Prezydenci o Alei Królowej Jadwigi

Przez trzy kadencje prezydenckie powstawała Aleja Królowej Jadwigi, z której na co dzień korzysta wielu włocławian.

Aleja Królowej Jadwigi została wybudowana w 2005 roku, jako droga dwujezdniowa biegnąca nowym śladem, stanowiąca część drogi krajowej nr 62. Krótko po oddaniu jej do eksploatacji zauważono osiadanie i szybko postępującą degradację konstrukcji nawierzchni prawego pasa jezdni południowej, na odcinku około 100 mb oraz wady powierzchniowe i konstrukcyjne tuneli drogowych zlokalizowanych w jej ciągu.

Pomimo upływu rocznej gwarancji, w wyniku prowadzonych negocjacji, w dniu 4 listopada 2009r. doszło do podpisania ugody pomiędzy Gminą Miasto Włocławek a wykonawcą - Acciona Infrastructuras S.A. w Hiszpanii oddział w Polsce. Strony uzgodniły, że wykonawca naprawi uszkodzoną nawierzchnię oraz wykona wgłębne wzmocnienie podłoża prawego pasa jezdni południowej, w oparciu o technologię kolumn betonowo-żwirowych, opracowaną w dniu 27 października 2009 r. przez Keller Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim i zmodyfikowaną oraz zaakceptowaną przez mgr inż. Piotra Urbańskiego z Biura Projektów Highway w Gdańsku.

Wykonawca zobowiązał się również do wykonania badań podłoża gruntowego lewego pasa jezdni południowej, w celu potwierdzenia, że nie występują tam grunty organiczne. W przypadku występowania gruntów organicznych na lewym pasie jezdni południowej, wykonawca zobowiązał się również do wykonania wzmocnienia podłoża lewego pasa jezdni południowej, w technologii uzgodnionej przez strony. Ponadto, wykonawca zobowiązał się do napraw wad tuneli C1 i C2 pod warunkiem, że strony w terminie do 28 lutego 2010 r. ustalą technologię robót naprawczych. Powyższe roboty wykonawca zobowiązał się wykonać w terminie do 30 czerwca 2010 r. i udzielić rękojmi na okres trzech lat, licząc od dnia odbioru tych robót.

- Inwestycja Alei Królowej Jadwigi jest klasycznym przykładem, że nie jest rzeczą, która kończy się na jednej kadencji. Ta droga jest przykładem, gdzie proces inwestycyjny został zakończony w ciągu trzech kadencji. Rozpoczynał sie za prezydenta Stanisława Wawrzonkowskiego, realizowany przez Władysława Skrzypka i kończy się w czasie mojej kadencji. - powiedział Andrzej Pałucki.

- Idea budowy Alei Królowej Jadwigi sięga kilkudziesięciu lat do tyłu. Przez wiele lat chciano podjąć się kolejnych inwestycji, niestety zawsze brakowało pieniędzy. Za mojej prezydentury chcieliśmy coś dużego zrobić. Niestety jeszcze Polska nie była w Unii. W 2001 roku pojawiły się dwa fundusze dzięki którym rozpoczęliśmy wyścig o pieniądze. Już w 2001 roku rozpoczęliśmy pierwsze projekty związane z budą tej trasy. W 2002 roku prace zostały zakończone, przygotowana została również dokumentacja techniczna. Następnie wybory prezydenckie wygrał Władysław Skrzypek, który otrzymał ode mnie dokumentację. - powiedział Stanisław Wawrzonkowski.

- Otrzymałem dokumentację od mojego poprzednika, a dzięki pomocy Kubiaka udało się pozyskać większe fundusze. Niestety w trakcie doszło do zmiany przepisów, które mówiły o budowie dróg, a dokładnie chodziło o liczbę pali, których początkowo miało być 60, a okazało się ze potrzeba, aż 600 sztuk. Koledzy radni odradzali mi budowę, mówili żebym zgłosił sprawę do prokuratury, że inwestycja jest źle przygotowana. Nie posłuchałem radnych, powiedziałem "NIE" i całe szczęście, gdyby nie to, pewnie siedziałbym na Mielęcinie. Mocno naciskałem spółkę, aby prace szły w tempie. Raz w miesiącu spotykaliśmy się: ja, wojewoda, pan Kuźniewicz i monitorowaliśmy prace tak, aby ta inwestycja nie przepadła. - powiedział Władysław Skrzypek.

Roboty zostały rozpoczęte w dniu 6 kwietnia 2010 r., a zakończone 30 czerwca 2010 r.
Na czas prowadzenia robót konieczna była zmiana obowiązującej organizacji ruchu.

Przy realizacji ww. robót naprawczych Miejski Zarząd Dróg poniósł koszty w wysokości 66124 złotych, które obejmowały: opracowanie projektu remontu zapadniętej konstrukcji jezdni, ekspertyzę tuneli drogowych, nadzór nad robotami oraz zmianę organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Koszty wykonanych robót naprawczych nie są nam znane. Ugoda nie zobowiązywała wykonawcy do ich ujawnienia. Na skierowane zapytanie wykonawca poinformował, że jest to tajemnica handlowa.
7 komentarzy

cyklista-wylogowany

Trochę ze zdumieniem czytałem wypowiedż Prezydenta Włocławka Pana Skrzypka odnośnie zmiany przepisów,które mówiły o budowie dróg.
Czcigodny Panie Władysławie od roku 1983 obowiazuje nadal
PN-83/B-02482 -Fundamenty budowlane-Nośność pali i fundamentów palowych (która zastąpiła wcześniejszą Polską Normę -PN-69/B-02482-miedzy innymi ze względu rozszerzenie jej dla pali do 180 cm średnicy i wprowadzeniu jednostek SI)

Jeśli się nie mylę norma ta opracowana została w nawiązaniu do norm niemieckich(RFN)DIN/4026 oraz DIN/4014 oraz brytyjskiej CP 2004:72.Stanowi ona wykładnię przy projektowaniu fundamentów palowych jako obowiazującą dla terytorium Polski.Jest więc podstawą do zastosowania jej przez projektantów w przypadku posadowienia budynków lub budowli(w tym drogowo-mostowych).

Trochę dziwnie brzmią w Pana ustach słowa:
"dokładnie chodziło o liczbę pali,których miało być początkowo 60 a okazało się, że potrzeba 600 sztuk"

Czyżby stał się Szanowny Pan adwokatem Swojego poprzednika?
Mówmy otwarcie i bez ogródek.Badanie geotechniczne podłoża gruntowego pod przedmiotową inwestycję zostały nienależycie wykonane.Trudno mi określić z jakich względów.Czy oszczędnościowych z uwagi na koszt wykonania odwiertów geotechnicznych, czy też lekceważący stosunek przygotowujących projekt.
Nadmienić należy,że droga która zosała zaprojektowana jest obiektem liniowym.W związku z powyzszym winno wykonać się odwierty symetryczne(położone w jednej linii) po obu skrajniach projektowanej drogi w odłełóśći 20,00-25,00 m na całym odcinku prowadzonej trasy komunikacyjnej.
W przypadku stwierdzenia(po przeprowadzeniu badań geotechnicznych) wyrażnych odstępstw od układu poszczególnych warstw gruntu zalegających w wierconym otworze badawczym(uskoków,zmian grubośći warstw,poziomu piezometrycznego wód gruntowych)między kolejnymi otworami należało wykonać dodatkowe otwory wiertnicze. Przynajmniej jeden w połowie odlełości między nimi.

Te badania dawały podstawę projektantowi drogi do jej wykonania.Czy to w formie nasypów posadawianych na palach wielkośrednicowych(wbijanych lub wierconych)czy też zastosowania mikropali.Nawet gdyby wykonawca po wykonaniu pala póbnego badał jego osiadanie poddająć go próbnym obciążeniom.
Z wypowiedzianego przez Czcigodnego Pana zdania wynika,iż wykonano zaledwie 1/10 fundamentów palowych pod konstrukcję drogi.
A zatem reasumując nie ponosi Pan winy za nienależyte przygotowania inwestycji.
Z poważaniem niedouczony cyklista

1 1
ID:21164

Pytanie

Czli te wypowiedzi potwierdzają ,że roczna gwarancja(parodia gwarancji ) na tą inwestycję jest ich współudziałem .I wszystko w porządku ?,a gdzie pieniądze podatników ?

1 1
ID:21166

Paweł

Czas wreszcie robić dalsze etapy Królowej Jadwigi, od Kruszyńskiej do Toruńskiej, w standardzie jak przystało na drogę międzyosiedlową 2x2. Inne miasta, byłe wojewódzkie idą ostro do przodu. Nie dajmy się wciągnąć w gadki różnej maści wsteczników i malkontentów. Im ciągle coś nie pasuje, zazdroszczą i nienawidzą wszystko co zmienia się. Trzeba patrzeć w przyszłość i na ludzi, którzy chcą zmian na lepsze, rozwoju. Tacy ludzie żyją w tym mieście, to od nich będzie zależało czy to miasto będzie czy mniej będzie na rzecz innych miast i miasteczek. Malkontenci są jak huba, wydaje im się, że są częścią drzewa, a to nie prawda, że są pożyteczni, a są pasożytami, że "dbają" w swoim mniemaniu o dobro miasta, a niszczą je i powoli opóźniają bądź nawet cofają je względem innych miejscowości.
Nie trzeba od razu robić całego odcinka za jednym przetargiem, można podzielić to na etapy, zacząć od połączenia Kaliskiej i Kruszyńskiej, w standardzie 2x2. Następnie od Kaliskiej do Wiejskiej, potem od Wiejskiej do Kapitulnej. Zwiększyć przepustowość odcinka od Kapitulnej do Wienieckiej, poprzez zastosowanie standardu 2x2. Rozpocząć budowę etapu od Wienieckiej na wysokość ulicy Promiennej, gdzie konieczne jest zbudowanie ronda. Od tego miejsca rozpocząć ostatni, zakończający Aleję Królowej Jadwigi, odcinek łączący z ulicą Toruńską, gdzie należy stworzyć skrzyżowanie przewidujące drogę na 3 przeprawę mostową we Włocławku, która skomunikowałaby Zawiśle w przyszłości. Gminy ościenne natomiast powinny wówczas zastanawiać się nad budową drogi rozpoczynającej się przed Szpetalem Górnym, i kończącej się na nowej przeprawie mostowej.

1 1
ID:21186

rysiek---

Panowie
zasady dobrego ubierania sie dzentelmenow mowia jasno:
NIE ZAKŁADAMY KRAWATA DO KOSZULI Z KROTKIM RĘKAWEM!!!
nawet jak jest 40 stopni...

1 1
ID:21219

Racionalis

Według tego co ostatnio widziałem ostatnia naprawa to tylko zamaskowanie wad konstrukcji które w najbliższym czasie pojawią się znów.Najprawdopodobniej pęknięcia pojawią się na wiosnę przyszłego roku.Niestety ktoś kto to naprawiał dobrze wie o poważnych wadach konstrukcji gdyż użyto silikonu w miejscach szczelin by nie było widać pęknięć i ich ruchu.Nie wiem kto przykleił szklane płytki w miejscach łączeń,w każdym razie większość z nich już pękła co znaczy że konstrukcja tunelu dalej się rusza co nie powinno mieć miejsca w takim typie tunelu.Do tego na bokach zostały naklejone specjalne naklejki które służą do określania zmian geometrii tunelu.Widocznie chcą kontrolować zmiany by nie pokazać ich społeczeństwu.

1 1
ID:21255

dzonny_killer

Czyżby tylko Skrzypek kandydował do miana dżentelmena?

1 1
ID:21261

WT%F

co w tym kraju sie dzieje ??
apokalipsa ??

1 1
ID:21371


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA