Kampania „Kocham. Reaguję”
Wydział Promocji Zdrowia i Polityki Społecznej UM poinformował, że zakończono realizację kampanii społecznej „Kocham. Reaguję”, która skierowana była do wszystkich świadków przemocy wobec dzieci. Włocławskie instytucje i szkoły podstawowe otrzymały w sumie 1180 egzemplarzy informatorów, poradników i plakatów.
Materiały te były przeznaczone dla potencjalnych świadków przemocy wobec dzieci oraz dla osób, które z racji wykonywanych obowiązków zawodowych zobowiązane są do interwencji w przypadkach przemocy wobec dzieci (m.in. pracownicy służby zdrowia, pedagodzy i nauczyciele, pracownicy pomocy społecznej, policjanci, strażnicy miejscy). Informatory i poradniki zawierają informacje na temat objawów przemocy wobec dzieci i działań, jakie należy podjąć będąc jej świadkiem. Znalazły się w nich również wykazy placówek udzielających pomocy dzieciom i osobom doświadczającym przemocy w województwie kujawsko-pomorskim.
Dystrybucję materiałów do kampanii przeprowadził Wydział Promocji Zdrowia i Polityki Społecznej. Materiały otrzymali pracownicy socjalni MOPR oraz wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych z jednostek organizacyjnych pomocy społecznej: Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza przy ul. Żytniej, Dom Dziecka nr 2 przy ul Sielskiej, Integracyjny Dom Dziecka przy ul. Pszczelej, Dom Dziecka „Caritas” przy ul. Leśnej, Ośrodek Adopcyjno-Opiekuńczy przy ul. Sielskiej, świetlice profilaktyczno - wychowawcze Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, Sekcja Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego, Sekcja Pomocy Instytucjonalnej i Opiekuńczej MOPR oraz Osiedlowe Sekcje Pomocy Społecznej.
Kampanijne materiały trafiły ponadto do 11 przychodni i poradni MZOZ oraz do placówek oświatowych: 11 szkół podstawowych, 7 gimnazjów, 6 zespołów szkół i 11 szkół ponadgimnazjalnych. Materiały przekazano też Straży Miejskiej i Miejskiej Komendzie Policji we Włocławku. Instytucje zaangażowane w realizację projektu to m.in. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Fundacja Dzieci Niczyje, Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Do realizacji kampanii wykorzystano materiały przekazane włocławskiemu ratuszowi przez Wydział Spraw Społecznych Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu oraz specjalne spoty radiowe i telewizyjne.