Zmiany w doręczaniu rocznych decyzji podatkowych
Od połowy stycznia br. pracownicy Urzędu Miasta doręczają mieszkańcom Włocławka roczne decyzje podatkowe związane z podatkami od nieruchomości, leśnym i rolnym. W tym roku, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, decyzje doręczane są osobno wszystkim współwłaścicielom nieruchomości, tak więc każdy z nich otrzyma egzemplarz decyzji.
Do tej pory jeden dokument adresowany był na wszystkich współwłaścicieli. W przypadku współwłasności nieruchomości obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach, a zapłata podatku przez jednego ze współwłaścicieli zwalnia pozostałych z obowiązku uiszczenia podatku. Wydział Finansów UM informuje, iż w tym roku nie zmieniła się wysokość stawek podatku od nieruchomości na terenie miasta. Wysokość zobowiązania podatkowego od danej nieruchomości wynika z pomnożenia odpowiedniej stawki podatku i powierzchni danej nieruchomości (gruntu, budynków).
Deklarację na podatek od nieruchomości na rok 2011 (DN-1) można pobrać klikając w odnośnik:
www.bip.um.wlocl.pl/pliki/karty/zal/FN07_zal2_11.doc. Termin płatności I raty ww. podatków upływa 15 marca. Płatności dokonywać można przelewem na rachunek bankowy nr 94 1020 5170 0000 1902 0009 0100 oraz w kasach w Urzędzie Miasta przy ul. Zielonym Rynku 11/13 (w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.45-15.30, we wtorki w godz. 7.45-16.00 i w piątki w godz. 7.45-15.00). Pracownicy UM, podczas roznoszenia ww. dokumentów podejmować będą dwukrotną próbę doręczenia decyzji, w następujących po sobie dniach, przy czym jedna z prób doręczenia powinna odbyć się po godz. 16.00. Po drugiej nieskutecznej próbie zostawione zostanie zawiadomienie o możliwości odbioru w ciągu 14 dni korespondencji w kancelarii magistratu mieszczącej się w budynku przy Zielonym Rynku 11/13, w pokoju nr 3 na parterze. Korespondencję można odbierać w godzinach pracy Urzędu, z wyjątkiem wtorku, kiedy to kancelaria jest czynna do godz. 18.00. W przypadku, gdy pismo nie zostanie podjęte w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia, podatnik zostanie ponownie zawiadomiony o możliwości odbioru korespondencji. Zgodnie z ordynacją podatkową, w przypadku kiedy doręczyciel nie zastanie adresata korespondencję może zostawić pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy, jeżeli te osoby zgodzą się na przekazanie pisma adresatowi. W sytuacji zostawienia pisma sąsiadowi lub dozorcy domu, pracownik UM dodatkowo umieszcza zawiadomienie w skrzynce pocztowej lub na drzwiach mieszkania adresata, albo w widocznym miejscu przy wejściu na posesję. Osoby doręczające decyzje podatkowe nie będą przyjmowały żadnych wpłat.