Będą doręczać pisma urzędowe
Od 20 kwietnia br. wszystkie pisma urzędowe wychodzące z magistratu i adresowane do mieszkańców Włocławka będą doręczane przez pracowników Urzędu. Obniży to znacznie koszty, które do tej pory ponosił ratusz wysyłając dokumenty tradycyjną pocztą.
Będzie to spore ułatwienie dla odbiorców przesyłek. Przypomnijmy, że kwotę blisko 80 tys. zł zaoszczędził już w tym roku Urząd Miasta na doręczaniu rocznych decyzji podatkowych związanych z podatkami od nieruchomości, leśnym i rolnym. Ponadto skuteczność doręczeń była bardzo wysoka, bowiem sięgała ponad 90% odebranych przesyłek. Pisma urzędowe za pokwitowaniem doręczane będą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Wyjątek będą stanowić pisma urzędowe adresowane na skrytkę pocztową, przesyłki wartościowe, przesyłki za pobraniem oraz listy zawierające informację niejawną – one będą wysyłane za pośrednictwem operatora pocztowego. Urzędnik będzie podejmował trzykrotne próby doręczenia pisma w następujących po sobie kolejnych dniach roboczych, przy czym jedna
z prób doręczenia będzie po godz. 16.00. W przypadku trzeciej nieskutecznej próby doręczenia pisma pracownik umieści zawiadomienie w skrzynce oddawczej pocztowej lub, gdy nie jest to możliwe, na drzwiach mieszkania adresata. Przez okres 7 dni, licząc od dnia pozostawienia zawiadomienia, adresat może odebrać pismo w Kancelarii UM - na parterze w pokoju nr 3. W przypadku niepodjęcia pisma adresata zawiadamia się powtórnie. Zgodnie z ordynacją podatkową lub kodeksem postępowania cywilnego, w przypadku nieobecności adresata w mieszkaniu, pracownik może doręczyć pismo za pokwitowaniem pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, jeżeli osoby te podjęły się przekazania pisma adresatowi.
Więcej informacji o procedurze doręczania listów znajduje się w zarządzeniu Prezydenta Włocławka „w sprawie doręczania pism urzędowych za pokwitowaniem, na terenie miasta Włocławek”, które dostępne jest w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej - http://www.bip.um.wlocl.pl/index.php?sit=551.