Bezużyteczna kładka będzie rozebrana

Miasto wkroczyło w pierwszy etap rozbiórki przerdzewiałej kładki dla pieszych, która od wielu lat stoi bezużyteczna na przejściu kolejowym przy ul. Kaliskiej.

Ryszuła procedura likwidacji zamkniętej od lat kładki dla pieszych zlokalizowanej na początku ulicy Kaliskiej. Nieużywana od dawna stalowa konstrukcja stała się nieodłącznym elementem krajobrazu przejścia łączącego "Śródmieście" z "Południem". Wyłączony z użytkowania ponad trzy lata temu obiekt od dawna nie nadaje się do żadnego remontu, to kompletny złom nadający się już tylko do rozbiórki.

Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na opracowanie projektu rozbiórki straszącej mieszkańców kładki oraz na wykonanie pełnych robót rozbiórkowych. Wykonawca ma zająć się również utylizacją materiałów po rozbiórce oraz uporządkowaniem całego terenu.

Kolejnym ruchem miasta powinny być dążenia w kierunku otwarcia tego przejścia dla ruchu kołowego, co znacznie rozwiązałoby kłopoty komunikacyjne stolicy Kujaw. Kilka lat temu grupka włocławskich radnych próbowała przeforsować ten pomysł, jednak plany spełzły na niczym. PKP nie chciało nawet słyszeć o stworzeniu kolejnych rogatek na trasie Kutno - Piła, a miasto odrzuciło pomysł dwupoziomowego przejazdu.

Na rozwiązanie tego problemu poczekamy pewnie podobnie długo, jak na remont odpychającego włocławskiego dworca.
19 komentarzy

negocjator...

dawniej było dużo więcej pociągów i jakoś nie było problemów z przejazdem ... teraz jeździ 1/3 pociągów wiec nie rozumiem w czym stanowi problem żeby przejazd był zamknięty ... zredukowały by się korki i problemy z objazdami w trakcie remontów np : przyszły remont wiaduktu wronia / kruszyńska ... kolej łaski nie robi ! a jak trzeba to blokujmy ten przejazd i róbmy pikiety ... muszą ustąpić ! my dla nich czy oni dla nas ?

1 1
ID:30946

Mk

Tę estakadę wybudowano w 1935 roku z myślą przede wszystkim o dzieciach chodzących do szkoly pwszechnej przy ul. Wiejskiej (dawniej Kościelnej14.

1 1
ID:30947

erv

To już nie czekają na katastrofę budowlaną z udziałem pociągu z pasażerami?

1 1
ID:30949

Zibi

Miasto powiedz w końcu: Kiedy zostanie otwarty ten przejazddla ruchu kołowego? Wystarczą jedynie prawo - skręty w obie strony. Czy to takie trudne? Jeśli Pałucki to zrobi to całe Południe go wesprze.....

1 1
ID:30951

JrL

Ten przejazd nie zostanie otwarty dla ruchu kołowego ponieważ PKP chce aby to Urząd Miasta opłacał dróżnika który będzie otwierał i zamykał przejazd, niestety nie ma pieniędzy na to stanowisko bo prezydent Pałucki w dostał podwyżkę wysokości jednego etatu.

1 1
ID:30954

Kierowca

Mieszkańcy miasta powinni zmobilizować się o organizować blokadę torów. Nie może tak dalej być żeby moloch jakim jest PKP ustawiał życie w mieście.Skoro miasto jest sparaliżowane przez PKP to mieszkańcy mogą zrewanżować się tym samym.

1 1
ID:30955

wolf

~Mk, to nie ta kładka.Ta, o której mówisz była bliżej dworca, rozebrano ją po oddaniu do użytku tunelu pod peronami.Ta na zdjęciach w artykule to gierkowskie byle co, wykonane po zamknięciu drogowego przejazdu przez tory.Pozdrawiam!

1 1
ID:30956

obiektywnie

Sprawa przejazdu kolejowego na ulicy Kaliskiej powinna zostać jak najszybciej załatwiona przez władze miasta w porozumieniu z PKP. Sprawa do załatwienia ponad podziałami partyjnymi!!!!!!!!! Przejazd dla samochodów powinien zostać uruchomiony, bo wiemy wszyscy, jak jest potrzebny.Istotnie odciąży inne ulice doprowadzace do Osiedla Południe.Poza tym to znacznie mniejszy koszt niż budowa dwupoziomowego skrzyżowania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 1
ID:30957

Adrian Monk

@~Zibi: a czy Tobie tak trudno zrozumieć, że to PKP nie chce się zgodzić na przejazd a nie miasto? Ten przejazd to jest ich własność, miasto nie może tak sobie poprowadzić przez niego drogę

1 1
ID:30958

Zibi

@ Adrian. PKP to ludzie tylko trochę bardziej biurokratycznie wykolejeni. Lokalna społeczność chyba jest ważniejsza od PKP które urzeduje w Wawie. Proszę mi wskazać choć jedną przeszkodę techniczną aby taki przejazd przez tory mógł nie istnieć. Choć jeden problem......Dla mnie to tępota ludzka i utrudnianie sobie nawzajem spraw nie zna granic. Ma to miejsce wtedy gdy np. na stanowiskach decydenckich w PKP zasiadają tępe łby związkowców rodem z betonowego PRL-u.

1 1
ID:30974

Kierowca

Rozmawiałem już z paroma znajomymi.Są chętni na zorganizowanie blokady torów w miejscu gdzie kiedyś był przejazd kolejowy. Wystarczy tylko umówić się,podać jakiś termin,zgłosić protest...i do dzieła. Naszym miastem i objazdami nie będą rządzić pajace z PKP zza biurek w Warszawie. Ta firma nie jest państwem w państwie. Ile włocławianie tracą na objazdy przez wiadukt,Jadwigę lub Kapitulną żeby dostać się na Południe. Może wreszcie ktoś z UM odpowie za to że wyraził zgodę na pobudowanie blaszanego potwora przy skrzyżowaniu ulic Okrzei i POW i tym samym uniemożliwił pobudowanie lepszego rozwiązania do skrętu w ulicę Kaliską.

1 1
ID:30979

max

W tej polsce nigdy nie bedzie dobrze, "Zarzad dróg oglosi przetarg na projekt rozbiórki kładki" to sie w pale nie miesci - przetarg na projekt - wyrzucone pieniadze, a bez projektu to nie ma takiego madrego i niech go sobie zabierze, to trzeba jeszcze do tego dołozyc - brak gospodarza, żyjemy w nedzy a rządzimy sie jak burżuje

1 1
ID:30980

wolf

Zibi,jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to jednym z koronnych argumentów "przeciw" przytaczanych przez PKP, było, że otwarcie przejazdu pogorszy przepustowość skrzyżowania.Oczekujące na podniesienie zapór, a stojące na Okrzei pojazdy miałyby przyczyniać się do powstawania korków.Nie chcę tu usprawiedliwiać PKP, ale tak zapamiętałem odpowiedź udzieloną p.Skrzypkowi, bo to on już podejmował się tej walki z wiatrakami. Mnie ciekawi jedno: czy komuś uda się cokolwiek załatwić pozytywnie z PKP? Ale to chyba pytanie do Stwórcy...

1 1
ID:30981

peja

To nie jest niepotrzebna kładka, tylko zniszczona, której nie ma kto wyremontować.

1 1
ID:30983

Mika

Na ulicy Kaliskiej przydałby się tunel wyłącznie dla pieszych i tunel dla samochodów w ulicy Wienieckiej. Jak wiadomo ulica ta jest wystarczająco długa by wybudować taki tunel. Otwieranie przejazdu na ulicy Kaliskiej dla samochodów nie ma żadnego uzasadnienia. Zgadzam się ze stanowiskiem PKP w tym zakresie. Ulica Kaliska jest wystarczająco obciążona ruchem samochodowym i dodatkowe otwarcie tego przejazdu powodowało by niepotrzebne zamieszanie przed przejazdem jak i za nim. Dzisiaj jest zdecydowanie więcej samochodów niż 30 lat temu. Przy okazji należało by wspomnieć o zasadności budowy wiaduktu kolejowego przy LOKu. Pamiętajmy że żyjemy w XXI wieku i przejazdy typu szlaban powinny dawno odejść do lamusa jako ciekawostka muzealna. Chcę podziękować Prezydentowi Pałuckiemu, że nie forsuje na siłę w PKP otwarcia tego przejazdu. Ponieważ rozwiązaniem byłoby jak wspomniałem wybudowanie tunelu w ulicy Wienieckiej. Być może będzie szansa podyskutować co byłoby lepsze. Mamy Pana Vice-Prezydenta, znawcę jak pozyskać środki europejskie na ten cel. Nie twórzmy prowizorek, twórzmy takie rozwiązania z których będą zadowoleni wszyscy.

1 1
ID:30990

Do Miki

Coś powiało mi w Twoim wpisie urzędem miejskim. Jak tak dalej pójdzie to na dole UM wstawią szafę z urządzeniem nagrywającym i każdy petent będzie mógł nagrać swoje pochwały jaśnie panującemu nam Prezydentowi. Łubudubu,łubudu,niech nam żyje Prezydent naszego miasta.

1 1
ID:30998

dzonny_killer

chyba, że to sam zatroskany prezio dyktował... :p

a swoją drogą Mika wykazałaś się totalną ignorancją i niezrozumieniem potrzeb... tunel na Wienieckiej może to i dobry pomysł, ale nijak ma się do przejazdu na Kaliskiej... otwarcie ruchu na (pod) Kaliskiej rozładowałoby przede wszystkim bardzo obciążone Kapitulną i Wronią... ponadto twierdzenie o obciążeniu ruchem ulicy Kaliskiej nazwę tylko delikatnie nieporozumieniem... gdzie ty na tych dziurach widziałaś wzmożony ruch samochodów??? widać, że władza nie dość, że rządzi nieudolnie, to jeszcze bardziej nieudolnie swoje rządy próbuje firmować... :p hahaha

1 1
ID:31006

Mika

Sympatykom szlabanów, prowizorek, zapchaj dziury, mówię stanowcze NIE!

1 1
ID:31014

kat

Ciekawe kto stwierdził, że kładka jest "bezużyteczna", raczej powinien napisać - kładka, na remont lub odbudowę której miasta nie stać! Zupełnie jak by ktoś wyrzucał na śmietnik telewizor i nie mając pieniędzy na nowy i głośno krzyczał "już mi nie potrzebny". Miasto wydaje ogromne pieniądze na utrzymanie obiektów kultu religijnego służących określonej grupie mieszkańców, a nie ma środków na utrzymanie tego, co służy ogółowi. Oświetla się katedrę, a na ulicach w nocy ciemności "bo oszczędzamy". Zmniejsza się ilość nocnych patroli służb mundurowych "bo oszczędzamy", a na obstawe procesji ściąga się całe stany osobowe straży i policji. Nasi radni i władze miasta nie zastanawiają się nawet przez chwilę czy dać dotację na muzeum diecezjalne czy remont ulic wkoło kościołów, a na podstawowe świadczenia wobec mieszkańców brakuje pieniędzy (MOPR czy schronisko dla zwierząt itp). Głosując na "lewicę" większość mieszkańców miała nadzieję na to, że wreszcie coś się zmieni i radni będą działali przede wszystkim dla ogółu, a nie dla wyznawców jednej wiary...

1 1
ID:31062


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA