Przedsiębiorca, który rozliczał i wpłacał składki w 2024 roku, otrzyma informację na temat stanu swojego konta w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Dowie się, czy występuje nadpłata, niedopłata, czy saldo jest zerowe. Płatnicy spłacający zadłużenie w ratach otrzymają także informację o kwocie, która pozostała do spłaty.
W województwie kujawsko-pomorskim niemal 33,2 tys. płatników składek otrzyma informacje o niedopłacie. ZUS przypomina, że niewielkie zaległości można uregulować poprzez zwiększenie bieżącej wpłaty, pamiętając o doliczeniu ewentualnych odsetek za zwłokę. W przypadku większego zadłużenia przedsiębiorcy mają możliwość złożenia wniosku o rozłożenie należności na raty. W tej sprawie mogą liczyć na wsparcie doradców ds. ulg i umorzeń, którzy są dostępni w wybranych placówkach ZUS. Z doradcą można skontaktować się również telefonicznie lub umówić na e-wizytę. Numery telefonów kontaktowych do doradców są dostępne na stronie internetowej zus.pl. Klienci mogą również skorzystać z pomocy pracowników sali obsługi klientów.
W przypadku nadpłaty, płatnik ma możliwość pomniejszenia kwoty bieżącej wpłaty w najbliższym terminie kolejnej płatności składek. Może również złożyć wniosek o zwrot środków (wniosek RZS-P). W takim przypadku pieniądze zostaną przelane na rachunek bankowy przypisany do konta płatnika w ZUS. W naszym regionie ponad 70,3 tys. płatników składek otrzyma informację o nadpłacie na swoim koncie.
W informacji uwzględnione są wyłącznie deklaracje rozliczeniowe oraz opłacone składki, które zostały zapisane na koncie płatnika do 31 grudnia 2024 roku. Jeśli płatnik dokonał korekty dokumentów rozliczeniowych lub wpłacił składki po tej dacie, aktualne saldo konta może sprawdzić na swoim profilu w systemie na PUE/eZUS.