Każda firma może być przyjazna klientowi

Rynek usług w Polsce wzrasta – co oznacza jednoczesne, geometryczne tempo wzrostu konkurencyjności w każdej właściwie branży. W takich czasach na rynku usług coraz większego znaczenia nabiera obsługa klienta, jego docenienie i tzw. obsługa posprzedażowa.

Wiele firm już zdało sobie sprawę, że na profesjonalnej i otwartej współpracy z klientami można więcej zyskać, niż stracić, również finansowo.

Walka o relacje z klientem
W Polsce wiele firm ma jeszcze duże problemy z obsługą klienta. Znane są przypadki dużych korporacji, które nie dbają o klienta, równocześnie prezentując się w reklamach jako wzorce do naśladowania w tym zakresie. Jednak taki niespójny wizerunek szybko jest wyłapywany przez źle obsłużonych klientów, którzy chętnie dzielą się swoją frustracją na forach internetowych i w mediach. Często wykorzystuje to również konkurencja podszywając się pod ,,obiektywnych" klientów krytykujących daną firmę. Rosnący rynek usług i zwiększająca się konkurencja wymusza na polskich przedsiębiorstwach dbanie o klienta. Pomóc ma w tym m.in. jedyny projekt badawczo-rozwojowy w Polsce mający na celu diagnozę obszarów, w których relacje firmy z Klientami opierają się na wymianie wartości - program Firma Przyjazna Klientowi (FPK). Już o 9 lat co roku wiele polskich firm poddaje się audytowi mającemu sprawdzić, jak dane przedsiębiorstwo dba o klienta oraz czy jego działalność odpowiada trendom nowoczesnego marketingu i zarządzania biznesowego. Podstawową miarą jest realizacja obietnic złożonych przez firmę wobec klienta. Jeśli firma je spełnia, ma dużą szansę na wyróżnienie w corocznej edycji programu.

Im większa firma, tym większy szacunek?
Jedną z firm wyróżnionych certyfikatem ,,Firma Przyjazna Klientowi" w 2011 jest poznańska firma Sunrise System działająca w branży nowoczesnych technologii wspierania biznesów w internecie. Przedsiębiorstwo, które również przez redakcję Forbes zostało uznane w br. jako Diament Forbesa z przeciętnym wzrostem wartości za lata 2007-2009 szacowanym na poziomie 142,8%, pokazuje, że pomimo bardzo szybkiego wzrostu i rozwoju organizacji nie zapomina o kliencie i jego potrzebach. Co ciekawe, większość firm wyróżnionych w tym roku za skuteczne realizowanie założeń polityki zarządzania relacjami z klientami, to przedsiębiorstwa duże, którym - wydawałoby się - najtrudniej dbać o każdego nawet najmniejszego partnera biznesowego. Z drugiej strony to właśnie złożoność organizacji i duża liczba klientów pozwala na wypracowanie takich zasad obsługi kontrahentów, które mogą być wzorem do naśladowania.

Przykładem może być również wspomniana firma Sunrise System. Głównymi usługami firmy są: pozycjonowanie serwisów internetowych, prowadzenie kampanii linków sponsorowanych, konsulting w zakresie marketingu w wyszukiwarkach oraz tzw. Performance Marketing, czyli marketing efektywnościowy. Już w momencie pierwszego kontaktu z firmą klient otrzymuje dedykowanego pracownika, indywidualnego doradcę biznesowego, a po podjęciu współpracy ma do dyspozycji zespół ekspercki, odpowiedzialny za promocję jego strony internetowej. Kontakty kształtowane są zgodnie z autorskimi standardami obsługi klienta, indywidualizowanymi pod kątem potrzeb danego przedsiębiorcy. Ważnym aspektem jest także nowoczesny system zarządzania relacjami z klientem oraz usługami – CRM, SEO Reports i inne – dzięki którym każdy sygnał płynący z rynku jest szybko sprawnie.

Firma Sunrise System akcentuje wartość klienta poprzez budowanie relacji długofalowo, dlatego inwestuje wiele energii nie tylko w proces pozyskiwania klienta, ale również w rozwijanie struktur posprzedażowych, odpowiedzialnych za dbałość o satysfakcję klientów ze świadczonych usług, reagowanie na wszelkie pytania, sugestie czy wątpliwości. Pracownicy Działu Obsługi Posprzedażowej aktywnie angażują się w kształtowanie korzystnych warunków dalszej współpracy w ramach polityki lojalnościowej - stali kontrahenci mogą liczyć na atrakcyjne promocje, rabaty.

Celem Programu Firma Przyjazna Klientowi jest wzrost poziomu zarządzania obsługą Klienta wśród polskich przedsiębiorstw, podnoszenie standardów prowadzenia polityki handlowej firm i budowanie długofalowych relacji z Klientami opartych na wzajemnych korzyściach. Program adresowany do wszystkich firm i instytucji oraz oddziałów i filii koncernów działających na terenie Polski, które w sposób odpowiedzialny myślą o rozwoju strategii oraz kompetencji pracowników w zakresie obsługi Klienta. Program istnieje na rynku od 9 lat, dotychczas audytom poddało się ponad 1000 firm. W ciągu ostatnich 3 lat blisko 80% badanych w tym czasie firm otrzymało Godło. Jednak nadal nie każda polska firma mogłaby się o nie skutecznie ubiegać.
2 komentarze

Krystyna

Bedzie przyjazna, jezeli obnizy ceny. Ale jak moze obnizyc jezeli prezesi i dyrekcja zarabiaja takie ogromne pieniadze?

1 1
ID:29190

kasia

:)

1 1
ID:29398


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA