Reklamacja, jak zgłosić sprawę Rzecznikowi Konsumentów?
Konsument może zgłosić sprawę o interwencję osobiście w siedzibie Miejskiego Rzecznika Konsumentów, lub przez e-mail załączając zeskanowane wszystkie niezbędne dokumenty z podaniem swojego numeru telefonu. W razie braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany telefonicznie do ich uzupełnienia. Interwencje rzecznika realizowane są bezpłatnie.
Z wnioskiem o udzielenie bezpłatnej pomocy, można zwrócić się z do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy ul. 3 Maja 22 (budynek Urzędu Miasta, pokój nr 10).
W przypadku konieczności podjęcia interwencji pisemnie, wnioski rozpatrywane są w kolejności wpływu spraw do rzecznika. Ostateczny termin załatwienia sprawy zależy m.in. od złożoności sprawy, czasu oczekiwania na odpowiedź od przedsiębiorcy, stanowiska przedsiębiorcy oraz innych organów i instytucji.
O udzielenie informacji lub porady można zwrócić się również telefonicznie pod nr tel. 54 414 43 05.
Jeśli chodzi o szczegóły procedury w przypadku składania przez konsumenta pisemnego wniosku, wzór formularza jest dostępny pod adresem: www.bip.um.wlocl.pl. Do wniosku powinny być załączone wszystkie dokumenty w sprawie w tym w szczególności: kserokopia dokumentu zakupu towaru/usługi (paragon, faktura, rachunek, umowa), zgłoszenie reklamacyjne do przedsiębiorcy, odpowiedz przedsiębiorcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy, dokument gwarancyjny oraz wszelka inna korespondencja w sprawie.