Dla każdego płatnika składek istotna jest bieżąca informacja o tym, w jaki sposób rozliczone zostały dokonane przez niech wpłaty, jaki jest ich stan rozliczeń z ZUS oraz jak powinni postępować w sytuacjach problemowych. Dlatego też od 1 lutego we wszystkich placówkach ZUS wystartowała specjalna usługa doradcy płatnika składek. W całym kraju, we wszystkich placówkach ZUS, na klientów czeka 732 doradców płatnika składek. W naszym regionie jest ich 40. Doradcy pomogą klientom zrozumieć w jaki sposób rozliczają się wpłaty na ich kontach.
Przedsiębiorca informację o swoich rozliczeniach w ZUS może uzyskać w najbliższej jednostce terenowej Zakładu, u doradcy płatnika składek. Ponadto każdy płatnik posiadający profil na PUE może sprawdzić aktualne saldo konta na swoim profilu,może również złożyć wniosek o rozliczenie konta lub o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu, także w formie elektronicznej.
Jak można skorzystać z pomocy doradcy płatnika składek?
Aby skorzystać z usług doradców płatnika składek, wystarczy podczas wizyty w placówce ZUS wybrać na biletomacie kategorię spraw „Składki/Ubezpieczenia”, a następnie usługę „Doradca płatnika”. Osoby, które mają konto na Platformie Usług Elektronicznych mogą zamówić obsługę u doradcy na konkretny dzień i godzinę, aby niepotrzebnie nie czekać w kolejce.
Każdy płatnik może również skorzystać z elektronicznego szkolenia dotyczącego nowych zasad rozliczania składek, które udostępnione jest w serwisie YouTube, na kanale „Elektroniczny ZUS”. Jest ono również dostępne na stronie internetowej ZUS w dziale „e-Składka pliki do pobrania”.