Zarządzenie w sprawie doręczanie pism
W piątek (17 kwietnia) nastąpiła zmiana Zarządzenia Prezydenta Miasta Włocławek w sprawie doręczania pism urzędowych za pokwitowaniem.
Dokument ten przesuwa termin wejścia w życie procedury doręczania pism urzędowych włocławianom do dnia 18 maja. Przypominamy: pisma urzędowe za pokwitowaniem doręczane będą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Wyjątek będą stanowić pisma urzędowe adresowane na skrytkę pocztową, przesyłki wartościowe, przesyłki za pobraniem oraz listy zawierające informację niejawną – one będą wysyłane za pośrednictwem operatora pocztowego.
Urzędnik będzie podejmował trzykrotne próby doręczenia pisma w następujących po sobie kolejnych dniach roboczych, przy czym jedna z prób doręczenia będzie po godz. 16.00. W przypadku trzeciej nieskutecznej próby doręczenia pisma pracownik umieści zawiadomienie w skrzynce oddawczej pocztowej lub, gdy nie jest to możliwe, na drzwiach mieszkania adresata. Przez okres 7 dni, licząc od dnia pozostawienia zawiadomienia, adresat może odebrać pismo w Kancelarii UM - na parterze w pokoju nr 3.
W przypadku niepodjęcia pisma adresata zawiadamia się powtórnie. Zgodnie z ordynacją podatkową lub kodeksem postępowania cywilnego, w przypadku nieobecności adresata w mieszkaniu, pracownik może doręczyć pismo za pokwitowaniem pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, jeżeli osoby te podjęły się przekazania pisma adresatowi.