System OTAGO (poprzednia nazwa RATUSZ) jest użytkowany od 1991 roku. Jest to elastyczny, w pełni konfigurowalny system informatyczny oparty na technologii firmy ORACLE. Składa się z kilkudziesięciu współpracujących ze sobą aplikacji, które są zestawiane w jeden zintegrowany system wg potrzeb i wymagań klienta. Poszczególne moduły mogą pracować niezależnie od siebie, co umożliwia etapową realizację wdrożeń. W ten sposób proces kompleksowej informatyzacji urzędu można dostosować do jego możliwości finansowych, dochodząc stopniowo do systemu kompleksowego, w pełni zintegrowanego.
OTAGO przeznaczony jest dla jednostek administracji samorządowej. Dzięki pełnej skalowalności system znakomicie sprawdza się przy wspomaganiu pracy urzędów obsługujących zarówno małe jak i duże ośrodki miejskie, powiaty czy nawet województwa. Aktualnie system jest eksploatowany w 35 urzędach miast i gmin.
Zamówiona przez UM sługa obejmuje: pomoc i doradztwo w sprawie używania programów, usuwanie błędów zgłoszonych przez zamawiającego, aktualizację programów wynikającą ze zmiany przepisów prawnych w ustalonym umową zakresie funkcjonalnym, rejestrowanie kolejnych wydań programów i związanych z nimi zmian w dokumentacji użytkowej i administratora.
Cena wybranej oferty wynosi 238 800 zł.