Zaawansowane prace prowadzone są przy budowie drugiego etapu obwodnicy Mogilna. Wykonawca prowadzi między innymi prace ziemne, wymiany gruntu w obrębie planowanego obiektu mostowego oraz badania archeologiczne. 1,5-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 254 połączy istniejące rondo w miejscowości Świerkówiec z miejscowością Żabno. Umożliwi to wyprowadzenie tranzytu również z południowej części Mogilna. W ramach inwestycji powstanie estakada nad rzeką Panną o długości 220 metrów. Konieczne będzie również wzmocnienie gruntów słabonośnych betonowymi palami. Na połączeniu z istniejącą drogą wojewódzką oraz lokalną drogą na Bystrzyce powstanie nowe czterowlotowe rondo z chodnikami i przejściami dla pieszych. Zaplanowano także budowę przepustów dla zwierząt. Wokół drogi zasadzimy ponad 200 drzew i blisko 2 tysiące krzewów. Projekt przewiduje również budowę drogowej stacji pomiarowej z kamerami.
Toruńska spółka Onde – kończy prace przy obwodnicy Lubrańca w powiecie włocławskim. To zupełnie nowa pięciokilometrowa trasa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 270, po zachodniej stronie miejscowości. Jej początek znajduje się przed wjazdem do Lubrańca od strony Brześcia Kujawskiego, gdzie powstało rondo. Droga prowadzi w pobliżu miejscowości Lubraniec-Parcele i Kolonie Piaski. Nad rzeką Zgłowiączka powstał nowy most, a w miejscowości Borek obwodnica połączyła się z istniejącą trasą nr 270, gdzie również zbudowano rondo. Na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi wydzielone zostały pasy m.in. do skrętu w lewo. Powstała też ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż centralnej części obwodnicy (w rejonie miejscowości Piaski). Po wakacjach planowane jest udostępnienie obwodnicy kierowcom.
Województwo przechodzi też do kolejnego etapu prac nad obwodnicą Więcborka. W lipcu podpisaliśmy z firmą BAK z Bydgoszczy umowę o wartości 2,14 mln zł na wykonanie dokumentacji projektowej i zdobycie niezbędnych pozwoleń. Sześciokilometrowa trasa ominie Więcbork i miejscowość Witunia od strony zachodniej, przebiegać będzie od nowego ronda na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 241 (kierunek Nakło nad Notecią) i 242 (kierunek Wyrzysk) oraz łączyć się z drogą wojewódzką nr 189 (kierunek Złotów), z drogą powiatową prowadzącą do Nowego Dworu i drogą wojewódzką nr 241 od strony północnej (kierunek Sępólno Krajeńskie). Wszystkie te skrzyżowania planowane są także z ruchem okrężnym. Powstanie trasa jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, która będzie dostosowana dla pojazdów o nośności do 11,5 tony na oś.
Samorząd województwa sukcesywnie powiększa pulę środków na zlecenie prac projektowo-budowlanych w regionalnym programie budowy obwodnic. Obejmuje on czternaście obejść o łącznej długości około 70 km. Jego realizacja w najbliższych latach pochłonie około miliarda złotych. Na rozbudowę i modernizację infrastruktury drogowej w nowej perspektywie unijnej zapewniono rekordową pulę ponad 136 mln euro - ze środków centralnych na obwodnice prawie 170 mln zł. Podpisano też szereg porozumień o współfinansowaniu zadań przez samorządy lokalne.