Świadczenie "Dobry start" przysługuje raz w roku na dziecko, które uczy się i jest w wieku do 20 lat lub do 24 lat, jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność. Nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach oraz na studentów. Uczeń, który ukończył już 18 lat, wniosek o 300+ może złożyć samodzielnie. W ramach programu „Dobry start” rodzice – bez względu na dochód – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na
zakup na przykład zeszytów, długopisów, flamastrów, czy innego wyposażenia potrzebnego dla ucznia.
Tylko w ciągu pierwszych kilku dni rodzice z województwa kujawsko-pomorskiego złożyli prawie 41 tysięcy wniosków na niemal 57 tysięcy dzieci. Najwięcej wniosków o 300+ wpłynęło w samej Bydgoszczy (6,4 tys.), Toruniu (3,8 tys.) i w powiecie inowrocławskim (3,3 tys.) - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Wnioski o świadczenie 300+ na wyprawkę szkolną można składać do 30 listopada wyłącznie elektronicznie – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub bankowości elektronicznej. Pieniądze z programu są wypłacane na rachunek bankowy.
Na PUE ZUS jest specjalny kreator, który pomoże rodzicom wypełnić wnioski i uniknąć błędów przy ich składaniu. Kreator ten dostępny jest również w ukraińskiej wersji językowej. Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start - również przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia, znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS.
Rodzice, którzy potrzebują pomocy w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku, mogą skorzystać z pomocy pracowników ZUS. Wsparcie można otrzymać w każdej placówce Zakładu, można również umówić się na e-wizytę w ZUS.