Kampania „Kocham. Reaguję”

Wydział Promocji Zdrowia i Polityki Społecznej UM poinformował, że zakończono realizację kampanii społecznej „Kocham. Reaguję”, która skierowana była do wszystkich świadków przemocy wobec dzieci. Włocławskie instytucje i szkoły podstawowe otrzymały w sumie 1180 egzemplarzy informatorów, poradników i plakatów.

Materiały te były przeznaczone dla potencjalnych świadków przemocy wobec dzieci oraz dla osób, które z racji wykonywanych obowiązków zawodowych zobowiązane są do interwencji w przypadkach przemocy wobec dzieci (m.in. pracownicy służby zdrowia, pedagodzy i nauczyciele, pracownicy pomocy społecznej, policjanci, strażnicy miejscy). Informatory i poradniki zawierają informacje na temat objawów przemocy wobec dzieci i działań, jakie należy podjąć będąc jej świadkiem. Znalazły się w nich również wykazy placówek udzielających pomocy dzieciom i osobom doświadczającym przemocy w województwie kujawsko-pomorskim.

Dystrybucję materiałów do kampanii przeprowadził Wydział Promocji Zdrowia i Polityki Społecznej. Materiały otrzymali pracownicy socjalni MOPR oraz wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych z jednostek organizacyjnych pomocy społecznej: Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza przy ul. Żytniej, Dom Dziecka nr 2 przy ul Sielskiej, Integracyjny Dom Dziecka przy ul. Pszczelej, Dom Dziecka „Caritas” przy ul. Leśnej, Ośrodek Adopcyjno-Opiekuńczy przy ul. Sielskiej, świetlice profilaktyczno - wychowawcze Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, Sekcja Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego, Sekcja Pomocy Instytucjonalnej i Opiekuńczej MOPR oraz Osiedlowe Sekcje Pomocy Społecznej.

Kampanijne materiały trafiły ponadto do 11 przychodni i poradni MZOZ oraz do placówek oświatowych: 11 szkół podstawowych, 7 gimnazjów, 6 zespołów szkół i 11 szkół ponadgimnazjalnych. Materiały przekazano też Straży Miejskiej i Miejskiej Komendzie Policji we Włocławku. Instytucje zaangażowane w realizację projektu to m.in. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Fundacja Dzieci Niczyje, Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Do realizacji kampanii wykorzystano materiały przekazane włocławskiemu ratuszowi przez Wydział Spraw Społecznych Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu oraz specjalne spoty radiowe i telewizyjne.
Rozpocznij dyskusję!


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA