln Polaków aktywnie korzystało z kont internetowych. Tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku liczba Klientów indywidualnych, posiadających e-konto, wzrosła o 300 tys. wobec grudnia 2010 roku. W efekcie już 16,5 mln Polaków ma dostęp do internetowego konta bankowego.
Badania wskazują, że posiadacze takich kont aktywnie z nich korzystają i coraz chętniej płacą przez Internet. Od grudnia 2006 roku do marca 2011 roku liczba osób dokonujących płatności online zwiększyła się o ponad 5 milionów, osiągając w tym roku poziom 9,3 mln. Zalety bankowości elektronicznej docenili także Klienci z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W marcu tego roku liczba firm aktywnie używających konta internetowego wyniosła 1,6 mln, czyli o 10% więcej niż rok temu. Spadła za to liczba wydawanych kart kredytowych, które cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem Klientów.
Stały wzrost popularności bankowości elektronicznej jest zrozumiały nie tylko ze względu na wygodę i oszczędność czasu, ale także oszczędność pieniędzy. Posiadanie konta bankowego kosztuje bowiem coraz więcej – mogą się o tym boleśnie przekonać zwłaszcza Klienci tradycyjni. To przede wszystkim oni odczuwają skutki podwyżek związanych z prowadzeniem rachunku bankowego. W ostatnim czasie wzrosły opłaty m.in. za przelewy dokonywane bezpośrednio w oddziale banku oraz za pośrednictwem telefonicznego centrum obsługi. To dlatego najbardziej uprzywilejowani są Klienci internetowi, którzy w pełni korzystają z bankowości online.
Przelew z domu, czyli jak wygodnie korzystać ze swoich pieniędzy?
Polacy chętnie korzystają z usług bankowości elektronicznej i uważają ją za szybką, wygodną i nie mniej bezpieczną od tradycyjnych sposobów dokonywania płatności. Czy są to jedyne zalety kont internetowych? Poniżej przedstawiamy cechy, które decydują o funkcjonalności i rosnącej popularności e-kont.
Główną zaletą prowadzenia konta przez Internet jest możliwość dysponowania środkami 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Stanowi to duże udogodnienie dla Klienta, który może korzystać z usług bankowych w dowolnym miejscu, bez konieczności wizyty w placówce banku. Jedyne, czego potrzebujemy do dokonywania transakcji online to: połączenie internetowe, dobra pamięć (konieczne jest podanie loginu i hasła) oraz telefon komórkowy, na który bank przesyła SMS-em kody umożliwiający autoryzację przeprowadzanych operacji.
Bankowość elektroniczna zapewnia Klientom możliwość bieżącego kontrolowania rachunku, sprawdzanie salda oraz realizowanie transakcji bezgotówkowych. Stały dostęp do tych informacji gwarantuje poczucie bezpieczeństwa i umożliwia elastyczne zarządzanie finansami.
Ważnym argumentem przemawiającym na korzyść bankowości elektronicznej są niskie koszty utrzymania konta oraz przeprowadzanych operacji. Opłaty związane z prowadzeniem e-konta są zdecydowanie niższe niż w przypadku tradycyjnych kont. Dla przykładu - przelew internetowy często jest bezpłatny lub kosztuje w granicach 50 gr. Co prawda nawet szczęśliwy posiadacz konta internetowego czasami musi odwiedzić placówkę banku, jednak przeważnie te wizyty można ograniczyć do niezbędnego minimum. Oznacza to sporą oszczędność czasu.
Oszczędzanie online
Wybierając kanał dostępu do naszych finansów warto zdecydować się na taki, który w danym momencie najlepiej służy realizacji naszych celów. Finroyal wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom oferując Kontrakt Lokacyjny. Jest to elastyczny produkt, dzięki któremu Klienci mogą cieszyć się swobodnym oraz bezpiecznym dostępem do zgromadzonych środków. Dzięki temu Finroyal umożliwia Klientom oszczędzanie z zyskiem w dogodny i pozbawiony ryzyka sposób. Osoby korzystające z bankowości elektronicznej mogą dokonywać przelewów na rzecz indywidualnego Kontraktu Lokacyjnego przez Internet. Warto zaznaczyć, że otwarcie oraz prowadzenie tego rachunku nie wiąże się z żadnymi opłatami.
Z myślą o bezpieczeństwie dokonywania płatności w październiku 2010 r. wprowadziliśmy bezpłatnie karty przedpłacone, które ułatwiają bezgotówkowe dysponowanie środkami finansowymi. Finroyal nie pobiera żadnych prowizji i opłat związanych z użytkowaniem tych kart. Klienci korzystające z karty przedpłaconej mają pełną kontrolę wydatków. Mogą posługiwać się nią zarówno podczas codziennych transakcji, jak i przy wypłacaniu pieniędzy z bankomatu. To sprawia, że jedną z głównych zalet przedpłaconych kart płatniczych jest możliwość swobodnego oraz efektywnego zarządzania finansami w indywidualny, dopasowany do potrzeb Klienta sposób.