Małysz przesiadł się do buggy

Samochodowa załoga ORLEN Team - Adam Małysz pilotowany przez Rafała Martona – w najbliższej edycji rajdu Dakar wystartuje w nowym tylnonapędowym buggy SMG 2015. Auto zostało zaprezentowane dziś w Warszawie w trakcie spektakularnego motoryzacyjnego show – VERVA Street Racing „Dakar na Narodowym”.

Wyposażona w siedmiolitrową jednostkę napędową lekka konstrukcja SMG 2015 z kewlaru i włókna węglowego daje argumenty, dzięki którym Adam i Rafał mogą myśleć o ścisłej czołówce zbliżającej się edycji najtrudniejszego rajdu świata.

- Już nie możemy się doczekać testów nowej rajdówki, a przede wszystkim prezentacji jej możliwości przed polską publicznością na Stadionie Narodowym. To bardzo szybki samochód i znacznie większy od moich poprzednich rajdówek. Ma napęd tylko na tylną oś, bardzo duży skok zawieszenia, niedużo waży, ma ponad 425 koni mocy i wymaga szczególnej uwagi przy prowadzeniu. Buggy jest inaczej wyważone, bo ma silnik za plecami i z tego co już wiem, błędów żadnych nie wybacza, ale za to na pustyni uzyskuje naprawdę kolosalne prędkości. Mój nowy samochód na prawdziwym rajdzie przetestował sam Carlos Sainz. Wiem, że dostajemy do ręki poważne narzędzie do wygrywania. Na Dakarze damy z siebie wszystko, ale najpierw w Warszawie pojedziemy widowiskowo dla wszystkich naszych kibiców. Im też się należy frajda z naszej jazdy - powiedział przed VERVA Street Racing Adam Małysz.
Rajdowa załoga ORLEN Team - Adam Małysz i Rafał Marton – w styczniu 2015 roku już po raz czwarty wyjedzie na trasę rajdu Dakar by walczyć o jak najwyższe pozycje. W swoim debiucie duet zajął 38. miejsce, rok później był 15., a następnie poprawił swój życiowy wynik o dwa kolejne miejsca i zajął 13. pozycję.

Specyfikacja techniczna SMG Buggy 2015:
• lekka konstrukcja na ramie z rur z poszyciem z włókna węglowego i kewlaru;
• 425-konny silnik V8 GM LS7 z aluminiowym blokiem, o pojemności 7 litrów, w układzie dolotowym 39-milimetrowa zwężka, elektronika sterująca Magnetti Marelli;
• 6-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Sadev, sprzęgło z dwiema tarczami
• napęd tylko na tylną oś;
• zawieszenie: podwójne wahacze z przodu, wahacze wleczone z tyłu, amortyzatory (po dwa na koło)
• hamulce AP Racing: 6-tłoczkowe z przodu i 6-tłoczkowe chłodzone z tyłu, tarcze wentylowane o średnicy 322 mm;
• ogumienie BF Goodrich 37-12.5R157 (możliwość kontroli ciśnienia w oponach z miejsca kierowcy);
• Rozmiary:

• długość: 4500 mm

• szerokość: 2300 mm

• rozstaw kół: 3100 mm
• masa własna 1450 kg
Rozpocznij dyskusję!


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA