Cały czas przybywa regionalnych marek dobrej żywności

Nasza regionalna sieć Dziedzictwo Kulinarne Kujawy i Pomorze, będąca częścią europejskiej sieci, powiększyła się o pięć kolejnych podmiotów. Dziś w Turznie odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatów pięciu nowym członkom.


Województwo Kujawsko-Pomorskie jest regionem członkowskim Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego od stycznia 2012 roku. Główna idea Sieci to stymulowanie rozwoju turystyki i lokalnej przedsiębiorczości poprzez promocję produktów żywnościowych, wytwarzanych z regionalnych surowców rolnych.

Kujawy i Pomorze to bogactwo przednich, wytworzonych z troską o jakość produktów spożywczych. Lista naszych wyrobów tradycyjnych jest długa, nie brakuje też wytwórców pielęgnujących kulinarną tradycję regionu, którzy z sukcesem promują kujawsko-pomorskie smaki – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Członkami regionalnej sieci są małe i średnie firmy branży rolno-spożywczej – producenci i dystrybutorzy żywności, w tym gospodarstwa rolne, gospodarstwa agroturystyczne, przedsiębiorstwa rybackie, restauracje i punkty gastronomiczne oraz sprzedawcy hurtowi i detaliczni. We współpracy z samorządem województwa kujawsko-pomorskiego promują oni kulinarne tradycje regionu, a konsumenci zyskują gwarancję jakości i pochodzenia produktu. Sieć wciąż powiększa się i liczy już 62 członków (pełna lista).

Samorząd Województwa wspiera członków sieci regionalnej Dziedzictwo Kulinarne Kujawy i Pomorze poprzez organizację działań promocyjnych. Dzięki temu zyskują dodatkowe okazje do promocji swoich produktów, poprzez wspólny udział w targach, wystawach i wielu imprezach promujących dobrą żywność z regionu. Firmy zrzeszone w ramach sieci regionalnej mają możliwość zamieszczenia informacji o własnej działalności i ofercie na międzynarodowej stronie internetowej Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego, a także informacji w materiałach promocyjnych oraz korzystania z logo sieci regionalnej Dziedzictwo Kulinarne Kujawy i Pomorze na potrzeby prowadzenia własnych działań promocyjnych.
1 komentarz

gość-86549

Marek regionalnych przybywa ale z reklamowaniem ich jest już większy problem. Może być smacznie i w świetnym lokalu ale jak o nim nie ma informacji to automatycznie nie ma klientów. Koleżanka tak miała.. Dopiero jak na remadayach razem byłyśmy to nawiązała kontakt z dobrą firmą znającą się na reklamie. Teraz klientów ma pełno, a my jedziemy w lutym na poszukiwanie gadżetów do jej działalności :)

0 0
ID:79769


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Aleksander Kwaśniewski poparł kandydaturę Janusza Zemke

Wczoraj w zrewitalizowanym parku na Słodowie odbyło się spotkanie z byłym prezydentem..

PiS zachęca do udziału w nadchodzących wyborach do PE

26 maja będziemy mogli wybrać swoich przedstawicieli do europarlamentu. W..

Wystartowała kujawsko-pomorska kampania profrekwencyjna

Nasze województwo potrzebuje własnych reprezentantów w Parlamencie Europejskim. Tylko..

Europoseł Janusz Zemke - „Unia Europejska jest tutaj "

Z Januszem Zemke, posłem do Parlamentu Europejskiego z województwa..

Katarzyna Zarębska kandydatką do Europarlamentu

W sobotę PO podała listę swoich kandydatów do zbliżających się wyborów..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..