Droga zostanie rozbudowana w oparciu o wcześniej przygotowaną koncepcję. Zakłada ona modernizację i rozbudowę trasy o długości 6,66 km od Brześcia Kujawskiego do projektowanej obwodnicy Lubrańca. Na połączeniu z obwodnicą powstanie rondo. Droga zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń rzędu 11,5 tony na oś. Oznacza to, że będzie bardziej odporna na powstawanie uszkodzeń i kolein. Wyposażona zostanie w nową nawierzchnię, pobocza, zatoki autobusowe i bariery. Zyska trwałe oznakowanie poziome i nowe znaki pionowe.
Będzie to kolejna zmodernizowana droga w tej części województwa, o której rozmawialiśmy z mieszkańcami - podkreśla marszałek Piotr Całbecki - Inwestycja niezwykle istotna, ponieważ łącząca się z obwodnicą Lubrańca, której budowę zleciliśmy w ubiegłym roku. Gruntownie zmodernizowane drogi w tej części regionu będą wzmacniały gospodarczy potencjał powiatu włocławskiego i poprawią bezpieczeństwo kierowców, rowerzystów i pieszych. Jeszcze w tym roku uruchomimy kolejne zadania drogowe w tej części województwa.
Za prace odpowiadać będzie firma „Onde”, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Łączna wartość umowy to blisko 21 mln zł. W pierwszej kolejności wykonawca przygotuje projekt i uzyska zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, tzw. ZRID. Zakończenie prac budowlanych planowane jest za dwa lata. Po odbiorach przebudowana droga będzie objęta 7-letnią gwarancją. Planowane są również dalsze etapy prac w kierunku granicy województwa.
Droga nr 270 łącząca Brześć Kujawski z Izbicą Kujawską w powiecie włocławskim stanowi również łącznik pomiędzy autostradami A1 i A2. Jest jedną z blisko 90 dróg, które podlegają samorządowi województwa kujawsko-pomorskiego. Sieć dróg wojewódzkich ma długość ponad 1700 kilometrów. Najwięcej dróg wojewódzkich funkcjonuje w powiatach toruńskim i włocławskim (w każdym znajduje się około 140 kilometrów tras wojewódzkich).