Czad to prawdziwy zabójca, potrzebuje jednej szansy...
Ruszyła druga edycja kampanii społecznej „Czad i ogień. Obudź czujność!” przygotowanej przez MSWiA. Na potrzeby akcji ministerstwo przygotowało specjalny spot dotyczący śmiertelnych zagrożeń tlenkiem węgla i ogniem.
Tegoroczna akcja to już druga edycja kampanii społecznej MSWiA „Czad i ogień. Obudź czujność”. Jej celem jest upowszechnianie wiedzy na temat zagrożeń związanych z sezonem grzewczym. Każdy z nas w obliczu zagrożenia czadem i ogniem powinien wiedzieć, jak prawidłowo zachować się, aby się przed nim uchronić. Dla każdego człowieka dom jest miejscem, w którym czuje się bezpiecznie.
Specjalny spot przygotowany przez MSWiA w prostych słowach obrazuje nam, z jakimi „przeciwnikami” mamy do czynienia. Czad (tlenek węgla) jest „cichym zabójcą” – jednym z pierwszych objawów zaczadzenia jest ból głowy. Sam czad jest bezwonny i bezbarwny, w wyniku jego działania dochodzi do niedotlenienia organizmu. Zatrucie tlenkiem węgla sprawia, że utrudniony zostaje transport tlenu do płuc. W zeszłym sezonie grzewczym z powodu czadu zmarło 61 osób. Aby prawidłowo rozpoznać zagrożenie czadem, potrzebujemy specjalnych czujników. Trzeba pamiętać, że koszt zakupu czujnika dymu i czadu jest niczym, w porównaniu z ceną, jaką można zapłacić za brak tego urządzenia w chwili zagrożenia.
Już niebawem w ramach kampanii MSWiA słuchacze stacji radiowych, poprzez wzięcie udziału w konkursach organizowanych na antenach rozgłośni, będą mogli wygrać takie właśnie dualne czujniki czadu i dymu. Konkursy przeprowadzane będą też na facebookowym profilu MSWiA. Łącznie wygrać będzie można prawie 500 czujników.
Stacje radiowe emitować będą spoty ostrzegaj±ce przed czadem i ogniem. Rzecznik Prasowy Komendanta Głównego PSP, a także Rzecznicy Prasowi KW PSP, gościć będą na antenach stacji radiowych, gdzie opowiedz± o głównych zagrożeniach związanych z sezonem grzewczym.