Ruch będzie się odbywał dwukierunkowo jezdnią północną, po stronie „Anwilu” SA. W związku z powyższym Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne informuje pasażerów, że od jutra do odwołania wyłączony zostanie z użytkowania przystanek Brzezie (wiata). Przystanek zastępczy zostanie ustawiony przy budynku biurowca „Anwilu”. Przypomnijmy, iż umowa z wykonawcą ponad dziewięciokilometrowego odcinka drogi krajowej nr 1, od granicy miasta przy ul. Toruńskiej do skrzyżowania z ul. Lunewil wraz z mostem na rzece Zgłowiączce została podpisana w listopadzie ubr. Roboty budowlane nie rozpoczęły się wcześniej ze względu na okres zimowy. Wykonawcą tego remontu jest konsorcjum firm, których liderem jest „PBG” S.A. z Wysogotowa, a w skład jego wchodzą: „Hydrobudowa Polska” S.A. z Wysogotowa, „Aprivia” S.A. z Wysogotowa, „Husar Budownictwo Inżynieryjne” Sp. z o.o. z Włocławka oraz irlandzkie firmy: „SRB Civil Engineering” Ltd. z Dublina, „John Sisk & Son” Ltd. z Dublina i „Roadbridge” z Limerick.
Koszt remontu całego odcinka to kwota 110 mln 747 tys. zł. Przebudowana będzie całkowicie nawierzchnia jezdni, powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, zjazdy oraz zatoki autobusowe wraz z wiatami przystankowymi. Wykonawca zbuduje kolektory i kanały deszczowe oraz wylot do rzeki Zgłowiączki. Przebudowana będzie estakada i most nad Zgłowiączką, powstaną tam po obu stronach kładki dla pieszych i rowerzystów. Wykonawca przebuduje także kładki dla pieszych przy ul. Mechaników i przy ul. Zdrojowej. Wymienione będzie oświetlenie uliczne i sygnalizacja świetlna. Powstaną nowe kanalizacje i wodociągi, a także kanalizacja teletechniczna pod sieć teleinformatyczną. Remontem będą objęte również skrzyżowania z ulicami przecinającymi się z „jedynką”. Wzdłuż trasy, w wybranych budynkach mieszkalnych wymieniona będzie stolarka okienna. Ponadto wykonane będzie oznakowanie pionowe i poziome oraz ekrany akustyczne. W miejscach intensywnie użytkowanych przez przechodniów zaprojektowano kompozycje roślinne z traw ozdobnych i niskich krzewów liściastych i iglastych, a w wąskich pasach pomiędzy chodnikiem, a jezdnią zaprojektowano niskie krzewy. Wykonawca będzie musiał wykonać remont w ciągu 3 lat od momentu podpisania umowy. Przypomnijmy, iż pod koniec września 2010 r. w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie prezydent Włocławka Andrzej Pałucki podpisał umowę na dofinansowanie przebudowy drogi krajowej numer 1 w granicach administracyjnych Włocławka z unijnego Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Na ten cel miasto otrzyma z unijnej kasy 108 milionów 500 tys. złotych. Jest to najwyższa, jak dotąd kwota dofinansowania na inwestycję prowadzoną we Włocławku.