"Jadwiga" wróci do dawnej świetności

Urząd Miasta Włocławek zawarł ugodę z wykonawcą Alei Królowej Jadwigi, który zobowiązał się naprawić zapadający odcinek jezdni. Naprawa wszystkich usterek ma zostać zrealizowana do 30 czerwca 2010 roku, pod rygorem kar finansowych.

Miasto z tytułu naprawy zapadającej się jezdni, nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. W trakcie budowy Alei Królowej Jadwigi miasto zatrzymało kwotę gwarancyjną w wysokości około 600 tys. złotych, która była związana z uchybieniami postawionych na wiadukcie PKP odbojnic. Wykonawca w procesie sądowym wygrał sprawę z PKP, a Urząd Miasta po rozmowach z firmą Accoina zobowiązał się oddać zatrzymanye pieniądze. Jednocześnie firma Acciona następca prawny hiszpańskiej firmy Nesco (główny wykonawca Alei Królowej Jadwigi firma Necso Entrecanales Cubiertas już nie istnieje) zobowiązała się do końca czerwca naprawić wszystkie usterki. Następca prawny przyznał, że przy realizacji Królowej Jadwigi pojawiły się nieprawidłowości, głównie związane z brakiem wymiany gruntu, czego efekt widoczny jest na co dzień.

Przypomnijmy: Gwarancja na budowę Alei Królowej Jadwigi z głównym wykonawcą Necso Entrecanales Cubiertas została podpisana przez porzednie władze tylko na rok czasu.

Początek prac związanych z naprawą nawierzchni Alei Królowej Jadwigi przewidziany jest po zakończeniu zimowej aury.
33 komentarze

Ekstra scenariusz-

Rok gwarancji na nawierzchnię ?...,a na krajową JEDYNKĘ ile gwarancji -rok i dwa miesiace ? Niemiecki ,,korytarz'' w okolicach Malborka jest do dziś przejezdny ,a mineło 50 lat od jego wykonania -ktoś tu sobie z podatników JAJA robi ?

1 1
ID:17552

Łukasz

JAJA robi sobie były prezydent Skrzypek, który do tej pory twierdzi że jest dumny z tej inwestycji. Dumny jest z tego jak dał sie zrobić i zmarnować pieniądze włocławian.

1 1
ID:17554

ok

Skrzypek to ze wszystkiego dumny , z jadłodajni , Włocławek na siłę wcisnął w woj kujawsko - pomorskie . Gdzie jeszcze muchy się nie ganiały to pan Skrzypek pojechał do pani A Grześkowiak do Torunia i już wmawiał na siłę że w imieniu mieszkańców itd Włocławka chcemy należeć pod dyktando Bydgoszczy .Mamy to co mamy powtórkę z historii jak Bydgoszcz zagarnia większe zakłady pracy ZUS , Pocztę Polską itd a z Włocławka robi na siłę dużą wieś .

1 1
ID:17563

aBc

"Łukasz" - przysłowiowe jaja to robisz sobie Ty, wypisując te dyrdymały. Pan Skrzypek niczego nie zmarnował, tym bardziej pieniędzy włocławian. Miasto i mieszkańcy zyskali dwu kilometrowy odcinek obwodnicy. Mówi Ci to coś, czy widziałeś jak tysiące pojazdów dziennie korzysta z tego odcinka?

1 1
ID:17568

4 pasmowa Jadwiga

Oczywiście pewnie już II etap, plany,projekty,przetargi,finan sowanie jest ukończone, a nie tylko się procesowaliście mam nadzieję i za 2 lata będziemy mieli od Kruszyńskiej do Toruńskiej dwupasmową w każdą stronę Aleje Królowej Jadwigi, ciekaw jestem czy prędzej most w Toruniu zbudują czy u nas Jadwigę II etap dwupasmowa trasa w każdą stronę, czy też może prędzej dokończą obwodnicę Płocka od nowego mostu, który jest dwupasmowy w każdą stronę, dla tych co tylko siedzą i marudzą, że Włocławek nie potrzebuje dróg, bo ich ma za dużo, zwłaszcza dwupasmowych, a jedynka to wogóle jest jedyna i więcej nie będzie dróg.

1 1
ID:17569

ja

nie narzekajcie na prezeydenta skrzypka lepiej zobaczcie co robi prezydent palucki!!

1 1
ID:17570

Mily

Ty Lukasz jestes olsniony propaganda sukcesu Paluckiego. Palucki jeszcze nie wybudowal zadnej ulicy dwujezdniowej i chyba juz nie wybuduje. Nawet przetarg ogloszony na przedluzenie AKJ od Kruszynskiej do Kaliskiej zawiera jedna jezdnie.Dla mnie jest to marnowanie pieniedzy podatnikow skoro jest oczywiste ze tam musza byc dwie jezdnie. Natomiast Aleja Krolowej Jadwigi jest faktem. Istnieje i mozesz z niej korzystac.Usterki zawsze mozna usunac.
Jeszcze raz popraw sie i nie siej propagandy sukcesu Paluckiego bo narazie to propaganda.

1 1
ID:17572

BigBell

Przepraszam tych błędów nie da się naprawić zmianą nawierzchni bo pod Jadwigą cały czas wypłukiwana jest woda i grunt ze względu na to że podczas budowy nie zrobiono odpowiednich badań hydrologicznych lub zrobiono je niewystarczająco.Zastanawiał bym się lepiej czy w przyszłości nie osiądzie cały wiadukt ,co spowoduje nie tylko ryzyko zamknięcia przejazdu samochodów pod nim ale także pociągów które przejeżdżają nad.Wystarczy popatrzeć na pęknięcia na fasadach i zacieki poza tym tory kolejowe też już osiadły i pociągi zwalniają bardziej niż na początku.

1 1
ID:17576

do dwujezdniowców

dwie jezdnie i TIRY w środku osiedla,,,, tego chcecie???? Mieszkańcy Południa... Ci wpisującu tu swoje posty chcą aby prezydent wam zafundował obwodnice w centrum waszego osiedla...

1 1
ID:17597

Do tego co pisze

Do tego co pisze do dwujezdniwcow.
Ty nie masz pojecia jak wyglada nowoczesne miasto. Ulice dwujezdniowe poprawiaja bezpieczenstwo jazdy i nie musza byc obwodnicami tylko zwyklymi ulicami. Takie sa teraz wymogi komunikacyjne jak sie buduje to odrazu sa to ulice dwujezdniowe. Tak sie robi w calej Polsce Plock, Legnica Elblag,Torun Piotrkow Trybunalski nie wspominajac Gdanska czy Warszawy. To w Warszawie czy Gdansku kazda ulica jest obwodnica.
Popraw sie malenki czlowieczku.

1 1
ID:17598

Mentalność

Do tego co widział jak wyglądają drogi w innych miastach:"do dwujezdniowców"

Po pierwsze wraz z wybudowanie autostrady A1 tranzyt przejdzie na autostradę. Tiry płacą pewne opłaty i opłaca im się przejechać dany odcinek szybciej, co nie koniecznie jest w przypadku aut osobowych, które nie zawsze zarabiają na tym, że gdzieś jadą np. jadę do rodziny, a nie po towar.

Po drugie Włocławek ma tylko jedną drogę z północy na południe (z góry na dół tak dla tych co nie wiedzą gdzie północ) - tzw. jedynkę. Tak nie może być. Potrzebna jest alternatywa, właśnie Jadwiga.

Po trzecie w miastach, które mający mieszkańców myślących i włodarzy z perspektywą, wizją miasta na przyszłość właśnie drogi międzyosiedlowe robi się dwupasmowe, i jak nie wiesz, to wcale po takich drogach nie jeździ ciężki transport, bo omija miasto autostradą.

Po czwarte w naszych mieście żyje się z dnia na dzień, dlatego choćbyś nie wiem co i tak nie wybudują Jadwigi, politycznie, nie mają projektów, woli działania, zawsze głosują pieniacze, bo ludzie mądrzy, to często nie idą na wybory, bo nie wiedzą na kogo głosować, jak wszyscy pozbawienie są "jaj". A pieniacze idą głosować i wybierą, bo ten to mieszkanie socjalne wybuduje, a ten to nie będzie ganiał za to, że z psem idę i po sobie nieczystości zostawiam,itd.

Po piąte jeżeli chcemy powiedzieć, że miasto się rozwija, to proszę porównać sobie infrastrukturę drogową wykonaną w ciągu 20 lat od 1990 do 2010, z tym co zrobiono w latach 1970-1990. Kiedy Włocławek rozwijał się infrastrukturalnie ?
Proszę pojechać do Płocka, pojechać do Torunia. Zobaczyć co zrobiono, co planują zrobić.Wlać do samochodu tego paliwa za 100 zł i pojeździć trochę, poczytać trochę w internecie i w prasie, nie mówię, żeby jeździć dalej, patrz Konin, budowa trasy dwupasmowej, mostu dwupasmowego, no ale ty wolisz siedzieć, oglądać seriale, wychodzić z psem, zamkniętym w ciasnej klatce, jakby to był jego naturalny teren do życia - blok, nie sprzątasz po psie, po chodzisz z nim po terenach gdzie mogłaby powstać owa trasa i Ci jest dobrze. Żenujące. Mieszkam na Południu, i dla mnie wielu tych "sąsiadów" jest żenujących. We Włocławku szacuje, że gdzieś około 10-15 tysięcy jest takich ludzi. Tacy ludzie niech się wyprowadzą do Radziejowa, albo do Wieńca. Nie odpowiada miasto to wyprowadź się na wieś, wtedy jak spadnie śnieg to sam będziesz musiał odgarniać, do sklepu dojechać autem, bo w bloku w klatce sklepiku nie będzie. No pies przynajmniej będzie miał wolność i radość z życia, bo te psy z bloków są często w depresji, bo przecież pies nie czyta książek, nie ogląda tv, nei słucha radia, nie robi na drutach, musi mieć miejsce gdzie biega, bawi się i może pójść "pogadać" z innymi psami, w mieście to psa można mieć ale jak się ma działkę. Moja siostra jak była mała, to mówiła, że psy źle się czują w bloku, że nie będzie miała psa do póki nie pobuduje sobie domu z działką, bo nie chce mieć psa, który będzie smutny i dotrzymała słowa.

1 1
ID:17607

Krisss

Panie ABC, Milly, Ja, i Mentalność:

1.Żeby taka droga powstała potrzebne są dwie rzeczy: pomysł, pieniądze i sterta dokumentacji i pozwoleń. Pomysł, dofinansowanie na Jadwigę z funduszy PRZEDAKCESYJNYCH wraz z projektem i dokumentacją załatwił poprzednik Pana Skrzypka czyli Pan Wawrzonkowski i pośrednio obecny prezydent. Panu Skrzypkowi po tym jak sobie niesłusznie przypisał te kwestie pozostało już ją tylko wybudować. To był jedyny jego wkład i jedyna droga jaka powstała w ciągu czterech lat. Jak to zrobił to widać i słychać i jest to akurat dla niego kula u nogi. Gdyby były prezydent znał się na rzeczy to na pewno by w międzyczasie rozpoczął coś innego i nowego ale nie rozpoczął bo sobie nie radził.

2. Jest to przetarg na dokumentacje a nie na roboty budowlane i projekt tej drogi ma uwzględniać rezerwację terenu dla przyszłej budowy drugiej jezdni itd. więc marnotrawstwa raczej tu nie widzę. Marnotrawstwem było wykreślenie przebudowy Placu Wolności z LPR. Nie ma żadnego projektu przebiegu tej drogi powyżej ulicy Kaliskiej więc mowa o tym, że kontynuacja Jadwigi od istniejącej po samą Toruńską docelowo ma być jednopasmowa jest fantazją i błędnym wnioskiem.

3. Nie porównujcie Włocławka do takich miast jak Toruń, Płock, czy Warszawa bo to są miasta bogatsze od naszego i stać je na to by na więcej sobie pozwolić nie mówiąc o tych z północy z których jest ogromny lobbing i parcie. Nie bez powodu ta część kraju uchodzi za tą której infrastruktura jest w najlepszym stanie i dlatego tam z reguły lokują się więksi inwestorzy. W Toruniu i Bydgoszczy wszystko się kręci wokół A1 i drogi Ekspresowej S-10 a trasa poligonowa z Torunia do samej Bydgoszczy jest jednojezdniowa. Obok jest pozostawiony pas gdzie w przyszłości będzie się dobudowywać drugą jezdnię więc nie wszędzie się od razu buduje drogi dwujezdniowe. Jeżeli chodzi o te finansowane z budżetów miast a nie GDDKiA to zakres realizacji zależy od posiadanych środków. Takie nieprzemyślane ,,rzucanie się” na inwestycje może doprowadzić do tego że będzie trzeba z czegoś zrezygnować. W ciagu kilku ostatnich dni czytałem artykuł w którym była opisywana sprawa Toruńskich wodociągów które musiały ograniczyć swój projekt rozbudowy kanalizacji bo się okazało że ich nie stać na początkowo przyjęty zakres robót.

1 1
ID:17634

Krisss

4. Jedynka jest tak w tragicznym stanie, że zwlekanie z jej przebudową jest nieuzasadnione. Koszt przebudowy samej jedynki sięga około 280 mln zł co wymagało zdobycia dofinansowania, wyemitowania obligacji i podziału na III etapy z racji ograniczonego budżetu. Miasto takich pieniędzy niema i nie będzie miało by jednocześnie pozwolić sobie na przebudowę jedynki i budowę przedłużenia Jadwigi do samej Toruńskiej w skład której wchodzi wybudowanie nowego wiaduktu, przeprawy przez Zgłowiączkę, wyburzeń, wywłaszczeń domków powyżej ulicy Kaliskiej i innych kosztów.


5. Jedyną alternatywą dla jedynki w kontekście jej rozciągłości północ-południe i ruchu tranzytowego ciężarowego i osobowego jest autostrada i innej nie ma. Jednym z podstawowych czynników który jest brany pod uwagę przy dofinansowaniu przebudowy takiej trasy jak jedynka jest ilość przejeżdżających pojazdów. W momencie oddania do użytku autostrady (obwodnicy) zdecydowana część pojazdów przeżuci się na nią i w tym momencie możemy zapomnieć o dofinansowaniu i całość będzie musiało pokryć miasto więc odwrócenie i rzucanie się najpierw na Jadwigę a później jedynkę jest nierozsądne z ekonomicznego punktu widzenia.

6. Nie wszędzie da się upchnąć drogi dwupasmowe a potrzeba ich istnienia nie jest powodem by podważać potrzebę istnienia jednopasmowych dróg miejskich które tez wymagają nakładów i przebudowy zwłaszcza że we Włocławku wiele z nich było do niedawna niczym wiejskie trakty a przyjezdny z innego miasta mógłby doznać szoku i zdziwienia, że miasto pozwala sobie na tego typu zaniedbania. Wystarczy wymienić trzy inwestycje, przypomnieć sobie jak było kiedyś a jak jest dziś by stwierdzić że drogi jednojezdniowe też są pro a nie anty. Każdy pamięta kocie łby na Miłej – Węglowej, piaszczystą jak Sahara Planty czy ogromne jeziora na Barskiej po każdych opadach i prowizoryczny chodnik z płyt betonowych położony na kilku metrach. Wszystkie inwestycje przyczyniły się do tego, że wszystkim jeździ się lepiej a jedna z ulic czyli przedłużenie Ostrowskiej usprawnia ruch między Śródmieściem a osiedlem Kazimierza Wielkiego bo nie trzeba już jechać na okrętke jedynką.

1 1
ID:17635

Krisss

7. Trudno mi dyskutować o latach sprzed roku 90-tego ale z opowiadań wiem, że za PRL Włocławek był miastem które całkiem inaczej wyglądało i były inne realia jeżeli chodzi o zagospodarowanie pewnych obszarów kiedy budowali np. taką P-2 czy jedynkę nie mówiąc o tym, że system gospodarczy był zupełnie inny.

8. PROPAGANDA A WIZJA ROZWOJU
Wizja rozwoju miasta to nie tylko drogi dwujezdniowe i jednojezdniowe ale też oświata, sport, rewitalizacja, fundusze UE, tworzenie atmosfery i warunków dla inwestorów. Każde miasto ma swoja odrębną strukturę potrzeb a w związku z tym i wydatków. Taki Toruń ma starówkę na lepszym poziomie niż nasza. W naszą trzeba wpompować o wiele więcej środków niż w taką Toruńską.
Za czasów Prawicy nie udało się ani rozpocząć rewitalizacji, Lubeki poszedł na złom, nie udało się pozyskiwanie środków UE, inwestycje kulały, drogi jakie zastali takie zostawili (poza Jadwigą która okazała się klapą), plany budowy basenu na każdym osiedlu też nie wyszły bo po prostu były nierealne pod względem finansowym, zakon maltański nie powstał, nowy stadion na bagnach też nie powstał (na szczęście), wydział zamiejscowy UMK też nie powstał, przebudowa jedynki okazała się też fikcją, strefy przemysłowej też się nie udało stworzyć, kwestia turystycznego wykorzystania zalewu też gdzieś się zawieruszyła, płyta lekkoatletyczna nie powstała, a zawodnicy WTW mieli to co mają. Pozostał jedynie dług przy okazji którego możnaby zapytać: skąd, skoro praktycznie nic nie zrobiono dla miasta. Ogólnie mówiąc klapa.
Gdybym miał wymieniać to co zostało poczynione w ciagu 4 ostatnich lat to by trochę to zajęło ale wystarczy po dwa przykłady:
Infrastruktura: droga krajowa numer jeden i Kapitulna.
Oświata: hala sportowa przy Elektryku, boiska sportowe.
Inwestorzy: park przemysłowy, Inkubator.
Rewitalizacja: bulwary, Zielony Rynek
Fundusze UE: j.w., LPR.
Więc mówienie tutaj o jakichś wizjach rozwoju w perspektywie byłych włodarzy a propagandzie obecnych jest bardzo dobrym dowcipem i coniektórym naprawdę by się przydało by się oderwali od TV i poszli na długiiiiiiiiiiiii spacer.


1 1
ID:17636

kilka słów

Przecież ta ekipa najbardziej zadłuży miasto, to jest straszne. Ten co teraz jest prezydentem w czasie wyborów mówił, że nie będzie zadłużania miasta !!! Skrzypek był mizerny, skończył dawno kadencję, Pałucki narazie nie zrobił nic. Wszystko się dopiero niby rozpoczyna robić, a przecież ile się zapożyczył, tyle ile 3 kadencje Skrzypka. Nie byłem za Skrzypkiem, głosowałem za Pałuckim. Co do niego mam żal, że kłamał, dla mnie 3+. Jeśli chodzi Pana Kuźniewicza, miał pozyskać z UE na jedynkę 85 %, jakoś cisza jest. Dostaniemy 50 %, częściowo z UE częsciowo z Ministerstwa. Zmiana niektórych osobistości, poprawi wizerunek. Niektórzy już dawno miasto spisali na straty i uważają, że miasto ma być w stagnacji, tylko co nie co pozamiatać. Tacy ludzie nie zbudują w mieście żadnej trasy międzyosiedlowej dwupasmowej, tacy ludzie tylko umią bidolić się.

1 1
ID:17641

Do Krissa

Wytlumacz mi jaka jest logika Paluckiego aby oglaszac przetarg na wykonanie jednej jezdni z uwzglednieniem zabezpieczenia terenu na druga nitke.
Dlaczego wydawac pieniadze na dwa projekty jezeli mozna zrobic to od razu.Przeciez tu chodzi o krotki odcinek 400 metrow.Jaki sens oglaszac drugi przetarg na prace projektowe dla drugiej nitki jezeli mozna to zrobic w pierwszym projekcie.Jaki jest sens budowac jedna nitke zeby pozniej na nowo rozpoczynac budowe drugiej nitki
Twoje przywolywanie poludniowej obwodnicy Torunia jest nie trafne. Jest to obwodnica Torunia.My mowimy i dyskutujemy o ulicy miedzyosiedlowej. W toruniu wiekszosc nowych czy przebudowywanych ulic miejskich ma po dwie nitki.
Powolywanie sie na bogatszy Torun jest utopia. Zobac co robia w Koninie Legnicu Zielonej Gorze Piotrkowie Trybunalskim.

1 1
ID:17642

obiektywny

trzeba oddać sprawiedliwość obu ostatnim prezydentom, dobrze, że Skrzypek zbudował Jadwigę, szkoda, ze tak mało, więcej dzieje się za Pałuckiego, który ma jednak większe osiągnięcia, szkoda,że niektórzy pieniacze potrafią tylko protestować i przeszkadzać, wybory niedługo, pozdrawiam wszystkich!

1 1
ID:17643

Krisss

1.Jednym z podstawowych wymogów jakie trzeba spełnić by otrzymać dofinansowanie UE jest wskazanie źródła wkładu własnego. Tym źródłem są obligacje. Bez niego niemożliwe byłoby pozyskanie środków z UE na rewitalizację, zagospodarowanie zalewu Włocławskiego, czy przebudowę dróg czy realizację innych inwestycji. Po zwrocie dofinansowania te obligacje zostaną odkupione. Mamy na to czas do 2025 roku. Do tej pory inwestycje z dofinansowaniem UE powinny być ukończone a ich pozytywny wpływ zdecydowanie odczuwalny przez mieszkańców i budżet. Za poprzedniej kadencji miasto wogóle nie pozyskiwało środków UE czy innych. Poprzednicy obecnych władz wydawali ile się da bez umiaru, na byle co, bez oglądania się za siebie i nie przejmowali się tym a co będzie później i po 4 latach zadłużenie sięgnęło ono sporego rozmiaru bez jakiejkolwiek wizji spłaty.

2. Nie mów, że nic nie zostało zrobione bo TO JEST KŁAMSTWO. Zalecany pilnie spacer na wiosnę

2. Niewiem gdzie te kłamstwo bo obecny prezydent obiecał nam pozyskiwanie funduszy UE i innych zewnętrznych na projekty związane z rewitalizacją, przebudową dróg, sportem oswiatą, turystyką i słowa dotrzymał.

2. Pan Kuźniewicz miał pozyskać do 85%. Czy myślisz, że Włocławek ma szanse w porównaniu z takimi miastami jak Wrocław, Poznań, Kraków, Warszawa czy tymi które tworzą aglomeracje i ustawowo mają zagwarantowane pewne przywileje. Nigdy, dlatego że w tych miastach jest zdecydowanie większa ilość pojazdów niż u nas a po drugie to jest lobby.

3. Przebudowa jedynki jest finansowana z programu unijnego Infrastruktura i Środowisko który jest programem rządowym a nie wojewódzkim i mogą one przechodzić tylko przez ministerstwo infrastruktóry a nie przez Urząd Marszałkowski jak w przypadku RPO.

1 1
ID:17652

Krisss

4. Mogę tobie przypomnieć kto biegał na Kapitulnej i opowiadał bzdury o autostradach, obwodnicach, walących się blokach. Mogę też tobie przypomnieć kto wykreślił z LPR przebudowę placu Wolności przez co miasto straciło unijne dofinansowanie na ten projekt. Mogę też tobie przypomnieć kto pojechał na wycieczkę do marszałka by rewitalizację bulwarów, budowę przystani i przebudowę Browaru B. przesunąć o rok narażając miasto na utratę kolejnych środków unijnych. Mogę tobie też przypomnieć kto był przeciwny budowie basenu na zasadzie PPP i nie poparł budżetu na 2010 rok a tym samym był przeciwny budowie basenu ze środków miejskich. Mogę też tobie przypomnieć kto twierdził, że park przemysłowy to bezsensowny pomysł. Mogę tobie przypomnieć kto był przeciwny obligacjom które były bezwzględnym warunkiem uzyskania unijnego wsparcia. Mogę ci przypomnieć wiele innych podobnych kwestii które są bliższe stagnacji i spisywania miasta na straty niż jego rozwoju.

5. Możesz zamiatać we wszystkie strony i na 1200 sposobów ale bublowata Jadwiga jest faktem.

6. Tacy ludzie potrafią robić i wdrażać pomysły w życie a nie tylko gadać, biadolić i przypisywać sobie sukcesy innych.

7. Budowa przedłużenia Aleji królowej Jadwigi od Kaliskiej do Toruńskiej jest tak droga, że zapewne też będzie wymagała albo obligacji albo kredytu. Wiec jeżeli chcesz tej drogi to przestań biadolić na zadłużenie bez którego i w tym przypadku nie da się jej wybudować.

1 1
ID:17653

Krisss

8. Ja też piszę o Jadwidze jako o drodze międzyosiedlowej. Tylko jak już się o niej mówi to trzeba mówić też o realiach w kontekście posiadanych środków i innych prowadzonych inwestycji itd. Realia są takie, że na jej budowę są potrzebne pieniądze których Włocławek niema i to nie jest wina prezydenta, ze dochody są jakie są. Równie dobrze można mieć żal, że prezydent nie chce budować dwóch nowych mostów.

9. Najprawdopodobniej będzie to doprojektowanie i nie drogie bo rozwiązanie większości kwestii (podział nieruchomości itd.) obejmuje ten przetarg.

10. A czy Toruń ma inny budżet (całoroczny) w przypadku budowy trasy poligonowej a inny w przypadku dróg międzyosiedlowych. Nie!!! Ma ten sam. Piszesz jakby budowa takiej trasy dwupasmowej nagle sprawiła, że w cudowny sposób dochody miasta wzrosną o jakieś 280 mln zł. Przecież drogi dwupasmowe podobno takie przyszłościowe to dlaczego trasa poligonowa jest jaka jest?. A no dlatego, że oni też maja ograniczony budżet.

11. W Toruniu czy Piotrkowie pewnie nie mają tak zdegradowanej trasy jak nasza jedynka która jest plamą na wizerunku naszego miasta i przeszkodą w przyciąganiu inwestorów więc sobie mogą brać pod uwagę budowę czy przebudowe innych tras.

12. W Legnicy czy Zielonej Górze może maja miejsce na to by taką drogę zrobić na raz i od zaraz. Idź się przejdź od Kaliskiej do samej Toruńskiej to zobaczysz ile po drodze trzeba dokonać wyburzeń, wywłaszczeń, rozwiązać kolizji z innymi drogami itd. to zrozumiesz czemu budowa takiej drogi nie może się odbyć na pstryknięcie palców.

13. Każde miasto funkcjonuje w innym otoczeniu społecznym, geograficznym, technicznym i porównywanie tam jest i tu tez można tak samo jest nie trafione.

1 1
ID:17654

lol

"ROK CZASU" - masło maślane. Wiadomo, że rok jest miarą czasu.

1 1
ID:17657

TAKTAK

Drugi etap Jadwigi to jakby 3 takie odcinkie obecnej, obecna to jakieś 1,5 km, czyli II etap to 4,5 km, licząc nawet po 20 mln zlotych za km, czy to 2x2, wiadukt itd, w 20 mln zrobi sie 1 km spokojnie. Jest to koszt około 90-100 mln zł. Jeżeli będzie się robiło etapami to spokojnie miasto jest stać. Jeżeli jedynkę remontujemy i finansujemy 50 % czyli 140-150 mln zł, za to żeby nic się nie zmieniło, tylko nawierzchnia, bo obecnie samochody i tak jadą szybciej niż owe 50 km/h, jakoś to aut nie zwalnia nie mówiąc o TIRach, to czy budowa czegoś nowego co znacząco zmienia komunikację w mieście jest nienormalne, chyba nie ?! Na mieszkania socjalne planuje się wydać 20 mln zł, na dopłaty do MPK rocznie 8-9 mln zł, można wyliczać, zasiłki za niepracę, bo Ci ludzie nawet nie sprzątają miasta. No cóż, bewnie ktoś powie takie prawo, takie itd, tylko normalnie to sie robi alternatywę dla jednej trasy, potem się jak już w trakcie budowy alternatywy zbuduje A1 robi remont jedynki, ruch miasta puszcza się na Jadwigę, remont jedynki się kończy w 12-15 miesięcy bo remont jest szybki i całościowy, i po problemie. Patologia pracuje, nierentowne linie likwiduje, prywatnie przewoznicy zaczynaja obslugiwac zlikwidowane linie malymi busikami, mieszkania nie buduje miasto za pieniadze ludzi pracy dla tych co nie robia, ci co nie maja pracy moga ja zyskac przy budowie, zmienia sie infrastruktura, poziom poczucia miasta wzrasta, duzo ludzi widzac zmiane rezygnuje z wyprowadzki, wielu ktorzy zastanawiali sie czy wracac widzac konkretne, a nie pozorne zmiany wraca, czesc nie wroci, ale widzi ze miasto zyje. Pewnie ale lepiej budowac mieszkania socjalne, mowic o tym ze autobus musi jezdzic pusty chodz koszt tego jest wiekszy niz by poslal tych 2 pasazerow taksowkami osobno, pewnie ze lepiej dawac kuroniowki za nierobienie, niech sie rozwija patologia, jadwigi nie robic po "droga", a mowic o sukcesach, zadluzajac miasto, taka sztuka to zadna, sztuka byloby ograniczyc wydatki, zwiekszyc wplywy nie zaciagajac kredytow i wydajac obligacji czy tez kredytow. Patrzac tak to jedynka wogole sie nie splaci, bo jej remont nie wniesie zmian miasta tak jakby zmienila budowa Jadwigi, ktora odslonilaby nowe tereny dla zmian kolejnych na lepsze. Jedynke trzeba remontowac, ale nie mozna zestawiac jej ze Jadwigi to juz nie, nikt jak bedzie A1 nie bedzie jechal po 10 km do autostrady i z powrotem aby ominac miasto jeszcze przy tym placa za wjazd, autostrada nie skomunikuje dzielnic miasta, problem jest nadal, no chyba ze planujemy zejsc z liczba mieszkancow to 60 tysiecy, to nie robcie nic nadal, bo po co.

1 1
ID:17665

Do Krisssa

Bublowaty to Ty jestes Kriss.
Wszystkie twoje argument to maslo maslanne. Nie ma tam zadnej konkretnej odpowiedzi. Ale rozumiem bo na prawdziwe fakty nie ma dobrej odpowiedzi tylko maslo maslanne.
My mowimy o przedluzeniu Alej Krolowej Jadwigi do ulicy Kaliska tam nie ma zadnych zabudowan jaki jest sen budowac tylko jedna jezdnie.Rozumiem Twoj szef ma awersje do Alej Krolowej Jadwigi. Stoi mu jak osc rybna w gardle. On nie jest zdolny do przedluzenia Alej Krolowej Jadwigi i stad to maslo maslanne.
Natomiast drugi prezydent przedstawiajac stan oswiaty odwoluje sie do porownan Wloclawka z innymi miastami wielkosci Wloclawka Gorzow , Kalisz, Zielona Gora. Natomiast Ty uwazasz ze Wloclawek w sprawach drogownictwa nie moze sie porownywac z Kaliszem,Gorzowem Wielkopolskim.Zielona Gora.
Przywoluje Cie do porzodku i nie badz medrcem tego forum.

1 1
ID:17673

Krisss

Panie TakTak widze populizm na całego:

1. Nie porównuj sobie kosztów budowy jednego odcinka do drugiego. Istniejąca Jadwiga była budowana w lesie. Następne odcinki będą przebiegać przez tereny o wiele bardziej zurbanizowane i koszty będą większe chociażby o wyburzenia i większą ilość skrzyżowań. O tym co ile będzie tak naprawdę kosztowało decyduje przetarg a nie Ty, czy Ja. Na taką wizję kosztów to można sobie pozwolić w stosunku do Kowala gdzie obwodnica była robiona na obrzeżach miasta i na samych polach.

1. To nie żaden remont tylko przebudowa nie tylko ograniczajaca się do nawierzchni więc uzupełnij sobie informacje.

2. Remont całego odcinka jedynki w 12-15 miesięcy?. Chyba żartujesz. Czy ty wogóle wiesz która to droga?.

3. Przejedź się całą jedynką z północy na południe a nie dyrdymały piszesz. Stan tej drogi nie jednego mieszkańca uświadomił, że nie warto dłużej tu mieszkać bo nic się nie zmienia. Stan tej drogi nie jednego inwestora zniechęcił do tego aby tu zainwestować.
Napisz od razu, że cię boli to, że miastu udało się wkońcu doprowadzić do przebudowy największej plamy na honorze miasta z którą poprzednik sobie nie poradził.

4. Kóroniówki są wypłacane przez PUP a nie UM. Problem autobusów to sprawa MPK. Linii nocnych nie ma. A nikt nie poradzi nic na to, że raz na jakiś czas w dzień autobus trasę przejedzie pusty i nikt nie będzie bawił się w ciągłe zmiany rozkładu jazdy. Obcięcie tej dotacji dla MPK skończyło by się podwyżką biletów na co pewnie radni by się nie zgodzili a ty zamiast być wyrozumiały byś znowu napisał, że prezydent chciał źle i siał panikę, że prezydent chce podwyżki podatków. Gdyby bloków socjalnych nie budował też byś pisał na odwrót, że jest niedobry bo nie pomaga biednym.

1 1
ID:17681

Krisss

5. Zwiększanie wpływów przez ograniczanie wydatków. Inwestowanie jest podstawową kwestią która decyduje o rozwoju miasta. Nie bez powodu się mówi, że rozwój kosztuje. Najpierw trzeba zainwestować i wydać by zebrać plony. Twój pomysł to katastrofa i stagnacja dla miasta.
Od razu napisz, że cię boli to, że mamy do czynienia z konkretnymi inwestycjami które zmienią miasto na plus a nie na minus.

6. Zadłużenie o którym mówisz jest spowodowane realizacją inwestycji UE czy innych które zyskały dofinansowanie. Każdy podmiot który chce sięgnąć po środki UE musi zagwarantować źródło wkład własny czyli obligacje. Jest to bezwzględny warunek ich przyznania.
Od razu napisz, ze boli cię to, że miasto sięga po środki UE.

7. Jak pokazały dwie ostatnie kadencje jedni potrafią sięgać po środki UE, inni nie. Dla jednych jest to proste a dla innych niesłuchanie skomplikowane. Natomiast niema wątpliwości, że im więcej miasto ich zdobędzie tym lepiej bo gwarantuje to tańsze wykonanie inwestycji (o dofinansowanie) które i tak będzie trzeba kiedyś zrobić.

8. Autostrada nie jest od skomunikowania dzielnic miasta ale od wyprowadzenia ruchu tranzytowego na zewnątrz wiec ameryki nie odkryłeś i nikt temu nie zaprzecza.

1 1
ID:17682

Krisss

9. Przebudowa jedynki po wybudowania A1 skończyłaby się tym że miasto nie dostałoby środków zewnętrznych na przebudowę jedynki i byśmy musieli to robić tylko i wyłącznie na własny rachunek.

10. Budowa całej Jadwigi z racji na konieczność opracowania całej dokumentacji i pozwoleń, kosztów jej budowy, rozpiętości i otoczeni w jakim będzie się realizować nie miałaby szans skończyć się przed rozpoczęciem przebudowy jedynki.

11. Osobie która pisała do mnie proponuje na pełnym gazie przejechać tym prawym pasem. Jak wyląduje mu znak na szybie to wtedy dojdzie do niego, że to bubel.

12. Skończ z ta awersją bo gdyby nie załatwienie pieniędzy i dokumentacji przez Wawrzonkowskiego i Pałuckiego to by nawet obecnej Jadwigi nie było. Pozatym wykonanie dokumentacji bierze pod uwagę druga jezdnię a dalsze plany nie przewidują budowy jednopasmowej Jadwigi bo nie ma odnośnie nich jeszcze dokumentacji. Mógłbyś pisać o awersji gdyby dokumentacja uwzględniała tylko jeden pas ale tak nie jest.

13. Masz chyba z dwadzieścia argumentów ale jak je ignorujesz to nie mój problem. Jak chcesz to nie rozum dalej

14. Szkoły to szkoły a wielkie projekty jak Dwupasmowa droga typu Jadwiga to inna sprawa.

15. Zamiast udawać mędrca to daj pieniądze na tą Jadwigę w formie darowizny których UM niema a nie chcesz się rzucać z motyka na słońce i oczekujesz czegoś co obecnie jest niemożliwe


1 1
ID:17683

TAKTAK

"1. To nie żaden remont tylko przebudowa nie tylko ograniczajaca się do nawierzchni więc uzupełnij sobie informacje.

2. Remont całego odcinka jedynki w 12-15 miesięcy?. Chyba żartujesz. Czy ty wogóle wiesz która to droga?."


Nie słyszałem, żeby jedynka miała się stać drogą 3 jezdniową, będzie taka sama przepustowość co obecnie, dziś auta jeżdża z predkością 70 km/h, no chyba, ze po remoncie bede jezdzic po 90-100 km/h.

Remont 12-15 miesiecy jest mozliwy, patrz inne miasta, w ktorych nie ma myslenia w kategoriach czasu, a wykonania. Pod warunkiem oczywiscie zrobienia Jadwigi na calej dlugosci i wowczas mozna zaczac generalny remont jedynki, a tak to nie.Nawet dzis remont jednego odcinka jest mozliwy w 10-12 miesiecy,pomnozyc razy dwa, zeby jeden byl przejezdny, mamy wiec 2 lata. Wiosna 2012 cala jedynka bedzie wyremontowana, u nas beda to robic 6 lat. Taka to jest Polska

1 1
ID:17685

jp

Kriss z kim ty wogóle gadasz,poradzę Ci jeśli chcesz gadać z inteligentnymi osobami to rozmawiaj z samym sobą pozdrawiam

1 1
ID:17976

Krisss

Do ~TakTak

Nie tylko ty o tym nie słyszałeś ale ja też nie. Niema nawet możliwości by z jedynki przebiegającej przez teren miasta Włocławka zrobić trzypasmową drogę z racji na zabudowę.
Jeszcze raz apeluję do ciebie żebyś kilka razy przejechał się od Anwilu do jeziora Czarnego z włączonym radiem to zrozumiesz, że komfort jazdy jest obecnie tragiczny i skandaliczny. Po przebudowie ,,od podstaw” ulegnie on zdecydowanej poprawie. Zapoznaj się z zakresem przedsięwzięcia. Przepustowość będzie dokładnie taka sama dopóki nie zbudują odcinka autostrady okalającej częściowo Włocławek. Jedynka w większości miejsc jest tak zniszczona, że nie da się rozwinąć nawet prędkości 70 km/h. Przypominam cię też, że na terenie zabudowanym obowiązuje istotne ograniczenie prędkości więc rozwinięcie tej jaką sugerujesz jest sankcjonowane prawem.

Zrozum to, że do budowy takich dróg potrzebne są pieniądze a nie tylko chęci.
Budowa dwupasmowej Jadwigi do samej Toruńskiej i równoczesne ukończenie przebudowy jedynki na całej długości jest niemożliwe przed rozpoczęciem budowy autostrady pod względem logistycznym i finansowym. Budowa Dwupasmowej Jadwigi również pochłonęłaby dość spore środki finansowe a przebudowę jedynki szacuje się na jakieś 280 mln. zł..
Na dwupasmową Jadwigę do samej Toruńskiej niema ani dokumentacji, teren powyżej ulicy Kaliskiej jest zabudowany, niema planów zagospodarowania, pozwoleń, czegoś w rodzaju raportu oddziaływania na środowisko i mase innych papierków których przygotowanie pochłonęłoby dość dużą ilość czasu. Nie mówię już tutaj o dyskusji publicznej, o tym, że opozycja by znowu nie dopuściła do realizacji tej inwestycji robiąc ludziom wodę z mózgu i o potencjalnych odwołaniach oferentów od wyniku przetargu które w istotny sposób przeciągają rozpoczęcie inwestycji (patrz jedynka). Nie wierze również w to, że budowa dwupasmowej Jadwigi potrwałaby dwa lata i byłaby realizowana w jednym etapie. Przypomnij sobie ile trwała budowa istniejącego odcinka.

1 1
ID:18156

Krisss

Twój pomysł na remont jedynki to jakaś abstrakcja. Jedynka jest drogą, która przebiega przez centrum miasta, w swoim przebiegu ma wiele skrzyżowań i innego rodzaju ,,kolizji”. Zamknięcie jednego pasa na całej długości spowodowałoby ogromne problemy i kompletny paraliż bo na każdym skrzyżowaniu trzebaby ograniczyć częściowo możliwość manewrów związanych z zawracaniem, prawoskrętami i lewoskrętami dlatego między innymi przebudowa jest podzielona na III etapy. Druga sprawa to pieniądze. Nie stać nas na rozwiązanie o którym piszesz. Pozatym przy przyznawaniu dotacji bierze się pod uwagę ilość pojazdów na dobę. Po oddaniu włocławskiego odcinka A1 duża część transportu się przeniesie poza miasto przez co będą marne szanse na pozyskanie jakichkolwiek środków.
Dlatego tak ważne było rozpoczęcie przebudowy jedynki przed budową Włocławskiego odcinka autostrady.

1 1
ID:18157

Janusz K.

Pracuje w drogownictwie kilkanaście lat. Widząc niektóre komentarze, jest mi smutno, że myśli się tutaj małymi kategoriami. We Włocławku budowa trasy międzyosiedlowej, zwaną Aleją Królowej Jadwigi, od Toruńskiej, łącząc po drodze Promienną, Wieniecką, Kapitulną, Wiejską, Kaliską do Kruszyńskiej jest koniecznością. Jeżeli ktoś uważa, że ta trasa powinna być jedynie jednopasmowa w danym kierunku, to widać, że nie ma pojęcia o infrastrukturze. Więcej nawet trasa powinna być 2x2 plus w miejscach skrzyżowań z ulicami powinny być dodatkowe pasy zjazdów. Ogromny błąd popełniono opóźniając budowę tej Alei. Dzisiaj remont jedynki, a my nie mamy drogi alternatywnej. Tak samo remont jedynki, można spokojnie zamknąć odcinek od hotelu Młyn do McDonald's całą jedną stronę i pracować w systemie III zmianowym, tak robi się w miastach. Wtedy robota idzie szybko, odcinek oddaje się, tak jak w tym przypadku w ciągu około 6 miesięcy, potem drugą stronę się robi. Spokojnie cały remont trasy można zrobić od III 2010 do X 2011. Jest to możliwe, nawet wówczas, gdy nie ma Alei Królowej Jadwigi, bo gdy była, można by zamykać całe odcinki trasy jedynki. Remont trwałby całej trasy gdzieś w okolicach XII 2010. We Włocławku rozchodzi się sprawa jedynie o pieniądze, a nie wcale, że coś jest niemożliwe. Ktoś tu ciągle pisze całe posty jeden po drugim, i myśli, że to niemożliwe, nie wiem jakie drogi projektowałeś i jakie nadzorowałeś, wydaje mi się, że jesteś jesteś albo dzieckiem albo kimś na rencie, co to wie i rozumie wszystko.

Co do jedynki, to na razie remont tego krótkiego odcinka idzie w miarę sprawnie.

1 1
ID:18231

Wislanny

To ze nie mamy drugiego etapu Alej Krolowej Jadwigi drogi dwujezdniowej to zasluga Pana Prezydenta Andrzeja Paluckiego. To on zdecydowal i robi projekty zastepcze torpedujac budowe AKJ.Jego polityka w drogownictwie cofa Wloclawek o 30 lat .Obecne jnwestycje drogowe jednojezdniowe tam gdzie mozna budowac dwiejezdnie beda musialy byc przebudowywane juz wkrotce.

1 1
ID:18308

Wloclaw

Panie Januszu zgaadzam sie z Pana opiniami. Oby wiecej tak myslocych wloclawian.Polecam forum www.skyscrapercity.com
Sa tam zalozone watki przebudowy DK1, inwestycje wloclawskie,inwestycje drogowe we Wloclawku itp. Polecam

1 1
ID:18327


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA