E-mandat zdał egzamin
Elektroniczny system ewidencji zdarzeń e-mandat przez rok czasu był na bezpłatnych testach we włocławskiej Straży Miejskiej. Elektronika się sprawdziła. Zestawienia, statystyki i analizy można obecnie wygenerować w ciągu kilku sekund. Teraz strażnicy mogą na bieżąco śledzić przebieg zdarzeń oraz aktualizować topografię zagrożeń na mieście.
Na jakiej ulicy dochodziło do największej ilości zakłóceń? O co mieszkańcy najczęściej prosili dzwoniąc z interwencją do dyżurnego? Czy Iksiński był już karany? Aby odpowiedzieć na tak postawione pytania trzeba było niegdyś wielu godzin ślęczenia nad stosami papierów. Teraz wystarczy kilka kliknięć myszką a system sam wygeneruje odpowiedź i to w ciągu kilku sekund. Wystarczy również chwilka, aby wrócić do interwencji sprzed kilku miesięcy. A trzeba mieć na uwadze, że w samych 2008r. do Straży Miejskiej wpłynęło ponad 8,5 tys. zgłoszeń telefonicznych.
System pozwala na rejestrację dowolnych czynności służbowych wykonywanych przez strażników miejskich. Rejestrowane są zgłoszenia przyjęte od mieszkańców wraz z adnotacją o sposobie załatwienia sprawy przez funkcjonariusza w terenie. Zapisywane są wszelkie podejmowane środki prawne - pouczenia, mandaty oraz kierowane wnioski o ukaranie do sądu. System pozwala na przyspieszenie pracy. Raz wpisane dane w podstawowy formularz są przenoszone do wszelkich druków, które wystarczy tylko wydrukować.
Elektronika ułatwia ponadto nadzór przełożonych nad efektywnością służby strażników. Można ocenić jakość, szybkość oraz skuteczność realizowanych interwencji, które zostały zgłoszone przez mieszkańców, strukturę podejmowanych czynności prawnych a także ilość prowadzonych spraw i ich rodzaj.
System e-mandat to kolejny, obok urządzenia GPS i rejestratora rozmów telefonicznych, elektroniczny program funkcjonujący we włocławskiej Straży Miejskiej. Wszystkie programy stanowią razem spójny system pozwalający na dokonywanie kontroli realizacji spraw zgłaszanych do dyżurnego Straży Miejskiej.
Rejestrator rozmów rejestruje każdą rozmowę telefoniczną. Zapisuje również każde nie odebrane połączenie. Można wówczas ustalić dlaczego słuchawka nie została podniesiona przez dyżurnego. W dalszej kolejności rejestrowane są rozmowy na wewnętrznych radiostacjach. Zaś GPS nie tylko pokazuje gdzie na mieście są patrole, ale również archiwizuje przebieg tras radiowozów służbowych. W przypadku, gdy wpłynie zarzut niewłaściwej realizacji zgłoszenia istnieje możliwość prześledzenia krok po kroku czynności podejmowanych przez funkcjonariusza.
(NS)