Prezydent o remoncie mostu
W dniu dzisiejszym (3 lipca) na moście im. marszałka Edwarda Rydza - Śmigłego odbyła się konferencja prasowa z udziałem prezydenta Włocławka Andrzeja Pałuckiego, poświęcona remontowi mostu.
Spotkanie odbyło się w celu poinformowania włocławian o niektórych zmianach w harmonogramie remontu mostu stalowego, spowodowanych warunkami pogodowymi. Dodatkowe utrudnienie stanowią ptaki, które zagnieździły się na konstrukcji mostu uniemożliwiając tym samym zachowanie ciągłości w prowadzeniu prac antykorozyjnych. Na górnych elementach konstrukcji stalowej mostu zagnieździły się pustułki (sokół wieżowy, dzwonniczek - jest to średni ptak drapieżny z rodziny sokołowatych), które są pod ochroną w Europie i Azji. Natomiast w dolnych partiach mostu tzn. pod płytą chodnika w przęsłach nad wodą znajduje się aktualnie 80 gniazd jaskółek.
W ocenie firm, które prowadzą remont zmiany te nie wpłyną na termin oddania mostu do użytku.
Całkowity koszt remontu mostu stalowego Edwarda Rydza-Śmigłego kształtuje się na poziomie 18 mln zł.
Dotychczas wykonane prace remontowe objęły:
- roboty rozbiórkowe nie uwzględniające demontażu dylatacji;
- naprawę płyty pomostu (pozostał jeszcze do naprawy końcowy odcinek przęsła od strony Zawiśla);
- zabezpieczenia antykorozyjne konstrukcji stalowej mostu na odcinku trzech przęseł od strony Zawiśla;
- montaż rusztowań do wykonania prac antykorozyjnych konstrukcji stalowej na czwartym przęśle od strony Zawiśla i na pierwszym przęśle od strony lewobrzeżnej części miasta.
Pozostały zakres prac remontowych:
- roboty rozbiórkowe (nawierzchnia, izolacja, dylatacje, krawężniki);
- naprawa płyty pomostu;
- montaż dylatacji;
- ustawienia krawężnika;
- wykonanie odwodnienia;
- ułożenie izolacji i nawierzchni jezdni;
- wykonanie nawierzchnio - izolacji chodników;
- wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego betonu pod spodem płyty pomostu i chodników;
- wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej mostu.
Prace remontowe mostu, które wykonane były w 2007 roku bardzo usprawniają tegoroczne prace remontowe. W poprzednim roku wykonane zostały roboty hydrotechniczne polegające na zabudowie wybojów dennych Wisły i naprawa górnych części elementów betonowych filarów wiślanych, która była możliwa dzięki niskim stanom rzeki.
Zdjęcia do artykułu: