Do 4 grudnia magistrat objęty specjalnymi procedurami
Prezydent Włocławka wydał zarządzenie, wprowadzające do dnia 4 grudnia ograniczenia w wykonywaniu przez magistrat zadań o charakterze publicznym. Funkcjonowanie urzędu zostaje dostosowane do aktualnej sytuacji i objęte specjalnymi procedurami.
Na mocy dokumentu, zapewnia się i zaleca Mieszkańcom Włocławka możliwość załatwiania spraw urzędowych w trybie komunikacji pocztowej, elektronicznej (e-mail, ePUAP) oraz telefonicznej. Wszelkie dokumenty i wnioski kierowane do Urzędu można również składać poprzez umieszczenie w pojemnikach ustawionych przy wejściu do budynków Urzędu: Zielony Rynek 11/13; ul. Kościuszki 12; ul. 3 Maja 22.
Załatwianie spraw w budynkach Urzędu jest możliwe wyłącznie po wcześniejszym umówieniu terminu spotkania, jednak konieczność umówienia spotkania nie dotyczy rejestracji zgonów oraz sporządzania aktów zgonów, a także odbioru awizowanych przesyłek urzędowych.
Pracownicy Urzędu oraz interesanci przed wejściem do budynku mogą zostać poddani pomiarowi temperatury ciała. Zaplanowane w terminie do 4 grudnia 2020 r. śluby cywilne będą udzielane wyłącznie w obecności pary młodych i świadków. Zaleca się dokonywanie wpłat przelewami elektronicznymi. Wpłaty
gotówkowe mogą być dokonywane wyłącznie w kasie przy Zielonym Rynku
11/13.
Urzędnicy mogą skorzystać z trybu pracy zdalnej, jednak z zakresu pracy zdalnej wyłącza się pracowników realizujących zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby Urzędu, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej.
Z pracy zdalnej mogą być wyłączeni w szczególności pracownicy: Urzędu Stanu Cywilnego, Wydziału Spraw Obywatelskich, Referatu Obsługi Urzędu, Wydziału Komunikacji, Wydziału Geodezji i Kartografii, Wydziału Urbanistyki i Architektury, Biura Zamówień Publicznych, Referatu Działalności Gospodarczej, Wydziału Dróg Transportu Zbiorowego i Energii, Wydziału Finansów.