Kujawsko-Pomorskie na dużym ekranie
Wśród najnowszych produkcji finansowanych przez nasz regionalny fundusz filmowy jest realizowany w plenerach Ciechocinka, Nieszawy i Torunia najnowszy film Janusza Majewskiego „Ekscentrycy”. W obsadzie Maciej Stuhr, Wojciech Pszoniak, Wiktor Zborowski, Adam Ferency i Anna Dymna. Premiera jeszcze tej jesieni.
Marszałkowski fundusz filmowy jest w istocie pilotażowym programem kreatywnej promocji związanych z naszym regionem marek, w którym narzędziem jest pula środków umożliwiających ich lokowanie w produkcjach filmowych i telewizyjnych.
Zarząd województwa zdecydował o sfinansowaniu z funduszu filmowego na razie 28 tego typu projektów. Siedemnaście z nich dotyczy promocji biznesowej, dziewięć lokowania na dużym i małym ekranie miast, gmin i powiatów naszego województwa, w dwóch promujemy region jako całość. Łączna wartość podpisanych już i przygotowywanych do podpisania umów o dofinansowanie to blisko 3 miliony złotych.
„Ekscentrycy” są filmem o miłości, Polsce lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku i swingującym jazzie niosącym powiew wolności, pieniędzy i Zachodu. Fabian, jazzman i tancerz, emigrant wojenny, wraca po latach do kraju by osiąść w Ciechocinku. Tu zakłada big band, spotyka też piękną Modestę. Ważną rolę w filmie odgrywają muzyka i taniec. Autorem zdjęć jest Adam Bajerski, za oprawę muzyczną odpowiada znany wszystkim fanom jazzu Wojciech Karolak. Kujawsko-pomorskie plenery kręcono w drugiej połowie kwietnia, ekipa filmowców zawojowała przede wszystkim Ciechocinek, w którym kręcono ujęcia eksploatujące najpiękniejsze miejsca naszego najbardziej znanego uzdrowiska.
Inni nowi beneficjenci to m. in. Uzdrowisko Ciechocinek (film promocyjny dla kilku kanałów publicznej TVP), firma Dudek Paragliders (promocja paralotni i akcesoriów do nich m. in. w Discovery Channel) i powiat żniński (lokowanie w serialu „M jak miłość” i bloku śniadaniowym TVP2). Region jako całość będziemy też lokować w popularnym serialu turystyczno-krajoznawczym TVP „Nie ma jak Polska”.
Jako jedne z pierwszych z oferty skorzystały samorządy Bydgoszczy (najnowszy film Jerzego Skolimowsiego „11 minut”) i Torunia (dwa sezony cieszącego się dużą publicznością serialu „Lekarze”).