Energa daje 6 miesięcy na opłacenie zaległych faktur
180 dni na zapłacenie faktury za zużyty prąd będą miały osoby, które od kilku miesięcy jej nie dostały. Skumulowany rachunek można będzie rozłożyć na raty o dowolnej wysokości i wpłacać je w dowolnym czasie. Opóźnienia to skutek wdrażania nowego systemu informatycznego obsługi klientów.
Jedna zbiorcza faktura za energię elektryczną za zaległy okres dotrze do klientów w ciągu najbliższych tygodni. Rachunek można rozłożyć na raty i nie wymaga to żadnego kontaktu z firmą, Energa zapewnia, że klienci nie zostaną obciążeni żadnymi odsetkami czy windykacją. Istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Każdy klient otrzyma także szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.
Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia – informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Firma zapewnia, że klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień jakie pojawiły się po stronie spółki.