Breast Friends - przyjaciele piersi
Kampania „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” to wyjątkowa międzynarodowa inicjatywa, która została zapoczątkowana w 2006 roku w Londynie. Jednym z celów kampanii jest zwrócenie uwagi na ważną rolę przyjaciela kobiety chorej na raka piersi.
Akcja ma uświadomić chorym i ich bliskim, że wszystkie kobiety chore na raka piersi powinny mieć swojego „przyjaciela od piersi”. Przyjacielem może być mąż, partner, członek rodziny, przyjaciółka lub każda inna osoba, która jest dla chorej kobiety osobą bliską. Przyjaciel wspiera pacjentkę w wymiarze merytorycznym i psychologicznym w okresie rozpoznania i leczenia choroby, w rozmowach z lekarzem, w momentach załamania, ale i w chwilach radości. Edukacja na temat wielości i odmienności nowotworów piersi to drugi aspekt kampanii. Stałym elementem akcji jest różowo – pomarańczowa wstążeczka, która symbolizuje wiedzę na temat różnorodności nowotworów piersi.
Głównym celem kampanii jest wzrost świadomości raka piersi wśród pacjentek oraz osób z ich otoczenia; wskazanie, jak ważną rolę w leczeniu chorych na nowotwór piersi odgrywa pełne rozpoznanie choroby. Rak piersi jest chorobą niejednorodną; występuje wiele jego typów, które mają różny przebieg, rokowanie i wymagają odmiennego leczenia. Uzyskanie dokładnych informacji dotyczących choroby pozwala zastosować optymalną dla danej pacjentki terapię, a przez to zwiększyć jej szanse na wyleczenie.
Diagnoza i pierwszy okres po rozpoznaniu choroby jest momentem krytycznym w życiu chorej. Wiedza o chorobie i leczeniu jest w tym momencie tak samo ważna jak wsparcie i zrozumienie najbliższych. W takich sytuacjach najlepiej sprawdza się przyjaźń. Potwierdzone jest, że wiele korzyści daje pacjentce obecność przyjaciela w tak trudnym dla niej okresie; są to korzyści psychologiczne, jak i merytoryczne dotyczące leczenia.
W tym roku w kampanię zaangażowała się ponownie firma Roche, ale także, po raz pierwszy, firma odzieżowa – Hexeline. Właścicielka i główna projektantka firmy specjalnie na tę kampanię zaprojektowała damską koszulę. Koszula noszona przez kobietę w różnych miejscach, sytuacjach, zawodowych lub prywatnych ma być wyrazem wsparcia chorych w ramach tegorocznej kampanii. Do każdej koszuli dołączono różowo - pomarańczową wstążeczkę wraz z informacją przybliżającą cele kampanii i problematykę raka piersi. Koszule można zakupić w salonach Hexeline podczas trwania kampanii na terenie całej Polski, a 30% dochodu ze sprzedaży zostanie przekazana na rzecz Amazonek.