Rząd dołożył do krajowej „jedynki”

Prezydent Włocławka podpisał w Warszawie umowę na dofinansowanie przebudowy drogi krajowej nr 1. Na sfinalizowanie deklaracji rządu trzeba było czekać ponad 2 lata.

Według pierwotnych założeń Ministerstwo Infrastruktury miało podpisać umowę pod koniec I kwartału 2008 roku. Ale warto było poczekać, bo na przebudowę „jedynki miasto dostanie potężny zastrzyk finansowy - aż 108 milionów złotych”. – Mamy ustne zapewnienia, że ta suma będzie asygnowana o kolejne kwoty, które będą generowane podczas procesu budowy dróg i autostrad. Wiemy, że koszt niektórych odcinków autostrady będzie niższy niż wycena kosztorysowa. Dziś jednak trudno jest powiedzieć jak wysoki to będzie podział środków - powiedział Andrzej Pałucki, prezydent miasta, tuż przed wyjazdem do Warszawy.
Cała inwestycja związana z przebudową drogi krajowej nr 1 w granicach miasta będzie kosztować około 280 milionów złotych. Włocławek będzie musiał wyłożyć z kasy miasta mniej niż 50% całej kwoty. Pieniądze będą pochodzić z obligacji wyemitowanych za zgodą Rady Miasta. – I etap dotyczący ścisłego centrum jest już mocno zaawansowany. W tej chwili jesteśmy po przetargu na kolejny, 9-ciokilometrowy odcinek od rzeki Zgłowiączki do granic miasta w kierunku Torunia – wyjaśniał prezydent. - Do tej pory inwestycja była prowadzona ze środków własnych miasta. To było ryzyko, ale jednocześnie wiedzieliśmy, że rozpoczęcie budowy da nam dodatkowe punkty w konkursie.

Włocławek znalazł się w gronie 12 miast, które w wyniku konkursu dostaną pieniądze na przebudowę dróg.

Przypomnijmy, iż łączna kwota unijnego dofinansowania z programów operacyjnych 2007-2013 dla projektów realizowanych przez miasto Włocławek i jednostki mu podległe wynosi 275 milionów 520 tysięcy złotych. Daje to w przeliczeniu na jednego mieszkańca 2 tysiące 375 złotych.
20 komentarzy

Mario.

Brawo Panie Pałucki! To miasto dzięki Pana inwestycjom zaczyna się naprawdę zmieniać! A to dzięki Pana uporowi i chęci zmian we Włocławku na lepsze! A jeszcze większy plus że pozyskuje pan tyle pieniędzy z unii! Tak trzymać i iść dalej nie patrząc na krzyczącą z zazdrości prawicę!

1 1
ID:22361

Lewica

Włocławskie firmy biją rekordy w liczbie bankructw. Jeżeli tempo likwidowanych przedsiębiorstw się utrzyma, to do końca roku z rynku zniknie ponad tysiąc podmiotów.
i co teraz powiesz? Prezydent pozyskuje pieniądze bo i tak by dali a dziennie 3 firmy plajtują dzieki Panu Pałuckiemu!!!

1 1
ID:22365

Dario

Ja bym powiedział brawo Platforma, dzięki PO ruszyła budowa dróg w Polsce i państwo normalnie funkcjonuje. Ale ja nie wiem gdzie Mario widzi zmiany, przecież jedynka to jest rutynowy remont, w normalnym państwie normalna sprawa. Nadmierne przechwalanie się jedynką jest tak samo śmieszne jak kilka kadencji temu przechwalanie się przez lewicę powstawaniem we Włocławku nowych stacji benzynowych. Mam jeszcze te ulotki towarzysza działkowca, kupa śmiechu.

1 1
ID:22366

Byle więcej!

Panie Pałucki jak najszybciej robić jedynkę i ruszać kolejne ulice! Bo dziura na dziurze i niech się Pan nie przejmuje gadaniem PiS i ludzi przez nich buntowanych! Trzeba robić swoje!

1 1
ID:22367

koci kasztan

Firmy bankrutują, bo taka jest dobra koniunktura gospodarcza na naszej "zielonej wyspie". A Tusk zadłuża nasz kraj gorzej niż Gierek- tylko efekty nie będą niestety tak widoczne. I przy takim zadłużeniu ten nieudacznik chce wejść do strefy euro. prędzej nas wyprowadzi w maliny, albo na drogę Argentyny i Grecji.

1 1
ID:22369

sportowiec

Mario! Twoja głupota przerasta Himalaje! Przypomnij sobie kto od paru lat lobbował w rzadzie za dotacją! Pałucki? Postkomuna? a może Kukucki ze swoimi chorymi pomysłami na zmianę ustawy? A kto pluł na rząd, że nic nie robi w sprawie "jedynki" we Włocławku? Własnie Pałucki. Więc postkomuszki - pod stół i odpowiedziec, a potem sztandar z włocławka wyprowadzić.

1 1
ID:22370

gorgondola

i kto na tych stacjach się poustawiał ? w życiu nie zatankuje na O.... i B.... bo tam leci czerwona benzynka

1 1
ID:22371

ZWIASTUN

Możecie pisać głupoty z zazdrości, ale Zboniu nie ma najminiejszych szans w wyborach prezydenckich! Nie wszyscy dadza sie omamić waszymi podchodami! Żeby zostać prezydentrm trzeba mieć troche oleju w głowie a pan Z. nie ma go nawet odrobinę! Gdyby nie jego wzrost można pomyśleć że to radzina Kaczki!
Do przodu PANIE PAŁUCKI!

1 1
ID:22372

danek-zwykły mieszkaniec

nie obchodzi mnie p. P. p.Z i inni fakt faktem że przez tyle lat nic nie było robione w tym mieście a jak już za coś się zabrali to poszło to jak najmniejszym kosztem i wychodziła lipa a jak coś ktoś robi i widać że w przetargach nie wygrywa firma "krzak" za najmniejszą kasę to wam żle czy wy jesteście z jakiegoś ugrupowania ala czerwone cegiełki ?

1 1
ID:22389

Darek

Czy obecny prezydent coś zrobił oczywiście, że nie zadłuża miasto tak jak jeden z poprzedników napisał. Firma pada jedna po drugiej a utrzymaniem miasta nie są żadne centra handlowe czy gastronomia tylko przemysł, bo jak przemysłu nie bedzie to wszyscy uciekną stąd. Na drogi Pałucki przecież kase dostał z Unii i z innych programów pomocowych więc tak czy siak musiał robić tą drogę, bo ponad 5 lat temu władze miasta walczyły o ten remont, a akurat nie którzy mają szczęście i w ich kadencji zaczyna się to robić. W mieście naszym tylko przezyją firmy budowlane jak i drogowe, bo drogi to się jedna po drugiej rozpadają.

Nie mówmy także ze obecny prezydent coś robi, bo zbliżają się wybory to pozaczynał tyle inwestycji, że miasto nie daje rady w ogarnianiu tego wszystkiego, a następca przyjdzie i zakończy je i wyjdzie znów, że bubel zrobili.

Przemysł, przemysł i tylko przemysł zlikwiduje u nas bezrobocie. Przyciągajmy i przytrzymujmy firmy, bo nie długo nie bedzie gdzie pracować

1 1
ID:22391

bolo

starszym panom dziękujemy, zwłaszcza p. Pałuckiemu, wracac z Zazamcza na Kazimierza 1,5 h z czego 50 min. oczekiwania na jakikolwiek autobus...tragedia i bezsilnosc. Czerwona plaga na emerytury( zreszta niezasłużone)

1 1
ID:22392

kierowca

Przyjezdni przed remontem jak jechali naszą jedynką zartowali z naszych dziur teraz mają powody do drwin z tempa robót. Przeszło pół roku remontu i kilkadziesiąt metrów nowej drogi i ci sami mają prowadzic dalszy remont. Brawo Panie przezydencie za wybór tak profesjonalnego wykonanwcy robót.

1 1
ID:22393

zxxc

A niech robią i jeszcze dłużej. Następny remont tej drogi za kolejne 25-30 lat przy dobrych wiatrach więc ja wolę żeby zrobili wolniej a lepiej :) A co do stania w korkach - no sorry, jak się tyle czasu nic nie robiło to teraz nie ma siły inaczej.

Remont Kapitulnej i nowy most przez Zgłowiączkę odmuli ruch miejski trochę. Do końca remontu DK-1, do Włocławka dojdzie już autostrada i znaczna część ruchu przeniesie się poza miasto. Więc wydaje mi się, że lepiej trochę pocierpieć i mieć później spokój. Kolejna kwestia to nadal niezbędne - moim zdaniem - otworzenie przejazdu kolejowego (lub zbudowanie tunelu) na Kaliskiej i jej remont, razem z Wronią, Kruszyńską i al. Kazimierza Wielkiego. Można by też pomyśleć nad budową drugiej nitki na al. Jana Pawła II, lub chociaż o wydzielenie lewoskrętów.

1 1
ID:22398

mieszkaniec LP

Do kierowca
Nie znam się na budowie dróg ale myśląc logicznie wybudowanie drogi od podstaw, a wyremontowanie drogi jest dużo trudniejsze i bardziej czasochłonne.

1 1
ID:22401

olikaz

Brawo Panie Prezydencie tak trzymać! Dowódca musi być z jajami!.Takim Pan właśnie jest.Nie patrzeć na skamlących po bokach kundli,albowiem tylko to potrafią.Robić swoje.Proszę tylko pamiętać o przystani dla wioślarzy. Za osiągnięte do tej pory wyniki należy im się jak psu buda.

1 1
ID:22404

johan

a w jaki sposób chciałbyś budować szybciej, skoro budowana nie jest tylko droga ale cała infrastruktura?? W tym przypadku podstawowym elementem decydującym o postępie prac jest kanalizacja (wraz z urządzeniami towarzyszącymi). Jak sobie wyobrażasz wykonanie instalacji podziemnych po wykonaniu drogi i instalacji naziemnych?

W kwestii transportu zbiorowego, to należny się nagana dla MPK - o każdej porze i z każdego miejsca autobusy jeżdżą jak im się podoba. Odjazdy z pętli z 30 min. opóźnieniem! - może by tak zabrać się za ułożenie nowych rozkładów, w końcu są to budowy rozpisane na kilka lat. I nie wciskać kitu, że korki - w moim przypadku przejazd z jednego końca DK1 na drugi to tylko 5 - 10 min. opóźnienia, niezależnie od pory dnia.

[ Prośba do niebieskich krasnoludków - proszę nie chować się po krzakach (drzewach, słupach, reklamach, itp.) ani nie wyskakiwać z pasa zieleni w pobliżu przejść dla pieszych - chcecie ludzi pozabijać? ;D Rozumiem, że macie fajne suszarki ale zasady są zasadami :) ]

1 1
ID:22405

Krisss

No cóż nic tylko gratulować. Znowu kolejna wtopa posła jeżeli przypomnieć sobie co pisał, mówił i myślał o tej inwestycji niecały rok temu i o dofinansowaniu którego miało przecież nie być. Podejmowane próby zaprzepaszczenia otrzymania tego dofinansowania m.in. przez wstawienie tej inwestycji do budżetu państwa kiedy już jej wstawić nie można było, głosowanie przeciwko budżetowi a później odwracanie kota ogonem itp. się nie udały a 9mln zł które to poseł załatwił na chybcika na wybory parlamentarne lata temu kiedy to nagle dostrzegł, że istnieje takie miasto jak Włocławek wyglądają bardzo marnie, oj marnie, bo mniejwiecej 11% ze 108 mln zł.
Owszem, obligacje zostały przyjęte ale przez większość rady miasta a nie całą radę. Nie było w tej grupie ani PiS-u ani WWS-u co tylko kładzie się na nich cieniem jeżeli chodzi o ich znajomość procedur związanych z pozyskiwaniem środków europejskich gdzie wkład własny jest podstawą do uzyskania jakiegokolwiek dofinansowania jak i również pokazało ich prawdziwe chęci odnośnie tematu rozwój czy stagnacja. PO się przełamało choć marne to dla nich pocieszenie bo pół roku uchwała musiała przeleżeć w szufladzie tak było im śpieszno do tych środków i nawet pan przewodniczący nie był w stanie ich uświadomić choć jest kierownikiem instytucji która ma na celu popularyzować ideę pozyskiwania środków UE . Miotali się, miotali, mieszali, wymyślali, przeciągnęli do granic możliwości, taki dziwny lobbing by komuś nie ułatwiać a sobie nie odbierać szansy, a co tam miasto niech czeka w kolejce…..

1 1
ID:22496

Krisss

Oh Lewico po pierwsze to stan tej drogi nam chwały nie przynosił i raczej w przyciąganiu inwestorów nie pomagał więc jej remont paradoksalnie pomaga w walce z bezrobociem, szczególnie kiedy się weźmie pod uwagę położenie strefy przemysłowej. Dwa to od zawsze było wiadomo, że przebudowa tej drogi kiedy by się nie zaczęła to będzie powodować utrudnienia i pewne korki, a trzy firmy to mają swoich właścicieli odpowiedzialnych za swoją firmę i na pewno ich właścicielem nie jest miasto. Nie przebudowywanie tej drogi nikomu nie wyjdzie na dobre. Cztery nikt by ci nie dał tych pieniędzy ot tak sobie jak to sugerujesz czyli bez dokumentacji, spełnienia wymogów i dobrze wypełnionego wniosku co zachodu niestety wymaga i szczęście nic tu nie pomoże.
Dario ma po części rację natomiast nie widziałem tu we Włocławku by ktokolwiek z radnych PO lobbingował za jedynką. Półroczne zastanawianie się i narażanie na stratę tych środków to nie lobbing tylko antylobbing i wsadzanie kija w szprychy. Natomiast rutynowy remont to nie jest tylko przebudowa a możnaby nawet powiedzieć rozbieranie jej i budowa od nowa. Zmiany są widoczne gołym okiem i niektórych to kłuje do samego szpiku kości. To co dla niektórych jest normą dla innych jest niemożliwym do zrealizowania bo prawie stanowi wielką różnicę. Normalne, że prezydent po to zostaje prezydentem żeby drogi budować i to jak najwięcej a nie tylko o nich mówić i ograniczać się do łatania dziurek jak to jest typowe dla innych. Chwalenie się? ha no tak przecież to pikuś nawet dla przedszkolaka.
Oj sportowiec widzę bardzo się zbulwersowałeś na to dofinansowanie, powiem ci, że gdyby nie upór Pałuckiego, zwłaszcza tu na sesjach to moglibyśmy zapomnieć o tym dofinansowaniu.

1 1
ID:22497

Krisss

Darek no nie pisz takich głupot, że nic nie zrobił bo po prostu ubaw po pachy, gdzie ty masz oczy. Nie dostał tylko zdobył i nie pomniejszaj tego co jest faktycznie sukcesem. Nie ma miasta które nie jest zadłużone. Każde miasto inwestuje tyle ile może czyli z dochodów plus kredyt oczywiście w granicach określonych przez prawo. Nieinwestowanie powoduje tylko tyle, że stoimy w miejscu a tym samym się cofamy. Zobacz sobie na ile są zadłużone inne miasta. Jest coś takiego jak RIO które uchwałę radnych uchyliło jako całkowicie niemerytoryczną i tym samym obaliło ich mity. Gastronomia i centra handlowe też dają wpływy do budżetu. Problem poprzedniego zadłużenia polegał na tym, że za poprzedniej kadencji ludzie rządzący miastem nie potrafili pozyskiwać funduszy UE (poza tymi na Jadwigę i rozbudowę GOŚ-ki które załatwił Wawrzonkowski z funduszy przedakcesyjnych) ani prowadzić żadnych inwestycji prorozwojowych i wydawali pieniądze na co tylko popadnie w zależności od tego którą nogą wstali, część wręcz przejedli. Efektów poza zadłużeniem, i Jadwigą która okazała się bublem jak nie było widać tak nie było widać i fantazjowanie na temat domniemanych bubli których nie ma tego nie zmieni. Jak zastali tak zostawili. W tej kadencji mieliśmy do czynienia z pierwszym konkretnym i kompleksowym programem rozwoju który udało się w zdecydowanej większości zrealizować a nie na zasadzie zrobię wszystko i nic. Pięć lat temu władze walczyły, Ryszard zniknął na salonach a sama walka? na nic ta walka jak się dobrze nie potrafi papierków wypełnić a PiS dał nam tylko marne ochłapy i to jeszcze kiedy były wybory i pomimo, że już wtedy wiedzieli o EURO 2012. Włocławek od zawsze był miastem typowo przemysłowym i to kuriozalnie było przyczyną jego upadku. Prawidłowy czyli zrównoważony (myślenie o wszystkich grupach społecznych czyli generalnie mieszkańcach) rozwój miasta polega na inwestowaniu w sport, turystykę, oświatę, ochronę środowiska, infrastruktóre i tworzeniu warunków do rozwoju biznesu (miasto zakładów nie buduje). Większość inwestycji zaczęła się wcześniej a nie w ostatniej kadencji. Tylko niektóre z nich rozpoczęły się tak późno, niektóre z winy radnych np. basen. Wszystkie inwestycje są ukierunkowane na przyciąganie i przytrzymywanie firm istniejących czy nowych a zwłaszcza projekt pt. park przemysłowy. Ach i w końcu te nowe drogi robią a nie tylko o nich mówią.

1 1
ID:22498

Krisss

Bolo ja dziękuje panom niekompetentnym i tym którzy przeszkadzają a młody też nie znaczy skuteczny, najbardziej chyba się liczą ci którzy się sprawdzili i pokazali, że potrafią.
Kierowco przejezdnych chyba najmniej interesuje tempo ale bardziej to, że tych dziur już nie będzie. Większość robót związana jest z kanalizacją i infrastrukturą podziemną. Podejrzewam, że zdecydowana większość przejezdnych, nawet tego nie wie tak samo jak i część Włocławian. Odkąd nie działają światła na skrzyżowaniu z POW płynność ruchu też się zdecydowanie poprawiła na plus dla przejezdnych.

1 1
ID:22499


Znam i akceptuję regulamin portalu

Polityka

Pogrzeb praw kobiet. Protest przed biurem poselskim PiS

Protesty na ulicach polskich miast, to konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego,..

Radni PiS o wnioskach do budżetu miasta na 2021 rok

28 września radni Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Radni Lewicy apelują do biskupa A. Wiesława Meringa

Dziś pod Pałacem Biskupim radni Lewicy zorganizowali konferencję prasową, podczas..

Prezydent Włocławka:"Dyskutujmy, ale nie obrażajmy się”

Dzisiaj w ratuszu odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Włocławka..

Wybory 2020. Wyniki PKW z ponad 99 procent obwodów

W niedzielę 12 lipca odbyła się druga tura wyborów prezydenckich. Największe..

Dziennikarstwo obywatelskie

Drażliwy temat reparacji a opcja berlińska

Nowoczesna i Platforma Obywatelska dość histerycznie oskarża szeregowego posła..

Rewitalizacja Starego Miasta

Stała się ostatnio modna rewitalizacja we Włocławku. Temat niewątpliwie ciekawy...

Koszykówka dla najmłodszych

Poniedziałek, pogoda nie rozpieszcza, pod Halą Mistrzów typowy dla meczowego dnia..

Pomóż Martynce stanąć na nóżki

Martynka ma 4,5 roku, urodziła się z bardzo rzadką wadą genetyczną - zespołem..

Polska moich marzeń cz.6

Nadszedł kres moich marzeń. Kampania wyborcza czyli niecodzienny festiwal obietnic,..

WOLNE MEDIA