Dofinansowanie na usunięcie azbestu
Ruszył nabór wniosków na dofinansowanie usuwania wyrobów azbestowych w 2015 roku Wnioski można składać w dwóch terminach: do 31 stycznia (podmioty) i 31 marca (osoby fizyczne).
Kwota środków budżetowych przeznaczonych na dofinansowanie dla osób fizycznych wynosi 50 000 zł, natomiast podmioty otrzymają dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu. Kwota dofinansowania z WFOŚiGW wynosi nie więcej niż 1 tysiąc złotych do każdej tony unieszkodliwionych lub zabezpieczonych odpadów.
Dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmuje: obiekty budynków użyteczności publicznej, których właścicielem jest jednostka samorządu terytorialnego, m.in.: przedszkola, szkoły, placówki oświatowo-wychowawcze, ośrodki ochrony zdrowia, pomocy społecznej, oświaty, kultury, bezpieczeństwa publicznego.
Wnioski mogą również złożyć osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe.
Dofinansowanie może być udzielone na: demontaż pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest, transport odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwiania, jak również unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest. Dofinansowaniem objęte będą wyłącznie obiekty ujęte w „Inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest” prowadzonej przez Urząd Miasta Włocławek.