Spółka wdraża „Kodeks postępowania dla Dostawców ANWIL”
Jednym z kluczowych elementów strategii spółki jest idea zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialność za naturalne i społeczne otoczenie. Włocławska firma konsekwentnie wdraża kolejne inicjatywy w obszarach, które są elementami społecznej odpowiedzialności biznesu. Dlatego rozpoczęło się wdrażanie „Kodeksu postępowania dla Dostawców ANWIL”.
ISO 26000 to norma, która systematyzuje wiedzę na temat szeroko rozumianej społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. CSR, czyli Corporate Social Responsibility) oraz definiuje jej ramy, wskazując siedem obszarów wchodzących w jej skład. Są to: Ład organizacyjny, Praktyki z zakresu pracy, Prawa człowieka, Środowisko, Uczciwe praktyki operacyjne, Zagadnienia konsumenckie, Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.
Najnowszą inicjatywą, która obejmuje praktycznie wszystkie siedem zdefiniowanych przez tę normę dziedzin CSR jest „Kodeks postępowania dla Dostawców ANWIL”. Dokument ma stanowić vademecum współpracy na linii ANWIL – dostawcy, dzięki któremu włocławska spółka będzie miała pewność, że partnerzy, z którymi kooperuje przestrzegają obowiązujących w całej Grupie ORLEN standardów, a oferenci ubiegający się o możliwość zdobycia kontraktu będą mieć pełną świadomość oczekiwań wobec nich.
Łańcuch dostaw stanowi jeden z kluczowych czynników sukcesu rynkowego. Jednak jego rola jest daleko większa niż tylko zapewnienie stałej redukcji kosztów związanych z zakupami surowców, czy usług. Transparentność procesów, wchodzących w jego skład jest bowiem jednym z elementów postrzegania danej firmy, o którym decydują przecież także informacje dotyczące tego z kim, i w jaki sposób dane przedsiębiorstwo współpracuje. Zależy nam na tym, aby partnerzy biznesowi ANWIL podzielali wartości, którymi się kierujemy. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy, że włączymy zasady odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju w prowadzone przez nas procesy zakupowe - podkreśla Anna Waszkiewicz, Dyrektor ds. Zakupów w ANWIL.
Kodeks skierowany jest do wszystkich dostawców i podwykonawców współpracujących ze spółką, która oczekuje od swoich partnerów biznesowych postawy stałego doskonalenia się w zakresie wytyczonych w dokumencie standardów społecznych, środowiskowych, etycznych oraz z zakresu ładu korporacyjnego. Jednocześnie ANWIL zobowiązał się do wspierania swoich dostawców i wykonawców w budowaniu świadomości i promowania najlepszych praktyk CSR.