Wybrano najkorzystniejszą ofertę dla "jedynki"
Miejski Zarząd Dróg wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę kolejnego, tym razem ponad dziewięciokilometrowego odcinka drogi krajowej nr 1 w granicach administracyjnych Włocławka. Najniższą cenę za remont drogi – 110 mln 747 tys. 940 zł - zaproponowało konsorcjum firm, których liderem jest „PBG” S.A. z Wysogotowa, a w skład jego wchodzą: „Hydrobudowa Polska” S.A. z Wysogotowa, „Aprivia” S.A. z Wysogotowa, „Husar Budownictwo Inżynieryjne” Sp. z o.o. z Włocławka oraz irlandzkie firmy: „SRB Civil Engineering” Ltd. z Dublina, „John Sisk & Son” Ltd. z Dublina i „Roadbridge” z Limerick.
Swoje oferty przedstawiły także 3 inne firmy, których oferty wahały się w cenie od 118,7 mln zł do 144,8 mln zł. Wartość inwestycji oszacowana wg ogólnopolskiej, budowlanej bazy cenowej „Sekocenbud” wynosiła 196,7 mln zł („Sekocenbud” zawiera kwartalne informacje z cenami materiałów, najmu sprzętu oraz ze stawkami robocizny kosztorysowej w układzie branżowym i regionalnym). Remontem zostanie objęty odcinek od granicy miasta przy ul. Toruńskiej do skrzyżowania z ul. Lunewil wraz z mostem na rzece Zgłowiączce. Przebudowana będzie całkowicie nawierzchnia jezdni, powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, zjazdy oraz zatoki autobusowe wraz z wiatami przystankowymi. Wykonawca zbuduje kolektory i kanały deszczowe oraz wylot do rzeki Zgłowiączki. Przebudowana będzie estakada i most nad Zgłowiączką, powstaną tam po obu stronach kładki dla pieszych i rowerzystów. Wykonawca przebuduje także kładki dla pieszych przy ul. Mechaników i przy ul. Zdrojowej. Wymienione będzie oświetlenie uliczne i sygnalizacja świetlna. Powstaną nowe kanalizacje i wodociągi, a także kanalizacja teletechniczna pod sieć teleinformatyczną. Remontem będą objęte również skrzyżowania z ulicami przecinającymi się z „jedynką”. Wzdłuż trasy, w wybranych budynkach mieszkalnych wymieniona będzie stolarka okienna, która będzie gwarantować izolacyjność akustyczną. Ponadto wykonane będzie oznakowanie pionowe i poziome oraz ekrany akustyczne. W miejscach intensywnie użytkowanych przez przechodniów zaprojektowano kompozycje roślinne z traw ozdobnych i niskich krzewów liściastych i iglastych, a w wąskich pasach pomiędzy chodnikiem, a jezdnią zaprojektowano niskie krzewy. Wykonawca będzie musiał wykonać remont w ciągu 3 lat od momentu podpisania umowy. Szacowano, że całkowity koszt przebudowy całego prawie piętnastokilometrowego odcinka może kosztować 285 mln zł, jednak ta kwota na pewno będzie dużo niższa. Na dzień dzisiejszy dofinansowanie z funduszy unijnych wynosi 108,5 mln zł. Projekt jest prowadzony w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.