Nowy Plac Wolności - zagłosuj

W piątek (1 sierpnia) na Placu Wolności odbyła się konferencja prasowa prezydentów Włocławka, połączona z przedstawieniem mieszkańcom miasta planu rewitalizacji centrum.

Od sierpnia włocławianie przechodzący przez Plac Wolności mogą podziwiać plany rewitalizacji poszczególnych miejsc Włocławka. Na rozstawionych banerach zwizualizowane są dwie koncepcje przyszłego wyglądu Placu Wolności:

1 opcja - nowoczesnego Placu Wolności z wyłączeniem od ruchu jednej, lecz z przebudową ulicy przy domu handlowym "SHD" jako dwu kierunkowej, aby umożliwić ruch w kierunku mostu stalowego. Opcja ta zakłada powiększenie miejsca do spacerów pieszych i zwiększenia placu na kafejki czy letnie ogródki. Jest to opcja mająca zachęcić większą ilość osób do wieczornych spacerów po Włocławku i uatrakcyjnienia miasta turystom:




2 opcja

- wzorowana na dawny styl Placu Wolności, nawiązujący do przedwojennego wyglądu centrum Włocławka:




Zapraszamy do głosowania w sondzie na portalu www.wloclawek.info.pl, między innymi dzięki Państwa głosom zostanie podjęta decyzja jak będzie wyglądał Plac Wolności w przyszłości.

Oprócz dwóch opcji przyszłego wyglądu Placu Wolności, na rozstawionych banerach można zobaczyć także projekty wyglądu centrum handlowego "Wzorcownia", "Turystyczne zagospodarowanie Wisły i Zalewu Włocławskiego" oraz "Włocławski Inkubator Innowacji i Przedsiębiorczości"

44 komentarze

Glosujacy

Glos pierwszy:koncepcja 1

1 1
ID:2023

ziutek

opcja 1 lepsza ale nie wierze ze nawet do 2020 zostanie to zrobione

1 1
ID:2027

zabcia

niech najpierw dworzec wyremontują, bo to oprócz placu wolności jest wizytówką miasta...a jeśli chodzi o plac...to chyba opcja 2..ale obydwie mi się podobają

1 1
ID:2029

rav

"... wieczornych spacerów po Włocławku" - niech jeszcze miasto zrobi coś z niektórymi mieszkańcami ulicy 3 maja to będzie można sobie spacerować spokojnie wieczorem po Włocławku;)

1 1
ID:2030

darek

1 koncepcja super, tylko nie realna bo zraaz bedzie jakis sprzeciw mieszkańców standardowo a druga tez fajna tylko pomnik zmaienic na cos innego bo ten pomnik brzydki jest ;) chyba ze inny pomnik ale o tym samym symbolu dla ktorego zostal ten stary postawiony :)

obie koncepcje super tylko za 50 lat ;)

1 1
ID:2034

piotr

Pomnik usunac, to kicz, zrobic cos nowoczesnego, majacego wymiar miejski, metropolitarny, opcja 1 jest do przebudowy, 2 opcja odpada, brak swobodnego przejscia do 3 maja i kawiarenek...

1 1
ID:2035

miner

zrobmy tak zeby opcja pierwsza wygrala glosujcie na pierwsza, przecież to nam duzo da. Moze w koncu bedzie tak ze wieczorami bedzie gdzie spacerowac wiecej ogrodkow to i moze wloclawek zyc zacznie. Głosujcie za 1ka !!!!!!!

1 1
ID:2039

Darek

wedlug mnie przez plac wolności powinny jezdzić tylko autobusy i taksówki i nic wiecej wtedy mozna wiecej zaplanować je duzo innych uliczej ktorymi moga jezdzić samochody zreszta drug nie robia to niech je zamykaja mniej do naprawy beda mieli i sprawniej im bedzie szlo:) Pozdrawiam i z poprzednikiem koncepcja 1 idealna dla miasta niz ten pomnik;)

1 1
ID:2041

Tomek

Każda opcja dobra pod warunkiem, że zostanie zburzony dom handlowy SDH. To jest gmach nie pasujacy do wyglądu tego placu. To samo z halą na Zielonym Rynku!! Zburzyć te wytwory komunistycznej wyobraźni!!
Pozdrawiam

1 1
ID:2042

Janusz Asamkowski

ZDECYDOWANIE druga opcja ponieważ nawiązuje do tradycji a to jest historyczna część miasta

1 1
ID:2043

piotr

pierwsza opcja bardzo ciekawa.. zgadzam się że pomnik można by zmienić(mało realne) a co do SDHa to po prostu koszmar! ale co by się stało z mieszkańcami tego "apartamentowca" ??

ja głosuję na 1!

1 1
ID:2044

henryk sarnowski

opcja 1-co prawda trudno uwierzyc w realizację tego projektu , no ale jak się uda będzie sympatycznie

1 1
ID:2047

kunih

Głosowałbym na opcję nr2 ładny projekt schodzące się uliczki do centralnego punktu placu,elegancja.Natomiast opcja nr1 wyklucza ulicę co spowodowałoby jeszcze większe utrudnienie w ruchu drogowym na Pl.Wolności szczególnie w godzinach szczytu i ogólnie plac składający się z przecinających się alejek pod kątem prostym nic nadzwyczajnego,standardowa prostota.I tak jak myślę zostanie wybrana opcja nr1 przez władze Włocławka ze względu na małą przebudowę a z tym mniejsze finanse a ulica która ma być wyłączona z ruchu i tak będzie przejezdna.Dlatego gestem było by wybranie przez włodarzy naszego miasta projektu który wybiorą mieszkańcy.Bo to oni tu mieszkają i tu jest ich dom.

1 1
ID:2051

Rzepka90

Projekt 2 jest o wiele ładniejszy. Nie wiem jak w projekcie 1 będzie zorganizowany ruch, ale jeśli dojdzie tylko do zamknięcia ulicy i nic się nie zmieni to znacznie utrudni to ruch na Placu Wolności.
Jeśli chodzi o temat spacerów, to najpierw należałoby zaprowadzić trochę ładu i porządku w tych dzielnicach.
Piotr – usunąć pomnik? Zrobić coś mający wymiar miejski? Może palmę tam postawimy, albo jakąś fontannę!? Zastanów się zanim coś napiszesz :/
Darek – jeśli zamknięto by ruch na Placu Wolności to sparaliżowałoby cały ruch na Śródmieściu, a nawet pewnie odbiło by to się na całym mieście. Dlaczego taksówki i autobusy miałby tam jeździć? Wtedy i tak nie można byłoby chodzić po ulicy.
Jak już pisałem projekt 2 jest ładniejszy i przede wszystkim nawiązuje do historii, wygląda jakoś tak bardziej poważnie.

1 1
ID:2052

Rzepka90

Zapomniałem jeszcze napisać o jednej sprawie.
Tu co prawda nie widzę projektu przebudowy Starego Rynku, ale jak na mój gust to będzie ona za mało zielony, a za bardzo brukowy.

1 1
ID:2053

Paweł

Pierwsza wersja jest raczej nierealna do wykonania. Plac Wolności stanie się jeszcze bardziej zakorkowany. Zmniejszy się drastycznie liczba miejsc do parkowania, a to dzięki temu, że ulica przy SDH stanie się ulicą dwukierunkową, co oznacza likwidacje parkingów,ewentualnie zostawienie parkingu ,a zmniejszenie chodnika i skweru przy pomniku. Podobna sytuacja będzie przy dawnym Zus-ie. Dużo większy ruch byłby także na ciasnej uliczce Przechodniej i Przedmiejskiej. Całkowitej przebudowy wymagałaby także ulica 20-go stycznia (dawniej Bezimienna),a to przez wprowadzanie tam ruchu dwukierunkowego, wybudowanie zatoczek autobusowych. Moim zdaniem koncepcja o wiele droższa i bardziej uciążliwa dla mieszkańców.

1 1
ID:2054

Janusz

Jestem za Placem Wolności z projektu 2, przedwojenny wygląd jest ładny, a także funkcjonalny. Zgadzam się z przedmówcami, że zamknięcie ulicy spowoduje utrudnienie ruchu, a chciał czy nie samochodów przybędzie.
Zawsze można zrobić tunel pod miastem i posadzić trawniki na obecnych ulicach za jakieś 50 lat, o ile nasze miasto jeszcze będzie istnieć :D
ps.Zapewne po update Placu Wolności ceny nieruchomości wokół niego pójdą w górę :)

1 1
ID:2058

Stacha

Zostawmy Pl.Wolności w takim stanie w jakim jest.Najbardziej potrzebny jest remont 3-go Maja- tam powinien być deptak, kawiarenki.Są piękne ale zaniedbane kamieniczki- ile lat jeszcze trzeba czekać/szukanie spadkobierców trwa juz chyba 20 lat/na odremontowanie.To jest Centrum Miasta-zawsze było i tak powinno zostać.To 3-go Maja prowadzi nad Wisłę i Starówkę.Ta część Miasta wymaga szybkiego remontu.

1 1
ID:2059

asia

nie moge sie z wami zgodzic, lepsza koncepcja jest pierwsza oczywiscie wiecej miejsca do spacerow, wiecej miejsca na spotkania, co tam samochody, wazne jest zeby miasto zaczęło żyć, glosujcie na 1 opcje jest lepsza moim zadniem, pozdrawiam buziaczki

1 1
ID:2064

magda

Podoba mi się wersja 2, więcej zieleni, której w mieście naprawdę potrzeba.Szczególnie brakuje jej w Śródmieściu. Niestety w tej wersji brakuje dogodniejszej ścieżki miedzy pomnikiem, a przejściem dla pieszych w stronę przystanku pod SDH. Szybko mogą pojawić się "skróty", bo ludzie zazwyczaj się śpieszą.Wygląd jest bardzo ważny, ale to nie jest park, tu ważna jest przede wszystkim dobra komunikacja.

1 1
ID:2066

agata

Ogólnie to żaden projekt nie zmienia oblicza miasta diametralnie, każdy to konserwacja Włocławek-miasteczko nad Wisłą, do tego jeszcze ten kiczowaty pomnik, wstyd i hańba, żeby takie coś straszyło w mieście następne lata po ewolucji Placu Wolności, bo rewolucja to żadna, nawet 1 opcja, która jest ciekawsza niż 2, zaczyna coś dziać się więcej...

1 1
ID:2068

Dionizy

Koncepcja 1 jest geometrycznie bardziej zbliżona do blokowej zabudowy (strona zachodnia placu). Natomiast koncepcja 2 jest bardziej historyczna i moim zdaniem jeśli to ma być rewitalizacja to powinniśmy dążyć jak najdalej w głąb historii. Przecież niedaleko będzie Rynek Grodzki na terenie Wzorcowni, który jest właśnie w stylu zbliżonym do koncepcji 1. Czy nadal ma być wszystko pod sznurek i pod kątem prostym?
Życzyłbym tylu kawiarenek Włocławianom ile jest na nie miejsca jeszcze na Placu Wolności i poza nim. Przecież nie można wszystkich odpoczywających gromadzić w jednym miejscu bo braknie powietrza do oddychania. A Plac Wolności niech będzie oazą zieleni i baseników z fontannami.
Przykro mi jest czytać opinie (ludzi chyba młodych) o kiczowatym pomniku. Jest jaki jest i o czymś świadczy. Czy wszystko co stare to trzeba wyrzucić na śmietnik lub unowocześnić? Przecież to jest w jawnej sprzeczności z podejmowanymi działaniami rewitalizacyjnymi.
Wyraźnie przesadziła tutaj "agata". Sprawdź w słowniku jakie znaczenie ma słowo "hańba" i pomyśl czy ono przypadkiem bardziej nie pasuje do części Twojej opinii?

1 1
ID:2072

maniek

Ludzie co Wy z tymi ławeczkami i fontannami?! To ma być centrum pond stu tysięcznego miasta, a nie powiatowej mieścinki! To ma być jego serce tętniące życiem i ruchem. Do wypoczynku mamy przecież wiele parków, skwerów. Co do pomnika, chyba nie wielu wie komu był on poświęcony (i nie chodzi tu o poświęcenie wodą święconą) i co kryje pod sobą blacha którą został obłożony. Wracając do tematu samego placu jak i ulic przyległych, to powinno być centrum z prawdziwego zdarzenia: centra handlowe, jakieś kafejki,szeroko rozumiana rozrywka, itp. Tam powinno życie trwać 24/h

1 1
ID:2073

onufry

Zdaniem mańka powinniśmy pobudować 3-kondygnacyjne Tesco sto na sto metrów. Na parterze handel, na piętrze kafejka a w piwnicy dyskoteka.

1 1
ID:2077

młody

Onufry, do ciekawego Tesco chodzisz z dyskoteką. Podaj adres, pójdę się pobawić.

1 1
ID:2084

darek

rzepka90 - moze masz i racje ale i tak powinni cos zrobic bo zbyt duzo samochodow przejezdza przez to miejsce a samochodow coraz wiecej przybywa a proby rozladowania ulic dojazdowych do placu jak i z placu koncza sie klapa

Co do usuniecia pomnika to wymiar miejski moze ma ale szpeci to miejsce w porowaniu do innych miast, mozna by go odnowic lub zmienic wyglad:)

a zreszta my mozemy sobie wybierać czy 1 lub 2 koncepcja jak CI na gorze za nas to zrobia i napenwo to bedzie koncepcja 2 :) niech bedzie byle ladniej bylo -> i tak miasto reki do tego nie dolozy tylko prywatni inwestorzy bo u nas zawsze z czyms jest problem zeby dokonczyc...

Pozdrawiam Rzepka90 przekonalas mnie do koncepcji 2 ;)

1 1
ID:2092

wiesława

Pomnik na Placu Wolności powinien być przeniesiony w inne miejsce.Jego lokalizacj w obecnym miejscu przypomina małe prowincjonalne mieściny.Zdecydowanie duża fontanna to byłoby to.

1 1
ID:2093

carter

Pomnik na Placu trzeba przenieść w inne miejsce!Projekt 2 ciekawszy!

1 1
ID:2094

PIOTR

Pomnik na Placu Wolności powinien być natychmiast przeniesiony w inne miejsce miasta.Obecnie,Plac wygląda małomiasteczkowo.Dworzec pkp/pks i pobliskie otoczenie powinny być przebudowane.Aktualnie stanowią bardzo nieestetyczny fragment miasta.

1 1
ID:2095

Rzepka90

!?
Normalnie jak czytam niektóre komentarze to niedobrze mi się robi.
Poziom tej dyskusji u niektórych osób jest jak na portalu „onet.pl” czyli żeby tylko coś głupiego powiedzieć.
„Przenieść pomnik w inne miejsce”, „duża fontanna to było by coś” ?? Ludzie opamiętajcie się. Historię trzeba pielęgnować i o niej pamiętać, chyba zapominacie komu poświęcony jest ten pomnik. Jest brzydki? Moim zdaniem nie, może ówczesne władze mogły wymyślić coś innego, ale tego nie zrobiły, a pomnik powinien zostać tam gdzie go postawiono.
Duża fontanna? To od razu postawmy może palmę, może zbudujmy tam jakąś wyspę, albo jeszcze lepiej może nic tam nie róbmy, zaorajmy cały Włocławek i posadźmy buraki, albo kartofle.
Byłem ostatnio w Toruniu i zastanawiałem się dlaczego w parkach jest pełno ludzi, każdy się uśmiecha i wszyscy są życzliwi. Już wiem. Jest inna kultura osobista, tam o historii się nie zapomina, nikt nie mówi, że starówka jest brzydka, nikt nie chce przestawiać pomników, tylko skupić na nich uwagę turystów pokazując swoją historię.
Może mnie trochę poniosło, zresztą ta dyskusja jest zbędna bo włodarze Włocławka i tak zrobią co będą uważać za najlepsze.

1 1
ID:2110

głos

Mam mieszane uczucia odnośnie tych propozycji ponieważ:
Plac Wolności obecnie i tak w sposób pozytywny wyróżnia się na tle innych części śródmieścia. Dlaczego nie zaczniemy modernizacji od ulic prostopadłych do 3 maja, Zielonego Rynku, Bulwarów?
Jak rozwiązanie nr 1 wpłynie na ruch samochodów w kierunku mostu? Czy cały ruch z Placu Wolności nie zostanie skierowany na ulice Piekarską i Cygankę? Są to wąskie ulice przecinające deptak.
Osobiście preferuję wariant 2. Plac Wolności pełni rolę węzła komunikacyjnego autobusów MPK. Centrum spacerowo- ogródkowe bardziej pasuje na Bulwarach.
A gdzie będzie w tym roku lodowisko?

1 1
ID:2115

a

opcja 1

1 1
ID:2143

misiaaa

Według mnie opcja nr 1:)

1 1
ID:2154

mieszkaniec

Zgadzam sie z przedmowcami - jesli wogole mam decydowac to wybralbym (zaglosowalem) na projekt nr 2. Pierwsza koncepcja sparalizuje ruch samochodowy w calym srodmiesciu. Juz teraz na Pl. Wolnosci jest bardzo ciezko zaparkowac a nawet przejechac w godzinach szczytu a to co dzialoby sie po zmiejszeniu ilosci ulic byloby koszmarem.
Jesli jednak mamy zmieniac tylko uklad alejek skweru spacerowego - dla mnie to wyrzucanie pieniedzy w bloto. Jest duzo wiecej waznych inwestycji do wykonania w miescie jak chocby dworzec, 3go maja, czy poprawa komunikacji i infrasturuktury na poszczegolnych osiedlach. Marzeniem byloby rowniez jezdzic przez Wloclawek rowna, szeroka droga nr 1...

1 1
ID:2156

Elżbieta

Je stem za 2 opcją bardziej mi się podoba.Tylko na kiedy bedzie realizacja tego projektu ?

1 1
ID:2161

radekk

zdecydowanie 2opcja:)

1 1
ID:2178

marta

1. moze im sie uda mam nadzieje .. a nie jak z aquaparkiem ktorego chyba doczekaja sie moje wnuki dopiero..

1 1
ID:2179

zxxc

Zdecydowanie opcja nr2! Nie wyobrażam sobie dalszych ograniczeń komunikacyjnych w tym mieście.

Do wszystkich którym podoba się ta kostka zamiast ulic na 1 projekcie... Przecież to miasto i tak jest martwe po 18 i dla kogo to może kostki? Chyba dla polbruku.

1 1
ID:2200

ala

pierwsza stanowczo

1 1
ID:2210

włocławianka

a może by tak zajęli się 3-go maja. ta ulica odstrasza wszystkich a jest tam tyle pięknych kamienic. Odrestaurować je i naprawdę zaczełoby się robić pięknie. Do robotu urzędasy środki unijne dostępne a wy jak zwykle nic tyko Toruń i Bydgoszcz. Czyżby trzeba byłoby wypożyczyć ludzi z w/w miast aby Nasze miasto stanęło na nogi???

1 1
ID:2286

WujekSkladak

W tym przypadku Stara szkoła raczej zdaje egzamin
opcja nr 2

1 1
ID:2291

to ja

Najpierw trzeba zrobić coś z tymi ludźmi z okolicy, bo tak aż strach się bać jak się ściemni w tamtych rejonach. Poza tym, jaki sens iść na ogródki na plac jak to wszystko tak wcześnie jest zamykane? Dużo nam brakuje do miast w których jest "nocne życie"...

1 1
ID:2304

hose74

Włocławek zastanawia się nad nowym placem wolności który będą oglądali hmmm właśnie kto ? Dla kogo śmieszny Urząd Miasta chce zmienic ? Dla zamydlenia oczu ich niegospodarności i braku czegokolwiek stworzenia we Włocławku dla Włocławian .To już nawet nie jest śmieszne. Przykład ? Brześc Kuj. ma basen na powietrzu a nawet fontannę podświetlaną tak jak Izbica Kuj. A my byłe miasto Wojewódzkie CO MY MAMY ? Plany nowego placu wolności ??? ha ha i brak dróg , nie no to już nie jest nawet robienie sobie JAJ z nas mieszkańców nawet brakuje słów.

1 1
ID:2321

INWESTYCJE KONIECZNE !!!

STRATEGICZNE INWESTYCJE DLA MIASTA WŁOCŁAWEK:
1/GENERALNY REMONT "JEDYNKI" Z WYPROWADZENIEM STUDZIENEK KANALIZACYJNYCH W PAS ZIELENI, A NIE JAK TO JEST OBECNIE W JEZDNI, GDZIE POPADNIE
2/GENERALNY REMONT KRUSZYŃSKIEJ Z WYPROWADZENIEM J.W.
3/GENERALNY REMONT ALEI KAZIMIERZA Z WYPROWADZENIEM J.W.
4/POZYSKANIE POPARCIA I BUDOWA STOPNIA WODNEGO W NIESZAWIE ORAZ REMONT KAPITALNY TAMY, PRZYSTOSOWANIE DO TURYSTÓW ZAPLECZA NA I WOKÓŁ TAMY
5/BUDOWA TRASY MIĘDZYOSIEDLOWEJ PO 2 PASY W KAŻDYM KIERUNKU, TZW. JADWIGA II OD KRUSZYŃSKIEJ DO TORUŃSKIEJ, PO DRODZE ŁĄCZĄC WIEJSKĄ, KAPITULNĄ,WIENIECKĄ I PROMIENNĄ.
6/BUDOWA II MOSTU PRZEZ WISŁĘ NA WYSOKOŚCI GIEŁDY SAMOCHODOWEJ NA TORUŃSKIEJ, BUDOWA RONDA TORUŃSKA-JADWIGA II- NOWY MOST II, KTÓRY SKIEROWAŁBY RUCH Z ZAWIŚLA POMIJAJĄC MIASTO.
7/BUDOWA STREFY ROZWOJU GOSPODARCZEGO NA TERENIE ANWILU
8/INKUBATOR PRZEDSIEBIORCZOSCI I INNOWACJI NA TORUNSKIEJ
9/AKTYWNE POZYSKIWANIE INWESTOROW POPRZEZ SKLADANIE BEZPOSREDNICH WIZYT U INWESTOROW PRZEZ NASZYCH PRZEDSTAWICIELI WLADZY, CHODZI MI O POSLOW, KTORZY MAJA NA TO CZAS I MOZLIWOSCI (WARSZAWA)
10/BUDOWA UCZELNI WYZSZEJ NA TERENACH WYEKSPLOATOWANY PRZEZ MIESZKANCÓW REJON 3 MAJA O NASTAWIENIU CHEMIA, POD POTRZEBY FIRM KTORE U NAS SA ANWIL I SPOLKI, A TAKIE JEST ZAPOTRZEBOWANIE U NAS, WTEDY ZATRZYMAMY LUDZI U SIEBIE, PIENIADZE ZARABIANE PRZEZ RODZICOW NIE BEDA SZLY DO INNYCH MIAST I TAM NIE BEDZIE SIE WSZYSTKO KRECILO ZA CIEZKO ZAROBIONE PIENIADZE WE WLOCLAWKU
11/POPRAWA DROG WJAZDOWYCH DO MIAST - WIENIEC ZDROJ, BRZEZIE, BRZESC KUJAWSKI, SZPETAL GORNY WRAZ BUDOWA SCIEZEK ROWEROWYCH DO TYCH MIEJSCOWOSCI, TO ZAPEWNI BEZPIECZENSTWO, ZDROWSZE POWIETRZE, ZDROWIE MIESZKANCOW, TURYSTYKA SPOLECZNA MIASTA, ITD.
12/ ODBUDOWA KULTURY W MIESCIE - TEATR IMPRESARYJNY REMONT GENERALNY, REKULTYWACJA BROWARU POD KULTURE, SZTUKA WSPOLCZESNE ODNOWA, MUZEA ODNOWA, ITD, STWORZENIE JASNEGO PRZEWODNIKA PO MIESCIE Z TABLICAMI I OPISAMI JAK GDZIE I CO OBEJRZEC, Z BUDOWA STRON INTERNETOWYCH INTERAKTYWNYCH DLA TYCH INSTYTUCJI, ORAZ TWORZENIE WYCIECZEK SZKOLNYCH DO TYCH PLACOWEK CZESTO, GDYZ JAKO DZIECKO UCZYMY SIE I POTEM W WIEKU DOROSLYCH TO ZIARNO DAJE JAKIS PLON, RZADKO GDY KTOS NIE BYL NIGDY W MUZEUM IDZIE DO TEJ PLACOWKI, GDYZ CZESTO KIERUJE NIM WSTYD I STRACH.
13/ BUDOWA TRANSPORTU MIEJSKIEGO W OPARCIU O KARTY ELEKTRONICZNE I LADOWANIE ICH W KIOSKACH RUCHU NP., JASNY I ZROZUMIALY ROZKLAD JAZDY, SZYBKOSC I STABILNOSC DOJAZDU.
14/AKTYWIZACJA LUDZI STARSZYCH, TWORZENIE KLUBU DLA SENIOROW, ABY NAKRECALI SPIRALE CHCE MI SIE, TO WTEDY I RESZTA SIE RUSZY
15/AKTYWIZACJA LUDZI Z 3 MAJA ITD UCZENIE DO ZAWODU, ODDANIE I SPRZEDANIE TYCH KAMIENIC LUDZIOM PRZEDSIEBIORCZYM.
...

1 1
ID:2360


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA