8 lipca poznamy zwycięzców drugiej części konkursu – koła gospodyń wiejskich, jednostki OSP i sołectwa, które przygotowały najlepsze kampanie zachęcające do udziału w wyborach.
Przed wyborami do Parlamentu Europejskiego Piotr Całbecki marszałek naszego województwa ogłosił kampanię profrekwencyjną, w której do wygrania było 150 tysięcy złotych.
Nagrodą dla samorządów za najwyższy wskaźnik frekwencyjny, wyrażony odsetkiem biorących udział w głosowaniu osób uprawnionych, w kategorii obejmującej pięć największych miast regionu (Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Grudziądz, Inowrocław), jest 150 tysięcy złotych. W Toruniu 45,62% uprawnionych do głosowania oddało swój głos, plasując miasto na pierwszym miejscu w tej kategorii.
Najwyższą frekwencję wyborczą osiągnęły:
- w kategorii największe miasta regionu: Toruń 45,62%
- stolice powiatów: Nakło nad Notecią 35,77%
- pozostałe gminy miejskie: Ciechocinek 53,36%
- gminy miejsko-wiejskie: Solec Kujawski 36,03%
- gminy wiejskie: Osielsko 50,54%.
8 lipca poznamy koła gospodyń wiejskich, jednostki OSP i sołectwa, które przeprowadziły najciekawsze, najbardziej oryginalne i najbardziej nośne kampanie na rzecz szerokiego udziału w wyborach. Na najlepszych w każdej z tych kategorii czekają nagrody po 10 tysięcy złotych każda, z przeznaczeniem na imprezy integracyjne.