Pozwolenia na budowę domu
37 decyzji pozwoleń na budowę wydał przez ostatni miesiąc Wydział Urbanistyki i Architektury UM. Wydano 16 decyzji o warunkach zabudowy i 5 pozwoleń na rozbiórkę.
Mieszkańcy, którzy planują budowę domu, muszą pamiętać m.in. o złożeniu wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozwolenia na budowę. Należy dodać również załączniki, takie jak 4 egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi. Ponadto oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, zaświadczenie o zgodności zamierzenia inwestycyjnego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W zależności od rodzaju i lokalizacji zamierzenia inwestycyjnego należy dostarczyć decyzję na wyłączenie gruntów na cele nierolnicze pod planowaną inwestycję, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, zgodę na odstępstwo od przepisów technicznych, upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora. Podania i załączniki, czynności urzędowe, zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego nie podlegają opłacie skarbowej. Opłacie skarbowej podlegają m.in. dokumenty dotyczące budynku przeznaczonego na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna, a także sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych oraz dróg, z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi. Odpowiednie dokumenty należy składać w Biurze Obsługi Mieszkańców włocławskiego magistratu (stanowisko Wydziału Urbanistyki i Architektury), Zielony Rynek 11/13, budynek B, sala 3.