NFZ bada poziom satysfakcji pacjentów
Narodowy Fundusz Zdrowia udostępnił wszystkim swoim pacjentom anonimową ankietę. Analiza informacji uzyskanych na jej podstawie ma umożliwić opracowanie rozwiązań, które usprawnią działanie całego systemu udzielania świadczeń zdrowotnych.
W ramach badania, anonimowa ankieta udostępniona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej NFZ, a w formie tradycyjnej - między innymi we włocławskim ratuszu i przychodniach Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej.
Ankieta skierowana jest wyłącznie do pacjentów, a udział w niej jest dobrowolny. Składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmuje ok. czterech minut.
Pytania dotyczą głównie kwestii organizacji udzielania świadczeń np.:
- co jest dla Pani/Pana najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.);
- czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji o stanie zdrowia/ trybie i sposobie leczenia? proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej - łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5).
W zamierzeniach Narodowego Funduszu Zdrowia, począwszy od 2016 r. ankieta ma być przeprowadzana cyklicznie. Pilotaż ankiety monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta potrwa do końca listopada bieżącego roku.