LMK, jako jedyna szkoła z Włocławka, miała przyjemność i zaszczyt włączyć się w realizację tej ambitnej inicjatywy, polegającej na wielotematycznej symulacji obrad właściwej Organizacji Narodów Zjednoczonych. W trakcie zlotu, przebiegającego w postaci codziennych wielogodzinnych obrad odbywających się w całości w języku angielskim, uczniowie-delegaci reprezentowali różne kraje członkowskie i próbowali rozwiązywać problemy świata, pisząc rezolucje w obrębie przydzielonych komisji.
Projekt ToMUN pomaga nie tylko kształtować umiejętności, strategie i procedury stosowane w prawdziwym ONZ, ale także podnosi świadomość młodych ludzi odnośnie istotnych problemów globalnych oraz znacząco poprawia u uczestników znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
Uczniowie LMK bardzo chwalą sobie udział w projekcie.
ToMun to niezwykła okazja do głębszego zastanowienia się nad problemami dzisiejszego świata, sprawdzenia, jak dany problem postrzegają ludzie w innych krajach i kulturach. To również doskonała szansa na poznanie nowych osób, otwarcia się na nowe wyzwania i sprawdzenia się w roli przedstawiciela danego społeczeństwa podczas obrad - twierdzi Kinga.
Podobną opinię ma jej koleżanka.
ToMUN to ciekawe doświadczenie. Spróbowałam czegoś nowego, innego niż na lekcjach języka angielskiego. Po 3dniach intensywnego kontaktu z tym językiem, teraz ciężko jest mi przestawić się na mówienie po polsku. Bardzo podobała mi się również atmosfera panująca w salach. Było tam wiele wspaniałych ludzi różnych narodowości, którzy wspierali się, pomagali sobie nawzajem, toczyli merytoryczne dyskusje. Wiele kultur połączył język angielski, dzięki czemu wszyscy łatwo mogli się porozumieć i być jednością. Na pewno chciałabym pojechać na inny MUN (tym razem już z pewnym doświadczeniem), więc od razu odważyłabym się przemawiać - mówi Magda.
Z kolei Julia wspomina, że jako reprezentantka Brazylii prawie doprowadziła do wybuchu wojny.
Dzięki obradom w ponad 20-osobowych grupach mogłam oswoić się z publicznym przemawianiem bez większego stresu. Proces debatowania wymaga elastyczności, komunikatywności i kreatywności,więc cieszę się, że mogłam popracować nad sobą w każdym z tych sektorów. Poza tym rodzina, która mnie gościła, była przecudowna! Poznałam świetnych ludzi. Są to niezapomniane chwile! Jednak nie zawsze było łatwo. Reprezentując Brazylię prawie wywołałam wojnę z Chinami! - opowiada uczennica LMK.
Koordynatorami projektu w LMK były: Joanna Kijewska, anglistka i Agnieszka Kołosowska, historyk.