Cztery firmy "walczą" o przebudowę drogi nr 1

Cztery firmy zgłosiły się do przetargu na przebudowę dziewięciokilometrowego odcinka drogi krajowej nr 1 od granic miasta do ulicy Lunewil.

W siedzibie Miejskiego Zarząd Dróg otwarto koperty z ofertami od firm, które startowały w ograniczonym przetargu na przebudowę kolejnego, tym razem ponad dziewięciokilometrowego odcinka drogi krajowej nr 1 w granicach administracyjnych Włocławka. Swoje oferty przedstawiły cztery firmy: „PBG” SA z Wysogotowa (110 mln 747 tys. zł), „Strabag” z Pruszkowa (118 mln 790 tys. zł), „Mostostal” z Warszawy (120 mln 615 tys. zł) oraz „Eurovia Polska” SA z Bielan Wrocławskich (144 mln 839 tys. zł).

- Szacowaliśmy, że ten etap remontu będzie kosztował miasto około 197 mln zł (z podatkiem VAT), a oferty które wpłynęły do Miejskiego Zarządu Dróg kształtują się na poziomie od około 110 do 144 mln złotych. Tak, więc miasto na ten remont wyda mniej pieniędzy, co jest dobra informacją i zaoszczędzimy kolejne bardzo potrzebne Włocławkowi pieniądze w budżecie miasta. - powiedział Jacek Kuźniewicz.

Remontem zostanie objęty odcinek od granicy miasta przy ul. Toruńskiej do skrzyżowania z ul. Lunewil wraz z mostem na rzece Zgłowiączce. Przebudowana będzie całkowicie nawierzchnia jezdni, powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, zjazdy oraz zatoki autobusowe wraz z wiatami przystankowymi. Wykonawca zbuduje kolektory i kanały deszczowe oraz wylot do rzeki Zgłowiączki. Przebudowana będzie estakada i most nad Zgłowiączką, powstaną tam po obu stronach kładki dla pieszych i rowerzystów. Wykonawca przebuduje także kładki dla pieszych przy ul. Mechaników i przy ul. Zdrojowej. Wymienione będzie oświetlenie uliczne i sygnalizacja świetlna. Powstaną nowe kanalizacje i wodociągi, a także kanalizacja teletechniczna pod sieć teleinformatyczną. Remontem będą objęte również skrzyżowania z ulicami przecinającymi się z „jedynką”. Wzdłuż trasy, w wybranych budynkach mieszkalnych wymieniona będzie stolarka okienna, która będzie gwarantować izolacyjność akustyczną. Ponadto wykonane będzie oznakowanie pionowe i poziome oraz ekrany akustyczne. W miejscach intensywnie użytkowanych przez przechodniów zaprojektowano kompozycje roślinne z traw ozdobnych i niskich krzewów liściastych i iglastych, a w wąskich pasach pomiędzy chodnikiem, a jezdnią zaprojektowano niskie krzewy.

Wykonawca będzie musiał wykonać remont w ciągu 3 lat od momentu podpisania umowy. Szacowano, że całkowity koszt przebudowy całego prawie piętnastokilometrowego odcinka może kosztować 285 mln zł, jednak ta kwota na pewno będzie dużo mniejsza. Na dzień dzisiejszy dofinansowanie z funduszy unijnych wynosi 108,5 mln zł. Projekt jest prowadzony w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
10 komentarzy

liczby

Ile kosztował ten I etap co teraz robią ? Ile planują wydać na III etap jedynki ? Jeżeli dobrze pójdzie, i wygra ten za 110 mln zł, to praktycznie Włocławek zapłaci za ten pierwszy etap i za III etap tak w przybliżeniu, oby !!!!!

1 1
ID:21570

Włocławianin

Hmm... no tak. Najlepiej zrobić tanim kosztem i mieć robotę, niż zapłacić więcej i mieć solidnie zrobione! Poza tym i tak już jest źle remontowana na droga... Na podłoże kamień wapienny... ludzie myślicie trochę! Pozdrawiam mało kumatych.!

1 1
ID:21578

do włocławianina

Podłoże na kruszywie wapiennym? co masz do niego? Inżynierem budownctwa jesteś? Sam nic nie kumasz a o budownictwie masz tyle wiedzy co przewodniczący WWSu. Co najwyżej karmik dla ptaków sam zbudował.

1 1
ID:21588

on

Myślę, że 110 mln jest najtańszą ofertą dlatego że PBG jest właścicielem byłej Hydrobudowy Włocławek, a obecnie Husara i Hydrobudowy Polska. Sporo kadry z Włocławka, niezła baza na Płockiej czyli odchodzi potrzeba zatrudniania lub ściągania ludzi spoza Włocławka. Ja osobiście uważam, że bardzo profesjonalnie jest wykonywana budowa. Oszczędnie jest ale nie na matriałach ani na jakości. Oszczędzają na tym by czegoś nie spaprać i po roku nie poprawiać!

1 1
ID:21589

urzedas

Jeśli twierdzisz że obecny remont jedynki od pogotowia do Wroniej jest oszczędnie wykonywany to : albo nie wiesz co piszesz albo żeś klakier. Naliczyłem już trzykrotne ubijanie i rozkopywanie wraz z wywożeniem i przywożeniem ziemi, ostatnio zdejmowali ułożone krawężniki bo - wymiar drogi się nie zgadzał , nie wspomnę o błędach w wysokościach wyprowadzeń studzienek i konieczności ponownego rozwalania tego co było już zrobione . Żenada i wtyd . Zamiast starania sie by odcinki były remontowane prawidłowo i w jak najkrótszym czasie ( to główna arteria miasta ) dzięki czemu koszty społeczne były by zmniejszone do minimum , widac niekompetencje i brak szacunku do własnej pracy.

1 1
ID:21597

wstyd

Była godzina po 14, a na budowie jedynki nikogo nie ma, wstyd. Nikt nie każe robić im w nocy, ale niech robią w dzien efektywnie, zatrudnia sie ludzi od 5 do 13 jedna zmiana, potem druga zmiana do 13 do 20, sobota tak samo, i nie zrobi sie z tego powodu drozej, bo jedni pracownicy wstana raniej inni przyjda na popoludnie, w innych miastach rozwazaja prace w nocy, ale wowczas sa to koszty wyzsze placy o 10-15 %. Niestety na budowie jedynki nawet na jednym etacie robia wolna i slamazarnie, oni tego krotkiego odcinka nie skoncza przed wielkanoca 2011, bede sie z tym bawic dlugimi miesiacami, postep prac jest powolny, dobrze ze maja koparki, bo gdyby z taka efektywnoscia robiono dawniej bez sprzetu to by chyba nic nie zrobiono, wstyd !!!!

1 1
ID:21600

~DO: do włocławianina

Owszem mam do niego problem, bo jeżeli nie znasz się na budownictwie to się nie udzielaj, kamień wapienny od lat nie był stosowany na podłoże pod drogę, może tylko sporadycznie, więc pozdrawiam Cię paździerzu.

1 1
ID:21613

wloclawianin

kruszywo wapienne jest stosowane. Użyto go m.in przy takich drogach:
1. Obwodnica Torunia
2. Obwodnica Szubina
3. Budowa węzła drogowego w STRYSZKU k/Bydgoszczy
4. Przebudowa i modernizacja drogi wojewódzkiej 246 na odcinku Paterek - Szubin
5. Przebudowa i modernizacja drogi krajowej DK-7 na odcinku Jazowa - Elbląg

i taj można by wymienić jeszcze więcej inwestycji.

1 1
ID:21629

Darek

oby gwarancja na asfalt i wykonana prace byla jak najdluzsza :)

1 1
ID:21683

włodi

tak , niech oni to wg robią bo na 8 sobie przychodzą obiboki , do 10 jedzą śniadanie piją kawkę o 11 idą przyświrować że coś robią a o 16 koniec roboty . I tak jest codziennie .

1 1
ID:26188


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA