Urzędnicy doręczą decyzje podatkowe
Pracownicy Urzędu Miasta będą doręczać mieszkańcom Włocławka roczne decyzje podatkowe związane z podatkami od nieruchomości, leśnym i rolnym.
Pozwoli to na znaczne obniżenie kosztów magistratu oraz zwiększenie skuteczności doręczania decyzji. Taką decyzję podjął Prezydent Włocławka specjalnym zarządzeniem. Jeśli doręczenie dokumentów nie przyniesie skutku, to pracownicy Urzędu będą trzykrotnie ponawiać próbę doręczenia decyzji, w następujących po sobie dniach, przy czym jedna z prób doręczenia powinna odbyć się po godz. 16.00. Po trzeciej nieskutecznej próbie zostawione zostanie zawiadomienie o możliwości odbioru w ciągu 14 dni korespondencji w kancelarii magistratu. W przypadku, gdy pismo nie zostanie podjęte w terminie 7 dni od zawiadomienia, podatnik zostanie ponownie zawiadomiony o możliwości odbioru korespondencji. Zgodnie z ordynacją podatkową, w przypadku kiedy doręczyciel nie zastanie adresata korespondencję może zostawić pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy, jeżeli ww. osoby podejmą się przekazania pisma adresatowi. W sytuacji pozostawienia pisma osobom trzecim dodatkowo umieszcza się zawiadomienie w oddawczej skrzynce pocztowej lub na drzwiach mieszkania adresata, albo w widocznym miejscu przy wejściu na posesję. Pracownicy Urzędu doręczający decyzje podatkowe nie będą przyjmowali wpłat na podatek. Wszelkich operacji finansowych należy dokonywać w kasach Urzędu, czynnych od poniedziałku do piątku, w godz. 8.30 – 15.30.