Zadanie to będzie obejmowało wykonanie nowej sygnalizacji świetlnej obsługującej zarówno ul. Okrzei jak i ul. Polskiej Organizacji Wojskowej. Pojazdy jadące z Placu Wolności będą mogły bezkolizyjnie włączyć się do ruchu w ul. Okrzei, a ruch będzie możliwy w prawo, na wprost i w lewo. Przebudowie ulegnie wyspa dzieląca w ul. POW celem utworzenia dodatkowego pasa ruchu. Zmieniona też będzie lokalizacja przejścia dla pieszych. Istniejące przejście zostanie przeniesione przed skrzyżowanie (od strony dworca PKP/PKS), gdyż tylko takie umiejscowienie umożliwi bezkolizyjne opuszczenie skrzyżowania przez pojazdy wyjeżdżające w lewo z ul POW. Wyjazd z ul. Spółdzielczej nie ulegnie zmianie i nadal będzie możliwy tylko w prawo (w kierunku Łodzi).
- Jeżeli sygnalizacja na tym skrzyżowaniu zostanie wykonana, to planujemy zrobić skręt w lewo z P.O.W. na ulicę Okrzei w kierunku Hali Mistrzów - mówi Waldemar Konopczyński z MZD - Jesteśmy na etapie przygotowywania specyfikacji przetargowej. Przetarg chcemy ogłosić jeszcze w lutym lub na początku marca.
Celem przebudowy skrzyżowania jest głównie odciążenie, usprawnienie i uspokojenie ruchu w ciągu ul. Warszawskiej, Chopina i Wroniej, które w znacznym stopniu są obciążone ruchem pojazdów jadących z Pl. Wolności w kierunku oś. Południe. Skierowanie części pojazdów do ul. Wroniej już z ul. POW, przyczyni się do znacznego zmniejszenia natężenia ruchu w ciągu tych ulic. Warszawska i Chopina przejmą ruch głównie z ulic: Królewieckiej, Bojańczyka i Św. Antoniego, z których też znacznie łatwiej będzie kierującym włączyć się do ruchu. Przebudowa rozpocznie się w roku bieżącym, po opracowaniu niezbędnej dokumentacji technicznej, uzyskaniu pozwoleń i uzgodnień oraz rozstrzygnięciu przetargu. (Koncepcję przebudowy i proponowanej organizacji ruchu przedstawia załączony szkic, a szczegółowe rozwiązania będą znane po opracowaniu projektu technicznego.)