Podczas czwartkowej konferencji prasowej prezydent Marek Wojtkowski przekazał informacje dotyczące audytów przeprowadzonych w jednostkach podlegających miastu. Najbardziej jaskrawym przykładem są nieprawidłowości przy budowie drogi krajowej nr 1 (obecnie DK 91 ), przez co miasto straciło blisko 42 milionów złotych, przy stanie zadłużenia Włocławka wynoszącym ponad 320 milionów złotych.
Był kompletny brak nadzoru nad funkcjonowaniem Urzędu Miasta i większości jednostek. Świadczy to nie tylko o niekompetencji, ale także braku dyscypliny, jeśli chodzi o zarządzenie miastem powiedział prezydent Włocławka Marek Wojtkowski.
O raporcie NIK i zgłoszeniu sprawy do prokuratury pisaliśmy TUTAJ.
Ile pieniędzy wydano na materiały promujące spółki miejskie, które są monopolistami na włocławskim rynku? Okazuje się, że sześć spółek, w latach 2012-2014 wydały 1 261 000 złotych na promocję. Najwięcej wydała spółka MPEC - na promocję przeznaczono 508 tysięcy złotych, drugie miejsce zajęło Saniko - ponad 42 tysięcy złotych. "Wodociągi" przeznaczyły na promocję 196 tys. zł, MZOZ - ponad 76 tys., Baza - 42 tys. Najmniej w promocję zainwestowało MPK - "jedynie" ponad 17 tysięcy złotych. Obecnie nie wiadomo, czy poniesione wydatki na reklamę przyniosły jakiekolwiek korzyści dla spółek i przede wszystkim dla włocławian.
Wiele zastrzeżeń jest także co do dotychczasowego funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, przydziału mieszkań socjalnych i komunalnych i pozbycia się udziałów miasta w Zieleni Miejskiej. Jakie "perełki" ujawnił audyt w MOPR, ile lat czekali rekordziści na przydział mieszkania i jakie tajemnice kryła umowa związana z Leśniczówką Dąbrówką? Czytajcie już jutro.
Dziś wiemy, że obecnie są przygotowywane konkretne pozwy i wnioski do prokuratury dotyczące osób i wykonywanych przez nie czynności, które przyczyniły się do bardzo dużej szkody na rzecz miasta. Sprawy są rozwojowe.