Firmy ogłosiły upadłość, co z remontem „jedynki”?
Jak już informowaliśmy trzy spółki z grupy PBG: PBG, Hydrobudowa Polska i APRIVIA wystąpiły do sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości z zawarciem układu z wierzycielami. Firmy pracowały między innymi przy odcinkach autostrad A1 i A4 oraz prowadziły II etap remontu drogi krajowej nr 1. Poseł Łukasz Zbonikowski pyta co dalej z inwestycją, na którą przeznaczono ponad 200 milionów złotych.
Drugi etap prac na krajowej "jedynce", czyli przebudowa ponad dziewięciokilometrowego odcinka, od granicy miasta przy ul. Toruńskiej do skrzyżowania z ul. Lunewil wraz z mostem na rzece Zgłowiączce, miał zakończyć się pod koniec listopada 2013 r. Dzisiaj wystosowałem do prezydenta Andrzeja Pałuckiego zapytanie, co będzie dalej z remontem krajowego odcinka „jedynki”, dotrzymaniem terminu ukończenia prac i wykonywaniem ewentualnych poprawek w ramach gwarancji – powiedział poseł. Wyjaśnienie tej sytuacji to teraz kluczowa sprawa dla Włocławka chociażby dlatego, że jest to bardzo droga inwestycja, za którą płacą także mieszkańcy.
Jak wynika z zapewnień ratusza, miasto odpowiednio zabezpieczyło się i realizacja inwestycji nie jest zagrożona. Podwykonawcy mają na bieżąco regulowane płatności realizują prace zgodnie z harmonogramem.
Poseł zapowiedział także, że wystąpi z zapytaniem do Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad co do odcinka autostrady w okolicach naszego miasta. - Włocławek mocno ucierpi, jeśli o kolejny rok opóźni się otwarcie tego odcinka. Oddala się szansa na rozwój miasta, dogodną komunikację z północą kraju – twierdzi poseł Zbonikowski.